#


نکاتی برای برطرف شدن قرمزی چشم ها

3 ژانویه 2018 بدون نظر 1835 بازدید

نکاتی برای برطرف شدن قرمزی چشم ها

نکاتی برای برطرف شدن قرمزی چشم ها

آیا خطوط قرمز سفیدی چشم تان بیشتر از خطوط قرمز نقشه های راه است ؟ اگر این چنین می باشد می توانید راهکارهای زیر را انجام دهید:

سرد نگه داشتن چشم ها

یک حوله مرطوب و سرد برداشته و آن را روی چشم بسته تان قرار دهید. سرما رگ های خونی را منقبض می کند. به علاوه آب، باعث اضافه شدن رطوبت به چشم ها می شود.

استراحت دادن به چشم ها

مایکل فرید لاندر « متخصص چشم از کالیفرنیا» می گوید: کاملاً واضح است که چنانچه ایجاد قرمزی در داخل چشم ها به دلیل نداشتن استراحت کافی باشد باید راهی برای استراحت دادن به چشمان خود پیدا کنید. نداشتن خواب کافی چشم شما خشک می کند و می تواند موجب قرمز شدن چشم ها شود.

از اشک های مصنوعی برای اشک ریختن استفاده کنید

آیا با چشم روشن به محل کار می روید و با چشم قرمز برمی گردید ؟ قرمزی ای که در طول روز به وجود می آید به دلیل خشک شدن چشم ها می باشد . در این صورت می توانید از اشک های مصنوعی برای مرطوب کردن چشم استفاده کنید. برخلاف قطره های چشمی ، اشک های مصنوعی موجب منقبض شدن رگ های خونی درون چشم نمی شوند.

هشدار پزشکی

در هر موقعیتی باید از مردمک چشم ها محافظت شود

قرمزی در قسمت سفید رنگ چشم ، مسأله مهمی نیست. ولی اگر قرمزی روی قسمت رنگی چشم است ، مشکل زا خواهد بود.

درمان کردن پلک ها

دکتر فرولندر می گوید: چنانچه چشم ها در زمان بیدار شدن دچار قرمزی شده باشد، احتمالا مشکل از چشم های شما نیست بلکه اشکال از پلک های شما می باشد. شما می توانید پیش از رفتن به رختخواب پلک ها را با آب گرم بشویید. مطمئن شوید طوری پلک ها شسته شده اند که مواد چربی ، باکتری ، مواد آرایشی و شوره کاملاً از روی مژه ها پاک شده است.

ممکن است قرمزی چشم به علت پیری باشد

یک تکهٔ قرمزرنگ روی سفیدی چشم تان مشاهده می شود ولی رویدادی را که بتواند این قرمزی را ایجاد کرده باشد به خاطر نمی آورید؛ علامتی از تورم ، درد و از بین رفتن دید هم مشاهده نمی شود.

اگر این چنین است ، خیال تان آسوده باشد، مایکل مارمور « متخصص چشم و رئیس چشم پزشکی استنفورد کالیفرنیا» می گوید: این یک اتفاق رایج می باشد، به خصوص اگر سن شما بالای چهل سال می باشد، قطره های چشمی به هیچ وجه مناسب نیستند. این لکه ها ظرف یک یا دو هفته، خود به خود از بین خواهند رفت.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *