#


نوشیدن آب و اثراتش روی مغز

نوشیدن آب
22 سپتامبر 2017 بدون نظر 1055 بازدید

نوشیدن آب و اثراتش روی مغز

تاثیراتی که نوشیدن آب بر روی مغز دارد

به گزارش ازمن بپرس همیشه سعی کنید همراه خود یک بطری آب داشته باشید که بتوانید هر ۴۵ دقیقه یک بار مقداری از آن را بنوشید. نوشیدن ۸ لیوان آب در روز ضرورت ندارد.اینکه فقط شما مطمئن شوید بدن شما دچار کم آبی نشده است کافیست.
اکثر انسان ها از اینکه نوشیدن آب چقدر بر روی اندام های بدن از جمله قلب و کلیه و کبد تاثیر مثبت دارد آگاهند ولی عده کمی از اینکه این مایع نوشیدنی چقدر برروی قلب تاثیر گذار است آگاهی دارند.

بهینه تر کردن سرعت فعالیت مغز:

مغز انسان برای بهتر عمل کردن به مقداری هیدراتاسیون نیاز دارد. سلول هایی که در این ارگان وجود دارند برای بهتر فعالیت کردندشان به تعادل ظریف و دقیق بین آب و سایر عناصر نیاز دارند.
لازم به ذکر است ، بهترین زمان برای اینکه سلول های مغز شما هیدراتاسیون خود را تأمین کند زمانی است که از خواب بیدار می شود و باید آب بنوشید و تنها آب این نیاز را برآورده می کند نه نوشیدنی های دیگر مثل چای و قهوه .
این در حالی است که حتی در حالت خواب بدون تعریق آب بدن تان را از دست می دهید و در فرآیند نفس های خواب عمیق شبانه مقدار زیادی رطوبت بدن کاسته می شود این درحالی است که نیاز شما به آب حتی با معده خالی را درک خواهید کرد.

افزایش تمرکز :

نخستین ارگانی که کم آبی را در بدن تان احساس می نماید، مغز می باشد. این در حالی است که فعالیت خود جوش مغز کاسته خواهد شد و این زمانی است که مغز قوه تمرکزش کم می شود. دراین صورت مغز به محرک های اطراف واکنش سریع نشان نمی دهد. برای جبران این مشکل شما باید در حد فاصل ۴۵ دقیقه برای افزایش کارائی مغز وتمرکز بیشتر به نوشیدن آب اهتمام بورزید. برای جبران این امر قهوه و چای نمی تواند جایگزین آب باشد.

نوشیدن آب

نوشیدن آب

توازن خلق و خو و احساسات :

شاید این عجیب باشد ولی باید بپذیریم که تنها نوشیدن آب با سلامت جان و روان شما ارتباط تنگاتنگی دارد. چرا که آب می تواند سموم بدن و سلول های مرده را از بدن تان خارج کند و این پروسه ایجاد تعادل در فرآیند های شیمایی شما می شود و باعث راه اندازی وفعالیت مجدد ذهن شما می شود .
بهترین روش برای فرار از اضطراب و استرس نوشیدن آب می باشد و هیچ جایگزینی این امر را مهیا نمی سازد.

خــــواب بهتـــــر :

جهت کیفیت بخشیدن به خواب بهتر، نوشیدن نصب لیوان آب قبل از خواب توصیه می شود. این امر به جریان افتادن خون در مغز کمک شایانی می نماید و موجب بالا رفتن اکسیژن و هیدراتاسیون مغز می گردد.

بهـبــود وضعیت حافظه :

تقریباً ۸۰ درصد از بافت مغز را آب تشکیل می دهد. کم آبی بدن تان موجب اختلالات بسیاری می شود و با زمینه های بقاء ارتباط نزدیک دارد.
یکی از عوارض کم آبی در بدن کاهش شدید چابکی شناختی می باشد و ضرورت رساندن آب به بدن را می طلبد. کمبود آب کارآیی حافظه کوتاه مدت در مغز را کاهش می دهد و موجب آسیب رسانی به قدرت تمرکز می شود. این امر را آزمایشات بالینی مشخص کرده است .

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *