#


قیمت دارو افزایش نخواهد داشت

15 آوریل 2018 بدون نظر 993 بازدید

قیمت دارو افزایش نخواهد داشت

سخنگوی وزارت بهداشت: دارو در سال جاری گران نمی شود

ایرج حریرچی، سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد که علاوه بر تغییرات دوره ‌ای هر سال، در سال۹۷ تغییری در قیمت داروها نخواهیم داشت.

به گزارش ازمن بپرس، سخنگوی وزارت بهداشت در یک برنامه رادیویی، در خصوص تاثیر نوسانات ارزی بر نرخ دارو، بیان کرد: با چاره اندیشی هایی که دولت فکر کرده است، علاوه بر تغییرات معمولی که در هر دوره از سال صورت می گیرد، انشاالله هیچ تفاوتی در خصوص تهیه دارو، ملزومات مصرفی و امکانات پزشکی در سال۹۷ نخواهیم داشت.

حریرچی با تاکید بر این که دارو به هیج عنوان گران نخواهد شد، در ادامه افزود: در گذشته واردات دارو با ارز مبادله ای تقریبا ۳۸۰۰ تومان صورت می گرفت ولی دولت تصویب کرد که مابه التفاوت ۴۲۰۰ تومان پرداخت گردد. همان گونه که دکتر نمکی- معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور- در خصوص ملزومات مصرفی و امکانات پزشکی در میان مدت گفته اند، انتظار می رود پایین آمدن قیمت‌ ها کاهش داشته باشند. خواهشی که من از مردم دارم این است که نگران نباشند. علاوه بر این سامانه ۱۹۰ آماده پاسخگویی به مردم می باشد.

وی علاوه بر این گفته است: داروهای مصرفی از نظر عددی ۹۸.۵ درصد در داخل و از نظر ریالی ۷۰ درصد در داخل تولید می گردد. پیش از طرح تحول واردات دارو یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بوده است که هم اکنون به یک میلیارد و صد میلیون دلار کاهش پیدا کرده است.

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: مردم به توان دانشمندان ایرانی مطمئن باشند؛ چرا که داروهایی که مورد تایید وزارت بهداشت می باشد همه ی استانداردهای لازم را دارند. ساخت دارو و واردات وظیفه بخش غیر دولتی و نظارت آن بر عهده وزارت بهداشت می باشد. با تمهیداتی که صورت گرفته هماهنگی‌ های لازم را انجام داده ‌ایم. احتمال دارد موارد شماری به خاطر نوسانات قیمت و عدم اطمینان از آینده گران‌ تر ارائه گردد، ولی بازار ارز تامین می شود.

حریرچی با تاکید بر این که نیاز است در خصوص دارو با همان قیمت‌ های رسمی گزارش شده اقدام گردد، تصریح کرد: در دهه ۵۰ و ۶۰ بیش از سی هزار بیمار به خارج فرستاده می ‌شد، ولی هم اکنون تعداد آن بسیار کاهش پیدا کرده است. نظارت‌ های ما تشدید شده است و سامانه ۱۹۰ هم آماده پاسخگویی به انتقادات و تخلفات می باشد؛ برخوردهای قانونی مورد نیاز در این زمینه صورت می گیرد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *