#


مهم ترین خاصیت تخم مرغ بر روی بدن

خاصیت تخم مرغ
24 سپتامبر 2017 بدون نظر 955 بازدید

مهم ترین خاصیت تخم مرغ بر روی بدن

مهم ترین خاصیت تخم مرغ بر روی بدن

به گزارش از من بپرس یکی از منابع خوب پروتئین، ویتامین ها و املاح ضروری تخم مرغ است. این ماده می تواند به عنوان یک ماده غذایی در برنامه غذایی اشخاص قرار بگیرد. اگر بخواهیم در بین غذاهایی که می خوریم غذاهای کامل را نام ببریم می توانیم تخم مرغ را جزء یکی از آن ها قرار دهیم. این ماده غذایی برای کودکان و نوجوانان در حال رشد، زنان باردار و شیرده، ورزشکاران و کلیه بزرگسالان سالم و همچنین بخاطر ارزش غذایی بالا برای زمان پس از بیماری توصیه می شود. این افراد می توانند در روز از یک عدد تخم مرغ استفاده کنند و در بعضی موارد خاص استفاده بیشتر هم توصیه می شود.
ما می خواهیم در این مطلب شما را با خواص مهم تخم مرغ بیشتر آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید.

خاصیت های تخم مرغ؛ طبیعت و خواص درمانی

زرده تخم مرغ طبیعتی گرم و سفیده آن کمی سردتر است. در طب سنتی گزارش شده است که اگر از تخم مرغ به صورت کامل استفاده شود طبع آن معتدل محسوب می شود. برخی از مهم ترین خواصی که تخم مرغ می تواند برای سلامتی داشته باشد را در زیر به شما ارائه می دهیم.

• خواص تخم مرغ در تقویت استخوانها

به دلیل اینکه تخم مرغ میزان زیادی عنصر معدنی مخصوصا کلسیم ،فسفر و ویتامین D دارد برای تقویت و مستحکم تر شدن استخوان ها بسیار مهم است. همچنین باعث می شود که کودکان به خوبی رشد کنند و استخوان هایشان محکم شود. پس نتیجه می گیریم که مصرف تخم مرغ در کودکان از برخی بیماری ها مانند نرمی استخوان و کاهش رشد و از پوکی استخوان در بزرگسالان جلوگیری می کند.

خاصیت تخم مرغ

خاصیت تخم مرغ

• درمان کم خونی

به دلیل وجود آهن و بعضی ویتامین ها در تخم مرغ باعث با ارزش شدن تخم مرغ شده اند و این ماده غذایی کم خونی را رفع و درمان می کند. اهن موجود در تخم مرغ به طور کامل جذب بدن می شود. به همین دلیل متخصصان تغذیه توصیه می کنند که زنان باردار روزانه از تخم مرغ استفاده کنند.

• خواص تخم مرغ در تقویت بینایی

علاوه بر اینکه ویتامین A در تخم مرغ وجود دارد ماده ای به نام بتاکاروتن در تخم مرغ موجود است که با بیشتر شدن سطح لوتئین و گزانتین در خون و بیشتر جمع شدن این مواد در قسمت شبکیه چشم موجب محافظت از سلول های چشم در برابر آسیب های گوناگون می شود. این را بدانید که لوتئین و گزانتین یکی از موارد بسیار ضروری و با اهمیت برای چشم هستند ولی بدن قادر نیست که این دو ماده را بسازد. پس باید این مواد را از طریق غذاهایی که می خورید دریافت کنید. به خاطر اینکه تخم مرغ جزو دسته های بسیار مهم مواد غذایی است ما به شما توصیه می کنیم که آن ها را به طور منظم استفاده کنید.

• خواص تخم مرغ در تقویت و بهبود عملکر ذهن

قابلیت تخم مرغ این است که می تواند به طور قابل توجهی به ذهن نیرو ببخشد. عواملی که باعث تقویت ذهن می شود ویتامین B2 و اسید پانتوتنیک است که این دو مواد را می توانید در تخم مرغ بیابید.

• تقویت سیستم ایمنی بدن

این را بدانید که تخم مرغ نقش بسیار مهمی در سیستم ایمنی بدن دارد. ویتامین های A، B و فولات مهمترین عامل هایی هستند که در افزایش سطح ایمنی بدن تاثیر بسزایی دارند که این موارد در تخم مرغ وجود دارد. این عوامل باعث می شود که بدن در مقابل عر بیماری ای مقاوم شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *