#


مصرف زیاد چربی برای قلب ضرر دارد و یا کربوهیدرات؟

چربی و هیدرات برای قلب
12 دسامبر 2017 ۲ نظر 1271 بازدید

مصرف زیاد چربی برای قلب ضرر دارد و یا کربوهیدرات؟

مصرف زیاد چربی برای قلب ضرر دارد و یا کربوهیدرات؟

چربی یا کربوهیدرات؟ به نظر شما کدام یک از این دو مورد می تواند بر اضافه وزن و ایجاد مشکلات جسمی تاثیری زیادی داشته باشد؟

به گزارش ازمن بپرس، در بین بسیاری از مردم جهان این باور وجود دارد که که مهم ترین عامل برای اضافه وزن و ایجاد بیماری های گوناگون چربی ها می باشند. به همین دلیل اکثر مردم در کشورهای گوناگون از چربی کمتر و کربوهیدرات بیشتری را استفاده می کنند. ولی طبق بررسی های گسترده و طولانی که محققان سوئیسی انجام داده اند به نتیجه ی خلاف این مسئله دست پیدا کرده اند.

طبق این گزارش کسانی که از کربوهیدارت بیشتر استفاده می کنند نسبت به سایر افراد ۲۸درصد بیشتر در معرض خطر مرگ زودرس قرار می گیرند. این در صورتی است که چربی ها هیچ نقشی در بالا رفتن احتمال ابتلا به بیماری های خطرناک قلبی ندارند. قبل از این مسئله هم به افراد توصیه می شد که مقدار مصرف چربی باید در هر روز تا سی درصد کمتر شود و مقدار چربی های اشباع شده از این میزان فقط ده درصد می باشد.

چربی و هیدرات برای قلب

چربی و هیدرات برای قلب

بر خلاف چیزی که تا به الآن تاکید می شد، کاهش مصرف چربی نمی تواند تاثیر زیادی در بهتر شدن شرایط جسمی داشته باشد. چون کربوهیدرات ها قابلیت این را دارند که افراد را مبتلا به بیماری هایی چون دیابت، بیماری های قلبی و چربی کنند. در اصل افرادی که چربی را از رژیم روزانه خود حذف و یا کاهش برخی از موادی همچون پنیر، کره، گوشت قرمز و هر محصول حیوانی دیگری هستند تصورشان نسبت به واقعیت کاملا اشتباه است.

متخصصان سوئیسی گفته اند که چیزی که واضح است این است که اگر این دو ماده غذایی را بیش از حد استفاده کنید باعث ایجاد عوارض جبران ناپذیری می شود. ولی در این میان، چربی هایی که به بدی معروف هستند و کربوهیدارت هایی که خوش نام می باشند باید تا جایی که امکان دارد مصرف این دو مواد را تا جایی که می شود کاهش دهید. این را به یاد داشته باشید که تنها گروهی از مواد غذایی که می توان با خیال راحت در سبد غذایی قرار داد و از آن ها استفاده کرد و جای نگرانی برای ابتلا به بیماری های احتمالی نبود سبزیجات و میوه ها هستند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *