#


نور آبی موبایل و کامپیوتر برای سلامت چشم مضر است

سلامت چشم
19 جولای 2017 بدون نظر 1141 بازدید

نور آبی موبایل و کامپیوتر برای سلامت چشم مضر است

آیا کامپیوتر یا تلفن شما به چشم شما آسیب می زند؟

در اینجا علائم فشار روی چشم و راهنمایی برای کاهش قرار گرفتن چشم در معرض نور آبی با تغییر سبک زندگی، فیلترینگ و استفاده از عینک را بیان می کنیم.

زنگ هشدار موبایل شما در صبح ب هصدا در می آید

شما بیدار می شوید و ایمیل ها و فیدبک های اجتماعی خود را بر روی گوشی خود بررسی می کنید. سپس به سر کار خود بر می روید و در هشت ساعت آینده به یک کامپیوتر خیره می شوید. مدتی بعد در همان شب، شما چندین برنامه تلوزیونی را تماشا می کنید، حال چشمان شما چه احساسی دارند؟

بسیاری از ما اکثر اوقات روز را به یک صفحه نمایش خیره شده ایم. سال گذشته، یک گزارش بر اساس مخاطبان شرکت Nielsen نشان داد که بزرگسالان در ایالات متحده به طور متوسط ۸ ساعت و ۴۷ دقیقه در روز را با یک دستگاه برقی سپری می کنند. این مساله این سوال را مطرح می کند: این مدت خیره شدن به صفحه نمایش چه تاثیری روی سلامتی چشم ما می گذارد؟

پاسخ کاملا روشن نیست. بعضی از پزشکان نگران هستند که قرار گرفتن در معرض نور آبی از وسایل الکترونیکی ممکن است تاثیر منفی بر روی چشم ما داشته باشد. دکتر آنام کرشی، معاون بالینی چشم پزشکی NYU لانگان در نیویورک می گوید: “نور آبی نگران کننده است زیرا قرنیه و لنز آن را فیلتر نمی کنند، بنابراین مستقیما به پشت چشم می رسد.” او می گوید برخی از کارشناسان فکر می کنند که ممکن است شبکیه آسیب ببیند و منجر به شرایطی مثل انحطی ماکولا شود، هرچند تحقیقی برای حمایت از این فرضیه ها انجام نشده است.

عوارض خیره شدن طولانی به صفحه نمایش

دکتر جنل روثر، متخصص اپتومتریست، متوجه شده است که برای بیمارانش، مدت زمان طولانی در یک صفحه نمایش، می تواند منجر به فشار چشمی دیجیتال شود، که به عنوان سندرم بینایی رایانه نیز شناخته می شود. علائم ممکن است شامل بینایی تیره(بلوری) مشکل با تمرکز بر یک چیز؛ قرمزی، چشم خسته؛ چشمهای خشک و سردرد  باشد.

دکتر روثیه می گوید اینگونه تصور کنید: “اگر شما در حالت خبردار هستید و آن را برای مدت زمان بسیار طولانی نگه داشته اید، پاهای شما واقعا خسته می شوند و شما در نهایت نمی توانید آن موقعیت را نگه دارید”. همین اتفاق برای چشم های شما می افتد. او می گوید به منظور تمرکز روی یک شی، عضلات چشم شما باید “به طور مداوم با هم جمع شوند”. و بعد از مدتی، این عضلات خسته می شوند.

علاوه بر این، تعدادی از مطالعات نشان داده اند که نور آبی، ترشح ملاتونین را متوقف می کند – یک هورمون است که به بدن کمک می کند تا ریتم های روزانه خود را حفظ کند. دکتر قوریشی می گوید: این پدیده می تواند خوابیدن را سخت تر کند و کمبود خواب می تواند عواقب طولانی مدتی برای سلامتی داشته باشد.

در حالی که برای ارزیابی عوارض جانبی عادات تکنولوژی ما، تحقیقات بیشتری لازم است، راهکارهای ساده ای وجود دارد که می توانید از آن برای ایمنی چشم استفاده کنید و چشم خود را از صفحه نمایش خود محافظت کنید. که در پست بعدی به آنها خواهیم پرداخت…

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *