#


عوارضی که باکتری معده به همراه دارد؛ هلیکوباکتری را جدی بگیرید

هلیکوباکتری
18 نوامبر 2017 يك نظر 987 بازدید

عوارضی که باکتری معده به همراه دارد؛ هلیکوباکتری را جدی بگیرید

عوارضی که باکتری معده به همراه دارد؛ هلیکوباکتری را جدی بگیرید

طبق گفته های متخصص گوارش و کبد، به کسانی که در خانواده های شان و فامیل های درجه یک سابقه ی ابتلا به سرطان معده دارند، توصیه می شود که به طور دقیق باید از نظر مشکل هیلوباکتری مورد آزمایش قرار بگیرند و اگر مشکلی وجود دارد به موقع برای درمان آن اقدام کنند.

به گزارش ازمن بپرس، همایون زجاجی در مورد بیماری هیلوباکتری می گوید: یکی از مشکلات رایجی که در مخاط معده به وجود می آید هیلوباکتری می باشد و ممکن است که بسیاری از افراد به این بیماری مبتلا باشند. این بیماری احتمال دارد که به تنهایی هیچ نشانه ای را از خود نشان ندهد.

همچنین افزود:برخی مواقع کسانی که به این بیماری دچار شده اند با علائمی چون زخم معده، ورم معده و زخم اثنی عشر روبه رو می شوند. چنین افرادی باید برای درمان به موقع اقدام کنند.

هلیکوباکتری

هلیکوباکتری

وی با توجه به اینکه برای درمان این بیماری باید ده روز تا دو هفته وقت گذاشت و ممکن است که در این درمان از سه تا چهار دارو از پایه آنتی بیوتیک مصرف کند افزود: بیماری هلیکوباکتری بسیار شیوع پیدا کرده است ولی این بدین منظور نیست که هر فردی که به این بیماری مبتلا شده است، دچار سرطان می شود.

متخصص گوارش و کبد با شاره به اینکه هر شخصی که به این بیماری مبتلا شده است باید درمان آن را جدی بگیرد بیان کرد: برخی مواقع کسانی هستند که به بیماری هلیکوباکتری مبتلا هستند ولی هیچ نشانه بالینی در آن دیده نمی شود و فقط می توانند از طریق آزمایش متوجه شوند. علاوه بر آن اگر این بیماری با مشکل سوء هاضمه و یا زخم معده همراه باشد باید بر روی وی آندوسکوپی انجام شود تا بتوانند بیماری شخص را کاملا مورد آزمایش و ارزیابی قرار دهند.

هلیکوباکتری

هلیکوباکتری

همچنین این متخصص تاکید کرده است: اگر شخصی در خانواده و یا فامیل های درجه یکش سابقه ی ابتلا به بیماری سرطان معده را دارند باید خود را به صورت دقیق تری مورد آزمایش قرار دهند و اگر به بیماری هلیکوباکتری مبتلا بودند به موقع آن را درمان کنند.

در پایان خاطر نشان کرد: اگر شخصی علائمی چون درد در ناحیه شکم، کاهش وزن، خونریزی گوارشی، سوزش سر دل و استفراغ خونی را مشاهده کرد باید آن ها را جدید بگیرد و حتما برای بررسی این مسئله و درمان آن به پزشک متخصص مراجعه کند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *