#


دلایل لزوم خوردن تخم مرغ برای سلامتی بدن

سلامتی بدن
15 آگوست 2017 بدون نظر 897 بازدید

دلایل لزوم خوردن تخم مرغ برای سلامتی بدن

دلایلی که شما باید به طور جدی تخم مرغ بیشتری بخورید، نه فقط سفیده تخم مرغ!

خوردن تخم مرغ بیشتر یک روش فوق العاده برای افزایش سلامت خودتان است. خوردن تخم مرغ کامل حیاتی است: خوبی خوردن زرده تخم مرغ (حاوی بیش از ۹۰ درصد کلسیم و آهن) و سفیده (حاوی تقریبا نیمی از پروتئین تخم مرغ) است. اگر به طور منظم تخم مرغ نمی خورید، در اینجا پنج دلیل برای اینکه شما باید تخم مرغ به طور منظم بخورید آورده ایم.

۱. ویتامین های خود را دریافت کنید

یک تخم مرغ کوچک با چندین ویتامین ضروری برای سلامت شما بسته بندی شده است:

ویتامین B2 (ریبوفلاوین)، که به بدن شما کمک می کند تا غذا را به انرژی تبدیل کند
ویتامین B12 (کبالالین)، حیاتی برای تولید گلبول قرمز
ویتامین A (رتینول)، که برای بینایی عالی است
ویتامین E (توکوفرول)، که با رادیکال های آزاد مبارزه می کند که می توانند آسیب های بافتی و سلولی را ایجاد کنند که ممکن است منجر به سرطان شود

ویتامین های A و B2 برای رشد نیز مهم هستند، بنابراین اطمینان حاصل کنید که بچه های شما نیز به طور مرتب تخم مرغ می خورند.

۲. کاهش وزن خود را سرعت ببخشید

آیا می دانستید که خوردن تخم مرغ می تواند به کاهش وزن کمک کند؟ این ممکن است به عنوان یک موضوع تعجب آور برای کسانی که فکر می کنند که تخم مرغ یک غذای چاق کننده یا ناسالم است، اما یک مطالعه انجام شده توسط مرکز تحقیقات چاقی روچستر نشان داد که خوردن تخم مرغ برای صبحانه کمک می کند کاهش مصرف کالری خود را در تمام روز، به بیش از ۴۰۰ کالری برسانید. این بدان معنی است که شما می توانید سه پوند یا بیشتر در هر ماه وزن کم کنید.

این احتمالا به این دلیل است که تخم مرغ شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد، به این معنی است که شما کمتر به خوردن میان وعده بعد از صبحانه میل پیدا می کنید یا کمتر موقع ناهار غذا می خورید. و اگر چه تخم مرغ حاوی کلسترول است، این “کلسترول غذایی” متفاوت از “کلسترول خون” در بدن شما است. علیرغم توصیه های بهداشتی گذشته، شواهدی وجود ندارد که خوردن تخم مرغ باعث افزایش سطح کلسترول خون شما می شود.

۳. مواد معدنی ضروری خود را تامین کنید

تخم مرغ با آهن، روی و فسفر غنی شده است، مواد معدنی که برای بدن شما حیاتی هستند. زنان به علت قاعدگی نیاز به مقدار زیادی آهن دارند و اگر به اندازه کافی دریافت نکنند احساس خستگی زیادی خواهند کرد و بد خلق خواهند شد. روی سیستم ایمنی بدن شما را در فرم بالایی نگه می دارد و بدن شما را در تبدیل غذا به انرژی کمک می کند. فسفر برای استخوان ها و دندان های سالم مهم است.

و به عنوان یک جایزه، برخی از عناصر کمیاب (مواد معدنی که در مقادیر کم مورد نیاز هستند) در تخم مرغ وجود دارد: ید، مورد نیاز برای ساخت هورمون های تیروئید و سلنیوم، آنتی اکسیدان است که می تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

۴. از پروتئین کم کالری لذت ببرید

یک تخم مرغ متوسط ​​فقط ۷۰ تا ۸۵ کالری و حدود ۶.۵ گرم پروتئین دارد. به این معنی که سه تخم مرغ (۲۱۰ تا ۲۵۵ کالری) حاوی ۱۹.۵ گرم پروتئین هستند: متوسط ​​خانم ها حدود ۵۰ گرم در روز نیاز دارند، بنابراین تقریبا نیمی از مصرف روزانه شما می شود. (نیاز واقعی پروتئین به وزن و سطح فعالیت شما بستگی دارد؛ با پزشک خود مشورت کنید تا نیازهای خاصی برای شما به دست آورد.)

خوردن تخم مرغ بیشتر، مانند تاملت سه تخم مرغه، و یا سه تخم مرغ همزده و یا آبپز بر روی نان تست، ساعت ها شما را سیر نگه می دارد.

۵. جلوگیری از سرطان پستان

تحقیقات دانشگاه هاروارد نشان می دهد که خوردن تخم مرغ برای نوجوان پسر می تواند به جلوگیری از سرطان پستان کمک کند. در سال ۲۰۰۵، مطالعه دیگری نشان داد زنانی که حداقل ۶ تخم مرغ در هفته می خورند، ۴۴ درصد کمتر در خطر ابتلا به سرطان سینه در مقایسه با زنانی که هر هفته دو تخم مرغ یا کمتر مصرف می کنند، هستند.

علاوه بر این، محققان دانشگاه کارولینای شمالی دریافتند که کولین (در زرده تخم مرغ) می تواند خطر ابتلا به سرطان سینه را ۲۴ درصد کاهش دهد. یک زرده تخم مرغ حاوی ۱۲۵.۵ میلی گرم کولین است، حدود یک چهارم مصرف روزانه توصیه شده. بنابراین، فقط دو تخم مرغ پخته شده برای صبحانه نصف کولین شما برای روز را تأمین می کند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *