#


ورزش فکری مانند ورزش فیزیکی برای سلامت مغز و آموزش مفید است

سلامت مغز
27 جولای 2017 بدون نظر 1731 بازدید

ورزش فکری مانند ورزش فیزیکی برای سلامت مغز و آموزش مفید است

تمرین های مغزی و فواید

همانطور که ورزشکاران به منظور بهبود مهارت های فیزیکی تمرین می کنند، کسانی که می خواهند مهارت های شناختی را افزایش دهند، می توانند از روش های مختلفی برای تمرین مغز استفاده کنند. مطالعه ۱۸ هفته ای از ۳۱۸ جوان بالغ سالم دریافت که ترکیب تمرینات جسمانی و تحریک مغزی خفیف با تمرین های شناختی (فکری) با کامپیوتر، مهارت یادگیری را به میزان قابل توجهی بیشتر از تمرینات شناختی به تنهایی افزایش داده است. یادگیری پیشرفته مهارت خاصی نداشت و به اطلاعات عمومی افزوده نمی شد.

بر طبق یک مطالعه جامع جدید از محققان دانشگاه ایلینوی، درست همانطور که ورزشکاران به منظور بهبود مهارت های فیزیکی متقابل تمرین می کنند، افرادی که می خواهند مهارت های شناختی را افزایش دهند می توانند از روش های متعدد استفاده از مغز استفاده کنند.

چگونگی ترکیل تمرین فیزیکی و تمرین های ذهنی

یادگیری پیشرفته مهارت خاصی را در نظر نداشت و به اطلاعات عمومی محدود نمی شد. این مطالعه، به عنوان بزرگترین و جامع ترین مطالعه تا به امروز، در نشریه “گرازشات علمی” منتشر شده است. “آرون باربی، استاد روانشناسی، گفت:” یادگیری پایه و اساس برای به دست آوردن مهارت های جدید و به روز رسانی عقاید قبلی با توجه به دانش و تجربه جدید فراهم می کند. ” “نتایج ما یک روش برای تقویت یادگیری را از طریق مداخله های چند گانه ایجاد می کند. با افزودن تمرین آمادگی جسمانی و تحریک مغزی غیر تهاجمی، اثرات مفید آموزش های شناختی می تواند به طور قابل توجهی افزایش یابد.”

مشکلات روش های ابداعی چندگانه

باربی گفت: که روانشناسان به شدت به مطالعه و بررسی شایستگی های آموزش شناختی پرداخته اند، اما عمدتا بر روی وظایف مبتنی بر کامپیوتر تمرکز کرده اند. او گفت که مطالعات چندگانه که شامل سایر روشهای آموزش، مانند تمرین آمادگی جسمانی یا تحریک مغزی غیر تهاجمی شده اند، در اندازه کوچک، دربازه زمان کوتاه و در محدوده خود باریک است.

خصوصیات مطالعات ایلینویی

مطالعه ایلینوی، موضوعات متعدد خود را به پنج گروه تقسیم کردند: سه گروه تجربی و یک گروه کنترل فعال و یک گروه کنترل غیر فعال. یک گروه تجربی فقط آموزش شناختی را دریافت کرد. گروه دوم تجربی آموزش و پرورش شناختی و ورزش را دریافت کردند. و گروه سوم تجربی آموزش های شناختی، ورزش و تحریک مغزی غیر تحریک کننده توسط الکترودهای بر روی پوست سر را دریافت کردند. گروه کنترل فعال، کارهای شناختی تر مختلفی را بر روی کامپیوتر نسبت به گروه آزمایشی انجام داد، اما تعداد جلسات مشابه و مدت زمان جلسات مشابه با گروه آزمایشی انجام داد. در هفته اول، شرکت کنندگان یک سری آزمایشات اولیه را انجام دادند. در ۱۶ هفته بعد، گروه های آزمایشی و فعال سه جلسه آموزشی را به مدت ۹۰ دقیقه انجام دادند. در هفته ی آخر مطالعه، تمام شرکت کنندگان یک پس آزمون را انجام دادند.

باربی، عضو موسسه پیشرفته علوم و فناوری بکمن در ایلینوی، گفت: “فعالیت بدنی و تناسب اندام هوازی تاثیر مثبتی بر ساختارها و عملکرد مغز دارند.” “و تحقیقات نشان داده است که پروتکل های تحریک مغزی خاص می تواند عملکرد شناختی را افزایش دهد، و ما را به تحقیق در مورد تأثیرات آن ها بر آموزش شناختی کمک می کند.”

این مطالعه با استفاده از شش تمرین آموزشی طراحی شده برای اندازه گیری مهارت های شناختی خاص مانند حافظه، توجه و تغییر دادن کار عمل کرد. در پس آزمون گروه هایی که آموزش های شناختی و تمرین آمادگی جسمانی و یا هر سه مرحله را دریافت کردند، به طور قابل توجهی بهتر از گروهی که فقط تمرین های آموزشی را انجام می دادند نتیجه گرفتند. گروهی که هر سه مداخله را دریافت کردند، به طور مداوم بهترین عملکرد را انجام دادندکه نشان دهنده تاثیر ورزش است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *