#


فوت برخی از هموطنان بر اثر مسمومیت ناشی از الکل

2 اکتبر 2018 بدون نظر 2163 بازدید

فوت برخی از هموطنان بر اثر مسمومیت ناشی از الکل

مسمومیت بر اثر الکل جان چند تن از هموطنان را در شهرهای مختلف گرفت

در طول چند روز اخیر مسمومیت ناشی از مصرف مشروبات الکلی در چند شهر مختلف کشور منجر به از دست دادن جان چند تن از هموطنانمان شده است.

رئیس مجتمع آموزشی درمانی پژوهشی پیامبر اعظم (ص) در بندرعباس با اشاره به جزییات مسمومان الکلی مراجعه ‌کننده به این بیمارستان بیان کرد: برخی از بیمارانی که بیمارستان مراجعه اند متوجه شدیم که دچار پدیده مسمومیت الکلی شده‌اند.

وی با اشاره به این ‌که ۲۲ نفر به بیمارستان رجوع کرده ‌اند، شرح داد: از بین این تعداد مراجعه کننده چهار نفر جان خود را از دست داده اند که دو نفر پیش از رسیدن به بیمارستان جان شان را از دست داده بودند و دلیل فوت را می ‌توان به دیر مراجعه کردن به بیمارستان دانست.

حسنی آزاد همچنین در ادامه با اشاره به این ‌که شرایط چهار بیمار دیگر نیز وخیم است، گفت: این طور که به نظر می ‌رسد تعداد در هر لحظه رو به افزایش است و تمام پزشکان، تیم ‌های پرستاری و تمام همکاران در آماده ‌باش به سر می‌ برند.

رئیس مجتمع آموزشی درمانی پژوهشی پیامبر اعظم (ص) در بندرعباس در ادامه افزود: در هفت روز اخیر چهار نفر مراجعه کننده به خاطر مسمومیت الکلی داشتیم که متأسفانه دو نفر از آن ها جان خود را از دست داده اند.

وی نیز با اشاره به این ‌که از این میزان مراجعه کننده چهار نفر فوت شده اند و از بین ده نفر دیگر نیز که در حال درمان هستند، شرایط دو بیمار وخیم اعلام شده است، بیان کرد: پیگیری درمانی سایر بیماران در حال انجام می باشد.

علاوه براین رئیس بخش فوریت‌ های بیمارستان شهید محمدی بندرعباس در مصاحبه ای در مورد این‌ که مشروبات الکلی دست ‌ساز خطر بسیاری دارد، عنوان کرد: فردی که از مشروبات الکلی مسموم استفاده می نماید حالت مستی احساس نمی ‌کند و در پی مصرف آن در مدت شش تا دوازده ساعت با نشانه هایی ‌چون مشکلات بینایی شامل تاری دید یا سفید شدن چشم، کاهش سطح هوشیاری و تشنج روبه رو شده و عوارض بعدی آن نیز تأثیرات منفی بر روی قلب و کلیه و سیستم گوارشی می باشد که ایجاد می شود.

دکتر طبیب‌ زاده بیان کرد: در صورتی که فردی از مشروبات الکلی دست‌ ساز استفاده نماید، خود را در معرض مسمومیت قرار داده و می بایست هرچه سریع تر به بیمارستان مراجعه نماید. در صورتی که این بیماران سریع به بیمارستان مراجعه کنند شانس خدمات‌ رسانی و درمان زودتری خواهند داشت.

وی در ادامه عنوان کرد: استفاده از۳۰ سی‌ سی الکل مسموم باعث کوری دائم و ۵۰ سی ‌سی منجر به مرگ می گردد.

علاوه بر این مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از فوت نفر پنجم به خاطر مسمومیت الکلی در بندرعباس گزارش داد.

وی توضیح داد: پیگیری درمانی سایر بیماران در حال انجام است. نوروزیان همچنین در پایان گفته است که سن کسانی که دچار مسمومیت شده اند بین ۱۷ تا ۵۰ سال می باشد.

رئیس بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد نیز گفته است: استفاده از مشروبات الکلی در شهرستان بجنورد باعث مسموم شدن سیزده نفر شد که یکی از آن ها جان خود را از داده است.

وی توضیح داد: از بین دوازده مراجعه کننده مسمومی که در این بیمارستان بستری شده اند، چهار نفر دارای وضعیت وخیمی هستند.

رامین حقیقی در ادامه بیان کرد: دو نفر از بین این تعداد مراجعه کننده با تشخیص پزشک از بیمارستان مرخص شدند.

مسمومان الکلی به ۱۱۸ نفر رسیدند/۱۰ نفر فوت و ۵۲ نفر دیالیز شدند

شماره افرادی که به مراکز درمانی به خاطر مسمومیت بر اثر استفاده از مشروبات الکی مراجعه کرده اند هم اکنون به ۱۱۸ نفر رسیده است. متأسفانه ده نفر از بین این بیماران فوت کرده اند.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ادامه داد: تا به این زمان ۵۲ نفر از بین این بیماران دیالیز شده ‌اند و برخی دیگر هم در نوبت دیالیز هستند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *