#


نکاتی مفید درباره درمان تبخال

تبخال
9 ژوئن 2017 بدون نظر 1217 بازدید

نکاتی مفید درباره درمان تبخال

نکاتی مفید درباره درمان تبخال

به گزارش از من بپرس، تب خال عارضه ای است که بسیاری با آن سر و کار دارند. ویروس تب خال باعث ایجاد زخم هایی مخصوصاً در بیرون و درون دهان می شود.

علاوه بر دهان، نواحی تناسلی و پوستی و دیگر بخش‌ های بدن نیز از تیررس تب خال در امان نیستند. اما باید بدانید که دستورالعمل هایی بسیار ساده برای مقابله با این عارضه وجو دارد.

تب خال به صورت پیدا شدن ضایعات، احساس خارش، سوزش و سپس ایجاد تاول ‌هایی که در نهایت پوسته ریزی پیدا می ‌کنند و ناپدید می ‌شوند، بروز می یابد.

ویروس تب خال، با زندگی در سلول‌های عصبی، خود را از گزند دفاع ایمنی بدن دور می کند. بنابراین بیشتر مدت عمر این ویروس در حالت آرمیده سپری می شود.

نحوه انتقال

این ویروس از طریق تماس پوستی منتقل می شود. عوامل دخیل در ایجاد تبخال شامل ضعف، عفونت ‌های ویروسی، آفتاب، قاعدگی و استرس می شوند.

همچنین غذاهایی که از اسید آمینه آرژینین غنی هستند، در برخی افراد باعث به وجود آمدن ضایعات پوستی می شود.
آرژینین به مقدار زیاد در شکلات، مغز دانه ‌ها و ژلاتین وجود دارد. بنابراین برای آزمودن حساسیت به آرژینین می توانید مقداری مغز دانه یا شکلات خورده و بعد چک کنید که آیا بدن شما در طول شب به آن واکنشی نشان می دهد یا نه.

زونا و راه های درمان

ویروس آبله مرغان باعث ایجاد زونا یا هرپس زوستر می‌ شود. زونا نیز با بثورات دردناکی همراه است که معمولاً در یک طرف بدن پیدا می شوند. ممکن است درد عصبی حتی پس از رفع بثورات نیز باقی بماند.
برای درمان این مشکل توصیه می شود:

الف: ۱۶۰۰-۱۲۰۰ واحد بین المللی ویتامین E خوراکی، ۳۰ واحد ویتامین E به صورت موضعی و ویتامین ۱۲B  را به صورت تزریق درون ماهیچه ‌ای مصرف کنید.

ب: ۱۰۰ ميلی ‌گرم آدنوزین منوفسفات (یک ترکیب طبیعی بدن) را سه بار در هفته به صورت درون ماهیچه ‌ای تزریق کنید. این کار باعث تسریع بهبود زونا شده، درد را کاهش می دهد و همچنین باعث پیشگیری از وقوع درد عصبی پس از عفونت هرپسی می شود.

ج: کرم حاوی کاپسایسین (از فلفل قرمز) را به صورت موضعی مصرف کنید تا درد را تسکین دهد.

 مواد مغذی مفید برای تبخال

لیزین؛ استعمال ۵۰۰ میلی ‌گرم، دو بار در روز، باعث کاهش نشانه ‌ها و پیشرفت آن می ‌شود.

ویتامین E؛ باعث  مصرف موضعی آن درد را تخفیف می‌بخشد.

سولفات روی؛ مصرف موضعی محلول ۲۵ درصدرسولفات روی، به صورت سه بار در روز، باعث خشک شدن تاول‌ها و پیشگیری از همانندسازی ویروسی می شود.

ویتامین C  و بیوفلاوونوئیدها؛ به محض پیدایش نخستین نشانه با مصرف ۶۰۰ میلی‌گرم، سه بار در روز، باعث کاهش نشانه ‌ها و تشکیل تاول‌ ها‌ شوید.

غذاهای مفید برای تبخال

آلو، انگور، بوقلمون، تخم مرغ، تمشک، توت فرنگی، جو، چغندر، حبوبات، سبزی قاصدک، سبزی‌ های تازه، سیب، سیب زمینی، سیر، عصاره ‌ها، کرفس، گلابی، فلفل قرمز درشت، لبنیات کم چرب، ماهی، مرغ، میوه ‌های تازه و هویج.

درمان گیاهی تبخال

اکیناسه ؛ تنتور، با مصرف سه بار در روز و با استفاده از خواص ضد ویروسی آن دستگاه ایمنی بدنتان را تقویت کنید.

روغن درخت چای؛ خواص ضد ویروسی این ماده باعث خشک شدن تاول ‌ها و کاهش موارد عود مجدد می شود.
مرهم فرنجمشک؛ مصرف این ماده به صورت دم کرده و استعمال موضعی کرم آن چندین بار در روز، باعث تسریع روند التیام تبخال می شود.

گیاه سنت جونز؛ به صورت کرم یا دم کرده، مصرف کنید. این گیاه دارای هیپرسین است که فعالیت ضد ویروسی دارد.
شیرین بیان؛ ژل حاوی گلیسیریزین، روزی ۳ تا ۴ بار از آن استفاده کنید. این ماده در مهار تکثیر ویروسی و زونا مفید است.

توصیه های دیگر درباره تبخال

رایحه درمانی در تبخال: با ترکیب یک قسمت جرونیا ( Geranium)،یک  قسمت فرنجمشک، یک قسمت اسطوخودوس و ده قسمت درخت چای یک لوسیون درست کرده و سه بار در روز استفاده کنید.

همچنین طب چینی و طب سوزنی که درد را تسکین می دهند، در درمان تبخال مفید هستند. تبخال همچنین ناشی از استرس است، بنابراین با درمان های ذهنی، جسمی و مراقبه سعی کنید استرس را از خود دور کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *