#


شناسایی پشه ناقل زیکا در ایران

ناقل زیکا
3 دسامبر 2017 ۲ نظر 933 بازدید

شناسایی پشه ناقل زیکا در ایران

شناسایی پشه ناقل زیکا در ایران

به گزارش ازمن بپرس، دکتر حسن وطن دوست گفته است: پشه ناقل هر کشوری گوناگون می باشد. پژوهشگران در کشور ما توانستند این پشه را شناسایی کنند.

زیکا نوعی ویروس است که از راه نیش پشه به بدن منتقل می شود. برای اولین بار این ویروس را در سال ۴۷میلادی در میمون های رزوس یافت شد و بعد از آن در سال ۵۲میلادی در مردمان منطقه اوگاندا و جمهوری متحده تانزانیا مشاهده شد. در آفریقا، آسیا، آمریکا و اقیانوسیه شیوع بیماری ویروس ZIKA به ثبت رسیده است.

وی بیان کرد: رایج ترین علائمی که این بیماری دارد تب، درد مفاصل، جوش های خارش دار و التهاب چشم می باشد. این ویروس می تواند بر روی جنین اثر نامطلوبی می گذارد و باعث می شود که کودکان ناقص متولد شوند.

وطن دوست ادامه داد: در حال حاضر این بیماری مشکل جدی ای در بعضی از کشورهای جهان می باشد و مسئولان نظام سلامت کشور نیز در حال بررسی این مسئله می باشد. مردم باید حواس شان باشد که مبتلا به این بیماری نشوند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان کرد: یکی از کشورهایی که این بیماری در آن شیوع بسیاری دارد برزیل می باشد و این مسئله باعث شده است تا گردشگران و توریست های کمتری به این کشور سفر کنند.

ناقل زیکا

ناقل زیکا

مهم ترین عامل خطرسازی که برای عفونت ویروس Zika هستند پشه ها می باشند. برای اینکه از این بیماری جلوگیری و کنترل کنید باید تماس تان را با پشه ها کم تر کنید. برای اینکه پشه ها را از خود دور کنید می توانید از مواد حشره کش به کار ببرید، از موانع فیزیکی مانند توری استفاده کنید، لباس هایی که روشن و آستین بلند هستند را به تن کنید، در و پنجره ها را ببندید، سطل آشغال و گلدان هایی که نحل تجمع پشه ها هستند را تمیز کنید و شب ها در زیر پشه بند بخوابید.

گزارش بیماری سالک از هفده استان کشور

وطن دوست بیان کرد: بیماری سالک در بسیاری از استان ها وجود دارد. در حال حاضر هفده استان کشور شیوع این بیماری را گزارش داده اند. از جمله استان هایی که این بیماری در آن ها شیوع بیشتری دارند اصفهان و شیراز می باشد. همچنین در مناطق مرزی ایران و عراق این بیماری بیشتر شایع است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *