#


مقاربت و روش های رعایت بهداشت برای خانم ها

مقاربت
12 دسامبر 2018 بدون نظر 1625 بازدید

مقاربت و روش های رعایت بهداشت برای خانم ها

کارهای الزامی که توسط خانم ها پس از رابطه باید انجام شود

خانم ها بعد از مقاربت حتما دستشویی بروند

مقاربت بانوان و کارهایی که برای بهداشت خانم ها اهمیت دارد را حتما باید در نظر گرفت. که یکی از کارهای مهم بعداز معاشقه و نزدیکی ادارار کردن است البته این بدان معنا نیست که بلافاصله تخت را ترک کنید و همسرتان را تنها بگذارید بعد از مدت کوتاهی برای جلوگیری از عفونت و مشکلات مقاربتی این توصیه ی مهم را انجام بدهید. با توجه به مطالب فوق به اهمیت چرایی ادرار کردن بعد از مقاربت در ادامه می پردازیم.

مقاربت

چرا ادرار کردن بعد از نزدیکی برای زنان مهم است

زمانی که باکتریها از طریق مجاری ادرار و مثانه وارد بدن شوند عفونت اتفاق می افتد به همین علت قبل و بعد از مقاربت باید حتما دستشویی بروید. زیرا خالی نکردن مثانه باعث می شود ادرار عفونت ایجاد کند.

اگر در مدت شش ماه بیش از دو بار عفونت ادراری می گیرید جزو آن دسته از بانوانی هستید که باید بیشتر مراعات کنید و اما  اگر بعد از مقاربت ادارار ندارید و احساس خوبی دارید بدان معنا است که بهداشت را رعایت می کنید و منظم ادرار کرده اید.

خانم ها باید بدانند که دارای مجاری ادراری کوتاه تری نسبت به آقایون هستند و این دلیل مهمی است عفونت زودتر وارد مثانه شان  می شود.

از آنجا که مقعد به واژینال نزدیک است پس باکتریها هم به راحتی به داخل سرایت می کنند و باید برای جلوگیری از این امر ادرار بعد از مقاربت را انجام دهند.

دوش گرفتن با آب گرم

بعد از مقاربت، گرفتن دوش می تواند برای از بین بردن آلودگی های بدن بسیار موثر باشد و بهتر است دوش آب گرم بگیرید.

آب بنوشید

همانطور که بعد از ورزش کردن بدن ما به آب نیاز دارد تا رطوبت مورد نیاز بدن را تامین کند بعد از مقاربت هم باید آب بنوشید تا از خشکی بدن جلوگیری کند. پس اگر کل بدنتان احساس خشکی داشت مخصوصا دهانتان حتما آب بنوشید و ادرار کنید تا باکتری ها از بین بروند.

مقاربت

از مواد شوینده استفاده نکنید

بلافاصله بعد از مقاربت از مواد شوینده برای از بین بردن باکتری ها استفاده نکنید این مواد باعث خشکی قسمت تناسلی شما می شوند و چون قسمت واژن شما حساس است خشک می شود و باعث می شود ph آن دچار اختلال شود.

جلوگیری از بیماری های قارچی با سشوار

بعضی از خانم ها بعد از مقاربت سشوار را روی واژن خود می گیرند تا از نفوذ باکتری ها و قارچ ها به داخل دستگاه تناسلی خود جلوگیری کنند.

مصرف مواد حاوی پروبیوتیک

مواد غذایی که شما بعد از مقاربت مصرف می کنید بسیار اهمییت دارد و به شما پیشنهاد می شود از موادی که دارای پروبیوتیک است استفاده کنید.

مقاربت

لباس زیر خود را در بیاورید

بعضی از لباس زیرها از جنس نایلون و پلی استر هستند و نمی گذارد هوا تبادل شود و بعد از مقاربت خیس می شود و امکان رشد باکتری ها بالا می برد.

استفاده نکردن از دستمال مرطوب

بعد از مقاربت از دستمال های مرطوب که حاوی مواد شیمیایی و بودار هستند و می توانند به اندام تناسلی آسیب بزنند استفاده نکنید. در مواقعی که به دستمال نیاز دارید برای پاک کردن خود مقداری آب گرم سرکه را ترکیب و دستمال را به آن آغشته و خود را با آن پاک کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *