#


طب سنتی برای درمان دیابت

8 فوریه 2019 بدون نظر 2023 بازدید

طب سنتی برای درمان دیابت

بیماری دیابت بر اثر کارکرد نامناسب  هورمون انسولین در بدن به وجود می اید.هورمون انسولین در بدن وظیفه دارد تا قندهایی که وارد بدن می شود را به انرژی تبدیل کند در صورت این که انسولین وظیفه خود را به خوبی انجام دهد دیگر قندها در بدن انباشته نمی شوند.این بیماری علت های گوناگونی از جمله چاقی ،پرخوری ،عدم تحرک و.. دارد. ممکن است هیچ کدام از این عوامل را هم نداشته باشید و این بیماری به صورت ارثی به شما منتقل شده باشد.

دیابت

گیاهان دارویی برای دیابت

۱-الوئه ورا:ر این گیاه انزیم هایی به نام امیلاژ و لیپاژ وجود دارند که به کاهش قند خون کمک کننده است.با مصرف عرق الوئه ورا مقدار گلوکز های خون شما تنظیم می شود .

۲-برگ زیتون:برگ زیتون این خاصیت را دارد که میزان انسولین را در بدن افزایش دهند و این خود مسلما باعث کاهش قند خون می شود.

۳-برگ گردو: برگ گردو حاوی ماده ای به نام انتی اکسیدان هاست که در کاهش قند خون موثر است.

۴-خارمریم:این گیاه حاوی ماده ای به نام سیلی مارین است که در کاهش و تنظیم قند خون موثر است .

۵-دارچین:این ماده به تازگی کشف نشده است بلکه از مدت زمان طولانی به عنوان جایگزینی برای انسولین درنظر گرفته شده است .دارچین می تواند در بدن نیاز به انسولین را برطرف کند و این خود با بیماری دیابت به مقابله می پردازد.

۷-سیر: اگر بخواهیم گیاهی را به شما معرفی کنیم که تاثیر مستقیمی را بر روی کاهش میزان قند خون بگذارد باید بگوییم بهترین گزینه سیر است و می توانید از ان بهره گیرید.

۸-شنبلیله: یکی از پرمصرف ترین گیاهانی که توسط بیماران دیابتی به وفور مصرف می شود شنبلیله است این گیاه می تواند به کاهش گلوکز خون کمک کند  پس در کاهش قند خون و بیماری دیابت نیز موثر است.

۹-شوید: شوید معمولا برای کاهش قند خون توصیه می شود اما می تواند به بهتر جذب شدن قند خون هم کمک کند و این باعث کنترل بیماری دیابت می شود.

۱۰-کلپوره: از گذشته هر موقع که دل دردی بهع سرراغ افراد می امد از کلپوره برای درمان ان استفاده می کردند و الحق هم خوب جواب می داد اما این گیاه می تواند به کاهش قند خون نیز کمک کند.

۱۱-گزنه:این گیاه دارای طبعی گرم است و می توان ان را درهرمنطقه ای یافت و در کاهش دیابت اثرات زیادی دارد.

۱۲- یونجه : این گیاه دارای خواص زیادی دارد زیرا سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی است در کاهش دیابت نیز اثرات زیادی دارد.

۱۳-چای سبز: چای سبز حاوی ماده ای به نام کاتچین است که حاوی انتی اکسیدان هایی برای درمان دیابت است .به بیمارن دیابتی توصیه می شود روزی دو فنجان از چای سبز را مصرف کنند تا باعث کاهش قند خون در ان ها شود.

۱۴-خیار تلخ:این میوه در مکان های گرمسیر رشد می کند و میوه ای است که تمام قسمت های ان تلخ است اما دارای ماده است که خاصیت های انسولین را دارد و می تواند در دیابت کمک کننده باشد. باید از شیره این گیاه برای درمان دیابت استفاده کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *