#


مضرات وحشتناک قرص های خواب آور

قرص خواب
3 ژوئن 2017 بدون نظر 1203 بازدید

مضرات وحشتناک قرص های خواب آور

مضرات وحشتناک قرص های خواب آور

به گزارش از من بپرس، مصرف قرص خواب حتی به میزان یک عدد در روز می تواند مضرات باورنکردنی بسیاری برای فرد مصرف کننده داشته باشد.

یک تحقیق نشان داده است که مصرف یک قرص خواب در روز برابر با مصرف یک پاکت سیگار است. عجیب تر آنکه عوارض آن یک هفته پس از استعمال بروز می یابند!!

قرص خواب که مخصوصاً در ایران مصرفی بی رویه دارد، در حالی استفاده می شود که محققان و پزشکان بارها اعلام کرده اند ورزش و فعالیت جسمانی در درمان بی خوابی بسیار مؤثرتر است.
بنا بر گفته های اعضای دانشگاه ایالتی آریزونا، مصرف روزانه یک عدد قرص خواب حتی اگر نامرتب نیز باشد، باز هم تأثیرات منفی بسیاری به جا می گذارد.

محققان با اعلام این مطلب که قرص های خواب آور یکی از عوامل اصلی در بروز حمله قلبی و سرطان محسوب می شوند، به این نتیجه رسیده اند که مصرف کنندگان این قرص ها ۳۵ درصد بیشتر از دیگران در معرض دچار شدن به سرطان هستند.

عوارض دیگر قرص های خواب

اعتیاد به قرص خواب

گفته می شود که در سال، یک صد میلیون نسخه برای قرص‌ های خواب در کشور آمریکا تجویز می ‌شود که تعداد زیادی از مصرف کنندگان آن به این قرص ها اعتیاد پیدا می کنند.

مرگ زودرس
مصرف این نوع قرص‌ ها احتمال بروز مرگ زودرس را تا میزان چهار برابر را تشدید می ‌کند.

تأثیر بر روی ابتلا سرطان

بنا بر هشدارهای محققان، استفاده مستمر از قرص‌ های خواب ‌آور می تواند خطر مرگ یا دچار شدن به گونه های خاصی از سرطان ‌ها را تا حدود پنج برابر بیشتر کند.
تأثیر بر سکته مغزی و قلبی

مشخص شده است که مصرف داروهای خواب آور احتمال سکته مغزی و قلبی را تا ۵۰ درصد افزایش می دهند.

 

زوال عقل در افراد مسن

آخرین عارضه مصرف قرص خواب مربوط به سالمندان می شود. تحقیقات نشان داده مصرف این داروها از عوامل زوال عقل در میان این قشر به شدت آسیب پذیر است.

سؤالی که در اینجا مطرح می شود این است که چرا و بر چه اساسی شرکت های تولیدکننده این نوع قرص کماکان به عرضه آنها ادامه می دهند.

باورهای غلط درباره تأثیر ورزش بر بی خوابی

از طرف دیگر باوری غلط در بین مردم وجود دارد که ورزش را عامل بی خوابی می دانند. یک محقق با رد این باور غلط، می گوید که بر طبق بررسی‌ های موجود، تنها ۱۰ درصد امکان دارد که ورزش باعث بی خوابی شود.

این محقق با کم هزینه تر، راحت تر و سالم تر دانستن ورزش در درمان بی خوابی، اعلام کرده بی خوابی در میان افراد با آمادگی جسمانی بالا، بسیار کمتر به چشم می خورد.

او علاوه بر این موارد، ورزش را برای حل مشکلات تنفسی در خواب که یکی از اختلالات رایج در بین مردم است، مفید می داند.

محقق حوزه سلامت مشکلات تنفسی در خواب را عارضه ای معرفی می کند که در افراد دارای اضافه وزن بیشتر دیده می شود. اما بر اساس تحقیقات موجود ورزش کردن در طی مدت ۱۲ ماه مقدار مشکلات تنفسی وقت خواب را تا ۲۵ درصد کاهش می دهد.

بر طبق گفته های این محقق خواب نامنظم بر روی احتمال دچار شدن به دیابت، بیماری‌ های قلبی و همچنین افزایش فشار خون و سکته تأثیر می گذارد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *