#


مهم ترین دلیل بروز سینوزیت مزمن، انحراف تیغه بینی است

سینوزیت
22 نوامبر 2017 ۲ نظر 1129 بازدید

مهم ترین دلیل بروز سینوزیت مزمن، انحراف تیغه بینی است

مهم ترین دلیل بروز سینوزیت مزمن، انحراف تیغه بینی است

به گزارش ازمن بپرس، خشایار احمدی، متخصص جراحی گوش، گلو و بینی در مورد بیماری سینوزیت می گوید: زمانی که فردی دچار سینوزیت مزمن می شود با علائمی چون گرفتگی، تب، چرک بینی، احساس درد درد دندان های قدامی و خلط در پشت حلق مواجه می شود.

این متخصص گوش، گلو و بینی افزود: علائمی دیگری که نشان دهنده بروز سینوزیت مزمن است عبارتند از سرما خوردگی طولانی که با درمان ها معمولی رفع نمی شود و سر درد همراه با فشار در ناحیه صورت.

وی ادامه داد: کسانی که به سینوزیت مزمن مبتلا می شوند همیشه با گرفتگی طولانی مدت بینی و ترشحات بینی مواجه هستند و معمولا شاکی می باشند. این بیماران احساس فشار در صورت، سرماخوردگی های مکرر و بوی دهان را با سرماخوردگی های درمان نشده اشتباه می گیرند.

خشایار احمدی همچنین اظهار داشت: سینوزیت مزمن زمانی رخ می دهد که فردی به رینیت آلرژیک مبتلا می باشد و به خاطر ترشحاتی که وجود دارد به مرور زمان دهانه سینوسش مسدود می شود.

وی بیان داشت: بهترین درمان برای از بین رفتن قطعی سینوزیت مزمن جراحی می باشد. مهم ترین دلیلی که باعث می شود تا سینوزیت مزمن به وجود بیاید انحراف تیغه بینی می باشد.

سینوزیت

سینوزیت

عضو هیات علمی دانشگاه استفاده از سی تی اسکن را بهترین راه تشخیص سینوزیت مزمن عنوان کرد: هم اکنون برای تشخیص سینوزیت حاد و مزمن هیچ عکس معمول رادیوگرافی وجود ندارد.

همچنین گفته است: اگر از عکس های رادیوگرافی به رویه و بی مورد استفاده شود باعث می شود که خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد. تا جایی که ممکن است نباید از سر و گردن رادیو گرافی کرد.

خشایار احمدی ادامه داد: با استفاده از جراحی آندوسکوپیک به راحتی می توان سینوزیت مزمن را درمان کرد. امروزه متخصصان گوش، گلو و بینی هستند که دوره های تکمیلی جراحی آندوسکوپی سینوس را گذرانده اند و می توانند با وسایل مخصوص از راه بینی وارد سینوس شوند.

این متخصص گوش، گلو و بینی ادامه داد: تکنیک های خاصی در این روش وجود دارد که می توان با انجام آن و کمترین آسیب وارده به بافت سالم، حفراتی که در سینوس ها تنگ شده اند را باز کرد و عفونت را کاملا از ان قسمت خارج کرد.

وی تاکیرد کرد: با استفاده از این تکنیک های خاص در این جراحی باعث می شود که از التهاب و گرفتگی مجدد مجاری سینوس ها و بروز مجدد سینوزیت جلوگیری کند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *