#


3 روش قدرتمند که آنتی اکسیدان ها سلامتی بدن شما را اقزایش می دهند

سلامتی بدن
15 آگوست 2017 بدون نظر 887 بازدید

3 روش قدرتمند که آنتی اکسیدان ها سلامتی بدن شما را اقزایش می دهند

آنتی اکسیدان ها به بدن شما کمک می کنند تا از شر رادیکال های آزاد در امان باشید

آنتی اکسیدان ها که در میوه ها، سبزیجات و چای یافت می شوند، به بدن شما کمک می کنند تا از شر رادیکال های آزاد در امان بماند و از برخی بیماری ها جلوگیری کنند.

قدرت آنتی اکسیدان ها

رادیکال های آزاد خواب و یا تعطیلات ندارند. یک متخصص که در مورد معجزه آنتی اکسیدانی نقل قول کرده است، تخمین زده می شود که DNA در هر سلولی در بدن انسان روزانه حدود ۱۰،۰۰۰ بازدید از رادیکال های آزاد را تجربه می کند. تعجب آور نیست که استرس اکسیداتیو که می تواند در زمانی که پشتیبانی آنتی اکسیدان شما به قدر کافی قدرت نداشته باشد می تواند مجموعه ای از شرایط ناتوان کننده را ایجاد کند.

با این حال، اگر رژیم غذایی خود را عقلانه انتخاب کنید و از مکمل ها در صورت لزوم استفاده کنید (همیشه تحت هدایت پزشکان)، این مزایای زیر برای خوردن بیشتر آنتی اکسیدان ها وجود دارد.

۱. از قلب خود محافظت کنید

اگر چه مطالعات نشان داده اند که مکمل های آنتی اکسیدان از بیماری قلبی جلوگیری می کنند، بدون شک، رژیم غذایی شما باید حاوی دوزهای مکرر آنتی اکسیدان ها باشد تا کلسترول LDL، مواد “بد” را از بدتر شدن باز دارد. کلسترول اکسید شده (کلسترول که توسط رادیکال های آزاد مورد حمله قرار گرفته) بیشتر احتمال دارد که به دیواره های شريانی برود. هنگامی که کلسترول راه خود را به وجود می آورد، احتمال بیشتری دارد که اکسیداته شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، سیستم ایمنی بدن شما احساس مشکل می کند و با ارسال گلبول های سفید به صحنه پاسخ می دهد. این سلول های مدافع، کلسترول را می گیرند، تبدیل به حباب های پلاستیکی به نام سلول های فوم می کنند. همانطور که این سلولهای پر از چربی تجمع می یابند، آنها تکه هایی را ایجاد می کنند که نام آنها پلاک است که شریان های باریک را می توانند مسدود کنند سرخرگ مسدود به ایجاد یک حمله قلبی می انجامد.

بسیاری از مطالعات نشان داده اند افرادی که مقدار زیادی میوه و سبزیجات با غلظت آنتی اکسیدان بالا مصرف می کنند خطر ابتلا به بیماری های قلبی کمتری دارند. سایر منابع خوب آنتی اکسیدان های قلب سالم شامل چای و شراب می باشند. هر دو نوشیدنی دارای غلظت بالایی از فلاونوئیدها هستند. مطالعات نشان می دهد که خوردن یک رژیم غذایی با فلاونوئیدها بالا می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را تا ۶۵ درصد کاهش دهد.

آیا می خواهید میزان کار سلول هایی که از آنتی اکسیدان ها استفاده می کنند را کاهش دهید؟ شیرینی و نشاسته کمتر بخورید، که به نظر می رسد سطح رادیکال های آزاد را افزایش می دهند. تحقیقات توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا نشان می دهد افرادی که رژیم غذایی آنها شامل با ارزش ترین مواد غذایی جدول GI بوده بیشترین میزان کلسترول اکسید شده را داشتند که بیشترین احتمال حمله قلبی را دارد.

۲. از DNA خود محافظت کنید

رادیکال های آزاد می توانند سلول های سالم DNA را آسیب برسانند، که ممکن است دستورالعمل های عملیاتی خود را تغییر دهند و باعث بی نظمی و تولید تومورهای سرطانی شوند. افرادی که مقدار زیادی از میوه ها و سبزیجات می خورند خطر کمتر ابتلا به برخی انواع سرطان را دارند. مطالعات آزمایشگاهی نشان می دهد که فیتوکمیکال ها رشد تومورها را از راه های مختلفی، از جمله ریختن و تخلیه کردن رادیکال های آزاد، خنثی می کنند.

این خبر باید الهام بخش خوردن سبزیجات قرمز، نارنجی و زرد باشد چرا که کاروتنوئیدها (که اکثرا این رنگدانه ها را دارند) ممکن است یکی از قوی ترین آنتی اکسیدان ها برای مبارزه با سرطان باشند. به طور خاص، مطالعات نشان داده اند که میزان سرطان پروستات در میان مردان که بسیاری از گوجه فرنگی ها و محصولات گوشتی پخته شده را مصرف می کنند که حاوی کاروئیدوئید لیکوپن هستند کم است.

یک مطالعه ۶۴ درصد کاهش سرطان پروستات را در میان مردان که بتاکاروتن را بیشتر مصرف می کنند نشان داد، کاروتنوئید در هویج و دیگر میوه ها و سبزیجات زرد یا نارنجی یافت می شود.

۳. کنترل عوارض دیابت

به نظر می رسد قند خون به سرعت تولید برخی از رادیکال های آزاد غیرمعمول را افزایش دهد. این مولکول های مخرب احتمالا باعث بسیاری از عوارض ناشی از دیابت می شود که دیابت را وحشتناک می کند، مانند نابینایی، آسیب عصبی و نارسایی کلیه. برخی از نشانه های امیدوار کننده نشان می دهد که آنتی اکسیدان ها می توانند علائم دیابت را کاهش دهند. به عنوان مثال مطالعات اروپایی نشان داده است که مکمل های غذایی حاوی اسید آلفا لیپوئیک (که در اسفناج، بروکلی و گوشت گاو یافت می شود) ممکن است درد و ناراحتی نوروپاتی دیابتی را کاهش دهند.

دانشمندان در هند نشان داده اند که ترکیب آنتی اکسیدان کورکومین، که رنگ زرد زردچوبه را به آن می دهد، آسیب کلیه را در موش های دیابتی کاهش می دهد. آنتی اکسیدان ها رزوراترول (یافت شده در شراب قرمز) و کورستین (سیب و پیاز منبع خوبی هستند) تاثیر مشابهی داشتند.

برخی از مواد شیمیایی ممکن است حتی از خود دیابت نیز جلوگیری کنند. در یک مطالعه فنلاندی که بیش از ۴۳۰۰ زن و مرد غیر دیابتی را که ۲۳ سال از آنها تحقیق شده بود، کسانی که بیشتر از نوع کاروتنوئیدی موجود در میوه های مرکبات، فلفل قرمز، پاپایا، سیب زمینی، ذرت و هندوانه استفاده کرده اند کاهش دیابت نوع ۲ ۴۲ درصد بوده است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *