#


مشکلات مفصلی و کمردرد در کمین معلمان + راه‌های پیشگیری

7 می 2017 بدون نظر 1279 بازدید

مشکلات مفصلی و کمردرد در کمین معلمان + راه‌های پیشگیری

مشکلات مفصلی و کمردرد در کمین معلمان + راه‌های پیشگیری

به گزارش از من بپرس، ابراهیم انتظاری عضو هیئت مدیره انجمن علمی فیزیوتراپی ایران گفت: ۲ بیماری که سلامت معلمان را تهدید می‌کند «کمرد درد» و «مشکلات مفصلی» است، ما بهترین راه درمان برای بهبود دردهای ناشی از این بیماری‌ها را «نرمش‌های روزانه» می‌دانیم.

این متخصص افزود : مهم‌ترین مشکل معلمان ما مشکلات مفصلی در اندام‌های تحتانی و پا درد است. این مشکلات ناشی از واریس و ایستادن طولانی مدت است.

«واریس» به علت ایستادن بیش از اندازه ایجاد می‌شود

وی اظهار داشت: «واریس» به علت ایستادن بیش از اندازه ایجاد می‌شود، باید بگوییم به همین اندازه بی‌تحرکی و نشستن طولانی برای فرد خطرناک است. در این وضعیت امکان مبتلا شدن به واریس وجود دارد. البته که ایستادن از نشستن به مراتب بدتر است.

راهکارها

این استاد دانشگاه علوم پزشکی تأکید کرد: معلمان باید از کفش مناسب استفاده کنند؛ کفشی که پاشنه‌اش کوتاه و و بلند نباشد. همچنین این قشر باید تحرکی بیشتری داشته باشند. البته در زمان کلاس باید مقداری نشسته و بعد از آن مقداری قدم بزنند. انتخاب صندلی استاندارد نیز  کمک کننده است.

دکتر انتظاری افزود: درد زانو، لکن، کمر و مچ پا از  دیگر مشکلات جسمی معلم‌ها است. این افراد باید به تقویت عضله‌هایشان توجه و دقت بیشتری داشته باشند و تمرین‌های نرمشی مخصوص پا و کمر درد انجام بدهند.

راه‌های جلوگیری از واریس

وی تصریح کرد: این عزیزان پس از آنکه زمانی نشستند باید مچ‌های پا را حرکت بدهند و کمی راه بروند. با این کار خون بهتر در داخل عروق  گردش و پمپاژ می شود و از واریس جلوگیری می‌کند. نکته مهم اینکه باید مواظب باشند موقع نشستن زانو و مچ پایشان در در یک زاویه نماند زیرا این وضعیت در دراز مدت منجر به آسیب این نواحی خواهد شد.

انتظاری با اشاره به اینکه در معلمان زن به خاطر گودی بیشتر کمرشان نسبت به مردان، کمر درد بیشتر است گفت: علاوه بر انتخاب کفش مناسب و راحت، میز و صندلی نیز باید مطابق فیزیک و ارگونومی بدن ساخته شده باشد. معلم‌ها باید از بلند کردن جسم‌های سنگین خودداری کنند. بهتر است اگر مجبورند مدت زیادی بایستند یکی از پاها را روی سطح بلند و پای دیگر را سطح پایین بگذارند و به صورت مرتب جای پاها را عوض کنند، به این ترتیب از خستگی بیش از حد کمر و پا جلوگیری می‌کنند.

ورزش روزانه مؤثرترین راه

این استاد در پایان گفت: شاید زیاد ایستادن و نشستن در جوانی برای معلمان مشکل ایجاد نکند اما قطعا در سنین بالاتر نشانه‌هایش در شخص آشکار می‌شود و موجب نارحتی فرد خواهد. انجام ورزش به صورت روزانه مؤثرترین راه برای بهبود و همچنین پیشگیری از عوارض این شرایط است.

انتهای پیام./

به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *