#


میوه ها، سبزیجات می توانند فشار خون را کاهش دهند

فشارخون
27 جولای 2017 بدون نظر 1617 بازدید

میوه ها، سبزیجات می توانند فشار خون را کاهش دهند

احتمالا ما به مطالعه دیگری نیاز نداریم که به ما بگوید که میوه ها و سبزی ها برای بدن ما مناسب است. اما تحقیقات و مطالعات می توانند به ما کمک کنند تا بدانند چگونه مواد غذایی بدن ما را خوب و بد می کنند.

محققان در دانشکده پزشکی دانشگاه کالیفرنیا در جنوب کالیفرنیا، دلیل دیگری برای خوردن میوه ها و سبزیجات پیدا کرده اند. آنها می گویند که غذاهای غنی از پتاسیم مانند سیب زمینی شیرین، آووکادو، اسفناج و موز می تواند به کاهش فشار خون کمک کند.

فشار خون بالا  یک مشکل بین المللی است. کارشناسان سازمان بهداشت جهانی می گویند بیش از یک میلیارد نفر از فشار خون بالا رنج می برند. این وضعیت ۵۱ درصد مرگ و میر ناشی از سکته مغزی و ۴۵ درصد مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی را ایجاد می کند.

مقامات بهداشتی در ایالات متحده می گویند بیماری قلبی و سکته مغزی با هم تلفیق هر ساله آمریکایی ها از هر علت دیگری می کنند. سالها تحقیق، سدیم یا نمک را به افزایش فشار خون متصل کرده است. بنابراین مقامات به مردم توصیه می کنند که از نمک استفاده نکنند.

فشار خون بالا یک مشکل بین المللی است. کارشناسان سازمان بهداشت جهانی می گویند بیش از یک میلیارد نفر از فشار خون بالا رنج می برند. این وضعیت ۵۱ درصد مرگ و میر ناشی از سکته مغزی و ۴۵ درصد مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی را ایجاد می کند.

مقامات بهداشتی در ایالات متحده می گویند بیماری قلبی و سکته مغزی با هم تلفیق هر ساله آمریکایی ها از هر علت دیگری می کنند. سالها تحقیق، سدیم یا نمک را به افزایش فشار خون متصل کرده است. بنابراین مقامات به مردم توصیه می کنند که از نمک استفاده کنند.

کارشناسان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در ایالات متحده می گویند آمریکایی ها بیشتر از سدیم خود – حدود ۷۵ درصد – از غذاهای فرآوری شده و خوردن غذا در رستوران ها دریافت می کنند.

این دلیل خوبی برای خوردن غذای تازه در خانه است.

آلیشیا مک دونو استاد سلول و نوروبیولوژی در دانشکده پزشکی کک است. او این مطالعه اخیر را رهبری کرد.

McDonough می گوید که خوردن سدیم کمتر راه شناخته شده ای برای کاهش فشار خون است. اما او همچنین می گوید که شواهد نشان می دهد که خوردن پتاسیم بیشتر ممکن است تأثیرات مشابهی بر فشار خون بالا داشته باشد.

برای تحقیق او، او مطالعاتی را بررسی کرد که ارتباط بین پتاسیم و سدیم را بررسی کردند.

مک دونو متوجه شد افرادی که پتاسیم بیشتری مصرف می کردند، فشار خون پایین کمتری نسبت به میزان سدیم آنها نداشتند. تحقیقات او نشان می دهد که بدن یک تعادل ایجاد می کند، با استفاده از سدیم برای کنترل سطح پتاسیم در خون.

او می گوید: “وقتی که پتاسیم در بدن زیاد است، کلیه ها بیشتر نمک و آب را دفع می کنند و باعث دفع پتاسیم می شوند.” این روند کلیه ها را پاک می کند

او توضیح می دهد که همانطور که انسان تکامل می یابد، رژیم غذایی غنی از پتاسیم، اما با سدیم کم می خورند. این باعث شده ما سدیم را جذب کنیم، نه پتاسیم.

او می گوید: “اگر شما یک رژیم معمولی غربی بخورید، مصرف سدیم شما بالا است و مصرف پتاسیم شما کم است.” او اضافه می کند که این به شدت “باعث افزایش شانس شما برای ایجاد فشار خون بالا” می شود.

مک دونو مطالعه خود را در شماره آوریل ۲۰۱۷ مجله فیزیولوژی آمریکا – غدد و متابولیسم منتشر کرد.

کارشناسان بهداشت در CDC موافقند که “خوردن پتاسیم کافی هر روز می تواند به کاهش تعادل برخی از اثرات مضر که مصرف زیاد سدیم می تواند بر فشار خون کمک کند.” با این حال، آنها همچنین می گویند که خوردن سدیم کمتر نیز مهم است.

در وب سایت خود، CDC این میوه ها و سبزیجات و سایر غذاها را به عنوان منابع خوب پتاسیم فهرست می کند.

سیب زمینی، پخته شده با پوست
سبزیجات برگ مانند سبزیجات چغندرقند، اسفناج و گوجه فرنگی سوئیس
موز
سیب زمینی شیرین، پخته شده در پوست
آب میوه ها و سبزیجات مانند آلو، هویج، انار، گوجه فرنگی و نارنجی
اسکواش بلوط
ماست ساده غیر چرب
لوبیا و عدس
سویا
و برخی از انواع ماهی مانند ماهی قزل آلا، ماهی خال مخالی، ماهی تن و حبیب

اما چه مقدار پتاسیم باید هر روز بخوریم؟

مطالعه سال ۲۰۰۴ موسسه پزشکی نشان می دهد بزرگسالان باید حدود ۴.۷ گرم پتاسیم در روز برای کاهش فشار خون مصرف کنند. مک دونو می گوید خوردن حدود ۶۰ گرم لوبیا ۵۰ درصد از آن را تامین می کند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *