#


نرخ داروها بالا نخواهد رفت

21 فوریه 2018 بدون نظر 983 بازدید

نرخ داروها بالا نخواهد رفت

هاشمی: قیمت دارو زیاد نشده است

سید حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر این که قیمت دارو در کشور افزایش نداشته است بیان کرد: البته با توجه به بالا رفتن اخیر نرخ ارز، باید کمیسیون قیمت گذاری رفتار منطقی در زمینه قیمت گذاری دارو داشته باشد.

به گزارش ازمن بپرس، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز چهارشنبه بعد از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در مورد بیشتر شدن قیمت داروها گفته است: ما هیچ افزایشی در این حوزه نخواهیم داشت، اما بیمه ها متفاوت عمل می کنند. احتمال دارد تغییراتی در بیمه ها به وجود آمده باشد اما ما هیچ افزایش تعرفه ای نداریم.

قاضی زاده هاشمی اظهار کرد: البته باید قبول کرد که با تغییر قیمت ارز، مواد اولیه و بعضی از امکانات و حتی بعضی از داروها وارداتی می باشد، باید کمیسیون قیمت گذاری در منوال قیمت گذاری رفتار منطقی داشته باشد یعنی علاوه بر این که باید رعایت حال مردم شود، از آن سمت نیز به نحوی عمل نکند که کمبود در بازار به وجود بیاید.

وی در پاسخ به سوال دیگری که تاثیر بالا رفتن قیمت ارز بر داورها چند درصد خواهد بود، تصریح کرد: باید کسانی که کارشناس می باشند، در این زمینه اظهار نظر کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص رضایت خود از پیش بینی منابع این وزارت خانه در لایحه بودجه سال آینده بیان کرد: باید واقع بین بود چرا که فاصله بسیاری بین ایده آل ها و آن چه محقق می شود، وجود دارد. باید واقع بین باشیم چرا که کشور گسترده می باشد و مشکلات گوناگونی پیش روی دستگاه های اجرایی وجود دارد و دولت تنها بهداشت و درمان نمی باشد، البته ما راضی هستیم.

قاضی زاده هاشمی در خصوص کارهای بیمارستانی در روزهای پایانی سال و عید نوروز در ادامه افزود: در این روزها دستگاه های خدماتی فعال تر می باشند و وزارت بهداشت هم در ایام نوروز برنامه همه ساله خود را با نقص کمتری انجام خواهد داد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *