#


ماشین لباسشویی چه بلایی بر سرتان می آورد؟

15 ژانویه 2018 بدون نظر 1085 بازدید

ماشین لباسشویی چه بلایی بر سرتان می آورد؟

ماشین لباسشویی چه بلایی بر سرتان می آورد؟

ماشین لباسشویی به طور حتم بشقاب های تان را بدون هیچ لکی به شما تحویل می دهد ولی طبق تازه ترین بررسی هایی  که در مورد این وسیله انجام شده است نشان می دهد که ماشین ظرفشویی با این که می تواند ظرف های تان را به خوبی بشوید ولی محل تجمع میکروب ها و باکتری ها می باشد.

شما می توانید در هر جایی که تصورش را می کنید میکروب ها، ویروس ها، باکتری ها و قارچ ها را مشاهده کنید منظور از همه جا حتی بدن انسان را نیز شامل می شود. به همین دلیل جای تعجب ندارد که اگر متوجه شویم که وسایل آشپزخانه نیز این باکتری ها و میکروب ها را درون خود دارند.

با این وضع آیا تمام افراد باید به خاطر این مسئله نگران تجمع میکروب ها در ماشین ظرفشویی باشند؟ مطمئنا این گونه نمی باشد. این نگرانی تمام افراد را شامل نمی شود ولی کسانی که به بیماری هایی مبتلا هستند که بر اثر آن  ها سیستم ایمنی بدن شان دچار ضعف شده است باید بابت وجود میکروب در ماشین ظرفشویی نگران باشند زیرا آن ها نسبت به سایر افراد با ریسک بالاتری روبه رو هستند.

نوسانات زیادی در ماشین لباسشویی همیشه اتفاق می افتد مانند رطوبت به خشکی، کم و زیاد شدن اسیدیته و دمای بالا به دمای خنک. علاوه بر این ماشین ظرفشویی باقی مانده هایی را از غذاها و مواد شوینده در خود جای داده است. به این ترتیب فقط بعضی از باکتری های خاص در این قسمت رشد می کنند.

در تازه ترین بررسی های انجام شده بر روی این مسئله تمرکز کرده اند که دقیقا چه نوع باکتری هایی درون ماشین ظرفشویی رشد می کنند. نتیجه ی کلی که به دست آمده است نشان داد که در این فضا بیشترین باکتری هایی که نسبت به بقیه رشد می کنند سودوموناس، آسینه توباکتر و اسچریچیا می باشد. تمام این باکتری ها پاتوژن های فرصت طلب دارند که البته به طور معمول بدون هیچ خطری می باشند، ولی می توانند باعث شوند که کسانی که سیستم ایمنی بدن شان در خطر است عفونت به وجود بیاید.

البته پژوهشگران گفته اند که ماشین ظرفشویی و لوازم دیگری که این مدلی هستند و محلی برای تجمع میکروب ها و باکتری ها دارند برای کسانی که سالم هستند هیچ خطری ندارد ولی کسانی که دارای وضعیت خاصی می باشند و مبتلا به بیماری هستند نسبت به میکروب هایی که در این فضاها وجود دارد حساس می شوند. به همین دلیل این افراد باید در این مورد مراقب باشند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *