#


مصرف گوشت دام های صنعتی و خطر مرگی که به همراه دارند

6 ژانویه 2018 يك نظر 1235 بازدید

مصرف گوشت دام های صنعتی و خطر مرگی که به همراه دارند

مصرف گوشت دام های صنعتی و خطر مرگی که به همراه دارند

طبق گفته ی محمد حسین عزیزی، رئیس انجمن علوم و صنایع غذایی ایران، استفاده از گوشت گاوهای صنعتی ممکن است باعث ایجاد جنون گاوی در افرادی که از آن مصرف می کنند شود.

به گزارش ازمن بپرس، رئیس انجمن علوم و صنایع غذایی کشور در مورد  استفاده از گوشت گوزن در ایران گفته است: گوشت گوزن از برخی لحاظ ها مانند غذایی، فواید و پروتئینی به گوشت گاور شباهت فراوانی دارد. به همین دلیل تمام ارزش های غدایی که در مصرف این گوشت وجود دارد درست مانند مصرف گوشت گاو می باشد. ولی در اخباری که در مورد پرورش گوزن در ایران است اعلام شده است که از لحاظ اقتصادی پرورش این حیوان در کشور مقرون به صرفه نمی باشد.

محمد حسین عزیزی در ادامه گفت: گوزن های قطب شمالی به خاطر این که در طبیعت زندگی می کنند و از علوفه و غذاهایی که در طبیعت وجود دارد مصرف می کنند از نظر غذایی ارگانیک به حساب می آیند. به همین دلیل علاوه بر هزینه اقتصادی واردات گوشت گوزن از کشور روسیه باعث می شود که در کشور از گوشت ارگانیک استفاده شود و ارزش غذایی نیز افزایش یابد.

وی بیان کرد: در کشور استفاده از گوشت گاو مانند دام های دیگر پر طرفدار می باشد و این مسئله در حالی است که استفاده از گوشت این حیوان به خاطر بزرگی و حجم بالایی که دارد باعث شده است تا اقتصاد دامداری های صنعتی رونق پیدا کند. به همین دلیل برای بیشتر کردن رشد گاو ها در علوفه و غذاهایی که به این حیوانات می دهند علاوه بر این که ذرت و یونجه به آن ها می دهند از پودر گوشت، استخوان و ماهی استفاده می کنند تا روند تبدیل علوفه به گوشت با سرعت هر چه تمام تر انجام شود. ولی استفاده از این مواد باعث می شود که عوارض زیادی برای بدن انسان داشته باشد.

رئیس انجمن علوم و صنایع غذایی کشور در ادامه افزود: ترکیب مواد غیر طبیعی با علوفه و غذای گاوها در دامداری های صنعتی اصلی نمی باشد و به همین ترتیب برای جلوگیری از بیماری در این نوع دام ها و یا در وضعیت ایجاد بیماری از آنتی بیوتیک هایی مصرف می کنند که باقی مانده ی آن ها در گوشت دام باعث می شود که بدن فرد مصرف کننده این نوع گوشت ها در برابر آنتی بیوتیک مقاوم شود و در زمان هایی که دچار بیماری می شود استفاده از هیچ نوع آنتی بیوتیکی در درمان او تاثیر گذار نباشد.

وی بیان کرد: آلودگی هایی که در ترکیبات علوفه مورد استفاده دام ها در گوشت آن ها باقی می ماند باعث می شود که با گذشت زمان در بدن افراد مصرف کننده منجر به بروز سرطان شود. علاوه بر این هورمون هایی که در رشد دام های صنعتی استفاده می شود باعث می شود که در هورمون های انسان را دچار اختلال کند و سلامت آن ها را به خطر بیندازد.

عزیزی عنوان کرد: از جمله بیمارهای رایجی که دام های صنعتی وجود دارد جنون گاوی می باشد که اگر دام ها به این گوشت ها مبتلا باشند باعث می شود که به بدن انسان منتقل شود و منجر به ایجاد نشانه های عصبی در بدن می شود. این را بدانید که هیج درمانی برای جنون گاوی وجود ندارد و با ضعف در اعصاب و نبود کنترل در حرکت های انسان به وجود می آید. علاوه بر این موارد باعث می شود که فرد دچار مرگ زودرس شود.

رئیس انجمن علوم و صنایع غذایی ایران در پایان افزود: استفاده از گوشت های بوفالو در غذای هتل های کشور عراق نیز درست مانند گوشت های گاوی صنعتی از عوارض بالایی برخوردار هستند. به همین دلیل به کسانی که به عتبات سفر می کنند توصیه می شود که در مزان استفاده از غذای هتل های عراق دقت لازم را داشته باشند و تا جایی که امکان دارد از غذاهایی استفاده کنند که جای گوشت را بگیرد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *