#


کار هایی که باید برای سلامتی در مورد صداهای بدن خود انجام دهید

سلامتی
15 آگوست 2017 بدون نظر 909 بازدید

کار هایی که باید برای سلامتی در مورد صداهای بدن خود انجام دهید

صدا های عجیب و غریب که بدن شما ایجاد می کند و درباره آن چه باید کرد

نه، این فقط تو نیستی که این صدا ها را تجربه می کنی، در اینجا توضیحات برای هر صدای عجیب و غریب بدن خود را بخوانید.

صدای ووش (مکشی) در گوش

پس از یک روز طولانی، سر خود را روی یک بالش می گذارید و صدای ووش ووش (مکشی) در گوشتان می شنوید. این صدای مکشی مزاحم ممکن است خون که از طریق رگ ژوگولار و شریان کاروتید عبور می کند باشد که هر دو در پشت گوش شما قرار دارند. سر و صدا زمانی قابل توجه است که چیزی (مانند بالش) مانع سر و صدای خارجی شما می شود. اگر صدای در طول روز وجود داشته باشد، آلرژی ها و یا عفونت ممکن است دلیلش باشد: یک لوله استاش پر، که بینی و گلو را به گوش میانی متصل می کند، صداهای خارجی را خفه می کند. به طور معمول این راه خود به خود باز می شود، اما یک قطره ضد انعقاد می تواند کمک کند.

صدای ترک خوردن در گردن

نگران نباشید، همه این صداهای شکستن و کلیک به این معنا نیست که شما پیر می شوید. گردن یک مجموعه از مفاصل زوج است که مفاصل facet نامیده می شود. هر یک با مایع پر شده و توسط یک کپسول احاطه شده است. خم شدن گردن شما کپسول ها را گسترش می دهد، که فشار روی مایع مفصلی را کاهش می دهد و باعث می شود که به گاز تبدیل شود. صدای ترکی شما می شنوید گازی است که از مایع خلرج می شود. ترک خوردگی گردن به طور کلی مضر نیست، اما اگر دچار درد شدید، به پزشک مراجعه کنید، مخصوصا اگر باعث بالا و پایین رفتن دست می شود. این می تواند موجب تحریک ریشه عصبی شود، تغییر فشار ریشه عصبی که باعث درد در سراسر اندام می شود.

سر صدا در روده ها

این صدای عجیب و غریب، صدای غار و غور که بعد از شام می شنوید، هوا و مایع است که از طریق دستگاه گوارش حرکت می کند. اگر صدای غار و غور را با شکم خالی می شنوید، ممکن است روده شما در حال تمیز کردن قسمت های باقی مانده غذا و مایع می باشد. یا، البته، زمان آن است که بخوریم: هنگامی که شما گرسنه هستید، مغز یک سیگنال را به روده می فرستد که همان عمل را تحریک می کند. اگر صدا های شدید، درد یا تهوع دارید، اما هیچ حرکات روده ای را تجربه نکنید، آن را به دکتر گزارش کنید – این ممکن است انسداد روده ای باشد که گاهی اوقات نیاز به عمل جراحی دارد.

صدا خس خس نفس کشیدن هنگام انجام حرکات کششی

در طول یك کلاس یوگا صدای خس خس می شنوید؟ هوا در حال حرکت خارج از معده و ریه ها از طریق یک راه هوایی محدود است، هنگامی که شما پیچ و تاب به بدن خود می دهید، باعث این صدای می شوید. این یک مشکل نیست مگر اینکه دچار تنفس دشوار شوید – در این مورد می تواند نشان دهنده بیماری های کوتاه مدت مانند آلرژی ها و مسائل درازمدت مانند بیماری مزمن انسداد ریه (COPD) باشد.

صدای تق تق شانه

اگر برای رسیدن به کابینت های بالا صدای بلند جا به جا شدن شانه می شنوید، ممکن است یک مفصل شانه ملتهب داشته باشید. حرکات سربالا تکراری، مانند گرفتن گرد و غبار قفسه های بالایی، می تواند منجر به التهاب در Bursa (کیسه کوچک مایع) بین تاندون کاف روتاتور و نوک تیغه شانه، که در نتیجه باعث این صدا می شود. صدا معمولا کم کم ناپدید می شود. با این حال، با ظاهر شدن درد می تواند نشان دهنده پاره بودن غضروف در طول شانه باشد – در این حالت، یک ارتوپد را ببینید.

صدای زنگ

رینگ، رینگ نه این صدای تلفن نیست، و نه، شما دیوانه نیستید. تقریبا همه افراد مبتلا به وزوز گوش یا صدای زنگ گوش، در برحه ای از زندگی خود شده اند. عفونت ها، سر و صدای زیاد و پیری می توانند سلول های موی گوش را آسیب برسانند و باعث می شود که حلزون (یک عضو حساس که صدا را به ضربه های عصبی تبدیل می کند) برای ارسال سیگنال به مغز حتی زمانی که صدایی وجود ندارد عمل کند. این مسئله به طور معمول خود  به خود حل می شود، اما اگر این صدا بیش از دو روز طول بکشد یا درد را به همراه داشته باشد، به یک پزشک مراجعه کنید تا شما را برای عفونت و مسائل عصبی تست کند.

سکسکه

از دیافراگم خود ممنون باشید، عضله زیر ریه ها که به شما کمک می کند تنفس کنید،  برای صدای بلند “سکسکه” که در لحظات نامطلوب ظاهر می شود. هنگامی که دیافراگم به صورت غیرارادی منقبض می شود، بالای مجرای تنفسی شما بلافاصله بسته می شود و موجب همان سر و صدای متدال (سکسکه) می شود. خوردن بیش از حد الکل و مصرف برخی از داروها با سکسکه کردن ارتباط دارد، هر چند دلیل دقیق هنوز مشخص نیست. بر خلاف دیگر رفلکس های غیر قابل کنترل مانند عطسه یا سرفه، هیچ هدف روشن و مفید برای سکسکه وجود ندارد. سکسکه های کوتاه مدت بی ضرر هستند، اما سکسکه مداوم که بیش از ۴۸ ساعت طول می کشد باید مورد ارزیابی قرار گیرد. این می تواند نشانه ای از یک وضعیت پزشکی مهم باشد.

سرفه به صدای خفه

سرفه، سرفه، صدای خفگی. اگر این برای شما اتفاق می افتد، شما می توانید آسم داشته باشید. آلرژن ها راه هوایی را سوزانده اند، عضلات اطراف آن را فشرده و شما را از نفس کشیدن کامل منع می کنند. اگر فقط در باشگاه ورزشی سرفه و خس خس همزمان داشته باشید، ممکن است آسم ناشی از ورزش داشته باشید. هر زمان که سرفه و خس خس سینه با هم داشته باشید، یا اگر سرفه دارید که بیش از چهار هفته طول بکشد یا شب هنگام از خواب بیدارتان کند (که ممکن است علائم آسم یا رفلکس اسید داشته باشد)

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *