#


علائم سکته مغزی در مردان

21 می 2018 بدون نظر 1311 بازدید

علائم سکته مغزی در مردان

سکته مغزی چه نشانه هایی در مردان دارد؟

خیلی از علامت ها و نشانه ‌های سکته مغزی برای مردان و زنان به یک صورت است ؛ اگر چه بعضی از آن ‌ها در مردان رایج تر است. طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از امراض آمریکا، سکته مغزی در بین زنان شایع ‌تر و کشنده ‌تر می باشد، درحالی که مردان بیشتر در سنین جوانی دچار این مشکل می ‌شوند.

به گزارش ازمن بپرس، یک تیم از محققان در مطالعه‌ ای در سال ۲۰۰۹ تفاوت‌ ها در چگونگی تأثیر سکته مغزی بر مردان و زنان را بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که شایع ‌ترین علامت ها در مردان شامل موارد زیر می باشد:

مشکل در حفظ تعادل، احساس ضعف در یک طرف بدن و بی ‌حسی در طرف دیگر بدن.

در زنان بیشتر علامت هایی همچون احساس گیجی، سر درد و تغییر در وضعیت روانی اتفاق می افتد هر چند امکان دارد این این علامت ها در مردان هم نمایان شود. همچنین از آن جایی‌ که علامت های سکته مغزی در مردان رایج تر است، تشخیص خیلی زودتر انجام شده و زمان میان سکته و درمان کاهش می‌ یابد.

از شایع ‌ترین علامت های سکته مغزی که دانستن آن ‌ها به فرد کمک خوبی می ‌کند شامل موارد زیر است:

افتادگی یک طرف از صورت، ضعیف شدن دست‌ ها، به سختی صحبت کردن. زمانی که فرد هر یک از این علامت ها را مشاهده نماید می بایست در زمان طلایی کمک‌ های درمانی را دریافت نماید.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، همچنین از آن جایی که مردان بیشتر از زنان در سنین پایین تر دچار سکته مغزی می شوند، بدن این بیماران مسیر بهبودی را راحت تر می گذراند. هر چند، روند بهبود بعد از سکته مغزی به فاکتورهای زیادی بستگی دارد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *