#


مواردی که باعث بدتر شدن آلرژی فصلی تان می شود

آلرژی
8 اکتبر 2017 بدون نظر 1127 بازدید

مواردی که باعث بدتر شدن آلرژی فصلی تان می شود

مواردی که باعث بدتر شدن آلرژی فصلی تان می شود

آیا دوست دارید وقتی که دچار آلرژی می شوید با آبریزش بینی و خارش چشم ها رو به رو شوید؟ از کسی که به این آلرژی ها مبتلا هستند سوال کنید تا متوجه شوید که این نشانه ها اصلا خوشایند نیستند.

هدفی که شما دارید این است که تا جایی که ممکن است از واکنش های آلرژیک خود بکاهید. ولی امکان دارد از چیزهای که در طول روز باعث بدتر شدن آلژی شما می شود آگاهی نداشته باشید. زمانی که فصل پاییز شروع می شود برای اینکه واکنش های آلرژی فصلی تان را به کنترل خودتان در آورید باید چیزهایی که باعث به وجود آمدن این آلرژی ها می شود را به خوبی بشناسید.

آلرژی

آلرژی

میوه هایی که پروتئینی مشابه گرده ها دارند

ممکن است با خوردن بعضی میوه ها و سبزی ها عطسه ها و آبریزش بینی تان بیشتر شود که به آن سندرم آلرژی دهانی( OAS)گفته می شود. طبق تحقیقاتی که موسسه ی آسم و آلرژی آمریکا کرده است گفته می شود که یک سوم کسانی که دچار آسم هستند این سندرم را دارند.

در پوست بعضی میوه ها و سبزیجات خام پروتئینی وجود دارد که باعث می شود علائم آلرژیک تان بیشتر شود که این میوه ها عبارتند از: سیب، طالبی و گوجه فرنگی و… . البته هر آلرژیکی به هر غذای خاصی حساسیت نشان می دهد. به دلیل این که گرده ها و پروتئین ها شباهت زیادی به هم دارند بدن تان فکر می کند که شما گرده خورده اید. به همین دلیل باعث می شود که شما دچار سرفه و خارش گلو و دهان شوید. برای اینکه از این واکنش های آلرژیکی جلوگیری کنید می توانید میوه ها را پوست بکنید یا اینکه آن ها را بپزید.

فقط حواس تان باشد که طبق تحقیقات نشان انجام شده تقریباً ۲درصد از افرادی که به سندرم آلرژی دهانی مبتلا شده اند نشانه هایی دارند که احتما دارد این بیماری پیشرفت کرده باشد و به شوک آنافیلاکتیک تبدیل شوند. شوک آنافیلاکتیک یک واکنش آلرژیک است که از برای درمان آن زود اقدام نشود باعث مرگ مبتلا شده می شود.

آلرژی

آلرژی

لنزهای تماسی

زمانی که گرده ها زیاد تولید می شود و شما همچنان از لنزهای تماسی تان باید استفاده کنید. اگر در چشمان تان گرده ای گرفتار شود و در آنجا باقی بماند باعث می شود که دچار مشکلات بیشتری شوید. لنزهای تماسی نرم استعداد زیادی در جذب محرک هایی که در هوا وجود دارد مثل دود یا گرد و غبار دارند، به دلیل این که نفوذ پذیری آن ها زیاد است. لنز های نرم باعث می شود که چشم های تان از اکسیژن بیشتری برخوردار شوند ولی هر چیزی را می توتند جذب خود کند. اگر عادت به استفاده از لنز دارید و علاقه ای به لنز های سخت ندارید به شما پیشنهاد می کنیم که از لنز های یک بار مصرف استفاده کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *