#


نوشابه ها و شایعاتی که در مورد آن ها وجود دارد

نوشابه ها
25 سپتامبر 2017 بدون نظر 735 بازدید

نوشابه ها و شایعاتی که در مورد آن ها وجود دارد

نوشابه ها و شایعاتی که در مورد آن ها وجود دارد

به گزارش ازمن بپرس خبری که از متخصصان دانشگاه هاروارد منتشر شده است این است که استفاده از نوشابه خیلی هم ضرر ندارد. این خبر صدای متخصصان تغذیه را در آورده است.
بدانید با تحقیقات بسیاری که در مورد بی خطر بودن نوشابه شد هیچ خبری پیدا نشد و برعکس تصورات اشتباه متخصصان هاروارد خوردن این نوشیدنی به طور مداوم باعث می شود که عمر شما به طور میانگین ۵/۴ سال کم شود. به خاطر این خبر دروغین به صحت بودن و یا نبودن خطرهای نوشابه می پردازیم.

ضررات نوشابه مشکی بیشتر از نوشابه های دیگر است

این خبر صحیح است. درست است که میزان مضرات نوشابه ها در تمام رنگ های آن یکی است ولی نوشابه مشکی بیشترین ضرر را دارد. به دلیل اینکه داخل این نوشابه ها مقدار زیادی اسید فسفریک است و مزه ی تند آن به دلیل وجود همین اسید فسفریک ها است. این نکته را همیشه به یادتان داشته باشید که اسید فسفریک ها نمی گذارند کلسیم جذب بدن بشود و به همین خاطر متخصصان تغذیه می گویند که خوردن بیش از حد نوشابه باعث پوکی استخوان می شود.

در هر بطری نوشابه به اندازه ۲۰ قاشق شکر کالری دارد

این موضوع کاملا صحیح است و با خوردن این مقدار شکر کالری بدن شما زیاد و موجب چاقی شما می شود. طبق تحقیقات به عمل آمده مصرف روزانه یک قوطی نوشابه برای کودکان آن ها را به خطر چاقی تا ۶۰درصد بیشتر تهدید می کند. این کار باعث می شود که آن ها دچار مشکلات قلبی -عروقی، فشار خون بالا و دیابت شوند.

نوشابه ها

نوشابه ها

برای کمتر شدن خطر نوشابه گاز آن را قبل از مصرف بگیرید

در ترکیبات نوشابه های گازدار ماده ای وجود دارد که به آن گاز کربنیک می گویند و این گاز باعث خوشمزه تر شدن آن ها می شود. ولی برعکس تصوراتی که افراد مختلف دارند گاز نوشابه ها با هم زدن آن ها از بین نمی رود بلکه بیشتر باعث نف و مشکلات گوارشی می شود و رفلکس معده و مری را به وجود می آورد. PHی که در نوشابه های گازدار وجود دارد بین۲/۵ تا ۳/۵است که این امر معده را اسیدی می کند. در دستگاه گوارش تنها معده می تواند در برابر این اسیدها مقاومت کند. ولی ساید اعضای دستگاه گوارش مانند گلو و مری اگر بیش از حد از نوشابه استفاده شود اختلالاتی را در آن ها به وجود می آورد.

در کنار نوشابه های گازدار، دوغ گازدار هم مضر است

این تصور کاملا اشتباه است. زیرا گازی که در دوغ ها وجود دارد گاز کربنیک نیست. وقتی که قند لاکتوز در شیر یا دوغ توسط میکرو ارگانیسم ها تخمیر می شود این گازها به وجود می آیند. به دلیل اینکه این گازها حالت اسیدی ندارند پس ضرر آن ها هم نسبت به نوشابه کمتر است.

برای به خطر نیفتادن سلامتی تان از نوشابه های بدون قند استفاده کنید

نوشابه هایی که قند ندارند به آن ها رژیمی می گویند که اضافه وزن را به دنبال ندارد. ولی این را به یاد داشته باشید که بی خطر نیستند. این نوشیدنی ها توسط یک شیرین کننده مصنوعی شیرین می شوند که به آن آسپارتام گفته می شود. اگر این نوشابه ها را زیاد استفاده کنید به دلیل داشتن آسپارتام دچار سرطان می شوید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *