#


فواید مصرف قهوه

قهوه
12 سپتامبر 2017 بدون نظر 1949 بازدید

فواید مصرف قهوه

از هرمصرف کننده قهوه بپرسید او به شما می گوید: قهوه دارای مزایای ارزشمند است. فراتر از عطر و طعم خوشایند و خوشحالی صبح روز بعد، شواهد در حال افزایش است که عادت های قهوه ما واقعا می تواند سلامت ما را تحت تاثیر قرار دهد … برای بهتر شدن!

پس چطور قهوه شما را تحت تأثیر قرار می دهد؟

۱. خلق و خوی شما را بهبود می بخشد

ممکن است یک دلیل وجود داشته باشد که یک فنجان میتواند صبح به لبخند تبدیل شود. شواهد در حال افزایش است که باعث افزایش تولید دوپامین در مغز می شود. یک مطالعه نشان داد که زنان که چهار یا بیشتر فنجان قهوه را هر روز نوشیدند، ۲۰ درصد کمتر از افسردگی رنج می بردند. دیگران متوجه شدند که نوشیدن قهوه، احتمال ابتلا به خودکشی را نصف کرده است.

۲. کمک به جلوگیری از دیابت

افرادی که قهوه زیادی مصرف می کنند، به احتمال زیاد در معرض ابتلا به دیابت نوع ۲ نسبت به افرادی که مقادیر کمتری مصرف می کنند یا به هیچ وجه قهوه ای نیستند، طبق برخی مطالعات، احتمال ابتلا به دیابت وجود دارد. با توجه به دانشکده پزشکی هاروارد، این به این دلیل است که حاوی مواد تشکیل دهنده ای است که باعث کاهش قند خون می شود.

مشخص نیست که کدام عنصر باعث این اثر می شود. از آنجا که این اثرات می تواند با قهوه بدون کافئین قوی باشد، احتمالا کافئین نیست. برخی از محققان معتقدند که این آنتی اکسیدان ها هستند و روش آبجو نقش مهمی ایفا می کند.

۳. از قلب شما محافظت می کند

بر طبق یک مطالعه هاروارد، دو یا چند فنجان قهوه هر روز می تواند در برابر نارسایی قلبی محافظت کند. محققان دریافتند افرادی که هر روز چهار فنجان قهوه مصرف می کنند خطر ابتلا به ۱۱ درصد کمتر است. مطالعات دیگر نشان داده است که نوشیدن مصرف بیش از حد قهوه و همچنین چای سبز باعث کاهش خطر ابتلا به سکته مغزی و بیماری قلبی عروقی می شود. جالب توجه است که این امر برای زنان بیشتر از مردان صادق است.

۴. برای پارکینسون خوب است

مطالعات نشان داده است که کافئین در قهوه می تواند به افرادی که بیماری پارکینسون دارند کمک کند تا جنبش های غیر قابل کنترل خود را کنترل کنند. دیگران نشان داده اند که مصرف بالای قهوه با خطر کمتر پارکینسون همراه است. با این حال، دانشکده پزشکی هاروارد می گوید این مزایا ممکن است محدود به مردان باشد.

۵. جلوگیری از سنگ صفراوی

سنگ های صفراوی دردناک هستند، اما قهوه می تواند به آنها کمک کند تا آنها را خنثی کنند. یک مطالعه در ایتالیا نشان داد افرادی که به طور منظم قهوه یا شراب را بخورند و یا افرادی که ماهی یا نان کامل نوشیدند کمتر احتمال دارد که سنگهای صفراوی ایجاد کنند. با این حال، اکثر محققان بر این باورند که شواهد این رابطه هنوز تاریک است.

۶. دوست دار کبد است

مطالعات متعدد مربوط به مصرف قهوه به سلامت کبد است. بسیاری از محققان بر این باورند که نوع قهوه شما مهم است. به عنوان مثال، قهوه فیلتر شده، به نظر می رسد محافظ بیشتری نسبت به hepatoprotective است زیرا فیلترها از رسیدن به فنجان خود از مواد مانند کمهول و کافه استول جلوگیری می کنند. این مواد ممکن است موجب افزایش آنزیم های کبدی شود، اگر چه یک مطالعه به نظر می رسد این را رد می کند. اسپرسو در عین حال شامل سقز است که می تواند شدت بیماری کبد چرب را افزایش دهد.

۷.از سرطان محافظت می کند؟

مصرف قهوه به ۵۰ درصد کاهش خطر ابتلا به سرطان کبد مرتبط است. مطالعات متعدد تایید می کند که نوشیدن قهوه به طور چشمگیری خطر ابتلا به سرطان کبد را کاهش می دهد، به ویژه اگر شما یک مرد هستید. تصور می شود این امر تا حدی به این دلیل است که قهوه بیان ژن هایی را که باعث التهاب می شود، به ویژه در کبد متوقف می کند.

برخی مطالعات نشان می دهد که دو ماده ذکر شده در بالا، کوهول و کافئستول ممکن است در مقابل سرطان محافظت کنند. مطالعات بیشتر باعث شده است که نوشیدنی های گرم به کاهش میزان سرطان سینه، روده بزرگ و رکتوم نیز کمک کنند.

۸. به شما زندگی طولانی تر می دهد

مطالعه ایی که عادتهای سبک زندگی (گوشت قرمز و خوردن گوشت قرمز خوردن) را در بر میگیرد، دریافتند که افرادی که هر روز حداقل یک فنجان قهوه مصرف میکنند، خطر مرگ را از مشکلات بهداشتی مرتبط با شیوه زندگی در طول یک دهه کاهش میدهند .

مقدار مناسب قهوه، اما نه بیش از حد

قهوه به خوبی می تواند مقادیری از مزایا را عرضه کند، اما هنوزبیش از حد مصرف نکنید. بعضی از تحقیقات، مقادیر زیادی قهوه نوشیدنی مانند کافئین را به افزایش میزان کلسترول، به احتمال زیاد به دلیل کافئین، مصرف می کنند. همچنین، اگر شما نسبت به کافئین حساس هستید، شروع کردن مصرف قهوه می تواند عوارض جانبی ناخوشایند مانند اضطراب، حالت تهوع و سردرد ایجاد کند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *