#


سفید کردن دندانها با استفاده از بلچینگ

9 ژوئن 2018 بدون نظر 1853 بازدید

سفید کردن دندانها با استفاده از بلچینگ

واقعا سفید کردن دندانها عوارض دارد؟

بلیچینگ یکی از جدیدترین روش هایی است که افراد در خصوص سفید کردن دندان های خود به کار می گیرند. بیشتر مواد سفید کننده دارای ترکیب فعالی می باشند که به نام کاربامید پراکسید ۱۰ درصد شناخته می شود و اغلب به عنوان پراکسی اوره نیز معرفی می گردد. زمانی که کرستال های سفید کننده در معرض آب قرار می گیرند پراکسید هیدورژن از آن متساعد خواهد شد که موجب تغییر رنگ دندان ها و سفیدی آن ها می شود.

مسلما هر روش درمانی در زمینه سفید کردن دندان ها عوارض مخصوص به خود را خواهد داشت و عمل بلیچینگ نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد اما عوارضی که این عمل دارد موقتی بوده و پس از مدتی از بین خواهند رفت. بلیچینگ به عنوان یکی از روش های فوق العاده برای از بین بردن زردی و تغییر رنگ دندان ها به شمار می رود که می تواند در کمترین زمان موجب سفید شدن دندان ها شده و لکه های موجود بر روی آن ها را حذف خواهد کرد.

ایجاد حساسیت بر روی دهان و کلیه بافت های نرم موجود یکی از مهمترین عوارضی است که در خصوص این عمل زیبایی شناخته شده است. افرادی که اقدام به عمل بلیچینگ می کنند در ساعت های نخست متوجه این حساسیت خواهند شد اما باید این مطلب را به خاطر داشته باشند که در مدت زمان کوتاهی این عوارض از بین خواهد رفت و می توانند دندان هایی سفید و درخشان داشته باشند که تاثیر بسزایی در لبخند زیبا خواهد داشت.

چنانچه احساس می کنید دهان تان دچار حساسیت جزئی شده است بهتر است از آب گرم استفاده کرده و دهان خود را مورد شستشو قرار دهید تا به این ترتیب بتوانید مانع ایجاد ناراحتی های بیشتری شوید. افراد مختلف حساسیت های گوناگونی را تجربه خواهند کرد که توصیه می شود برای کاهش میزان حساسیت به سراغ مواد ضد آلرژی بروند که البته این مواد در صورت حساسیت دندان ها به وسیله دندانپزشک برای بیمار تجویز خواهد شد. در صورتی که عمل بلیچینگ در منزل انجام شود مواد ضد حساسیت به وسیله فرد در درون تری ویژه ای که برای انجام عمل بلیچ است قرار داده خواهد شد و در حدود یک ساعت پیش از انجام عمل بلیچینگ و حدود نیم ساعت پس از اینکه عمل بلیچینگ انجام گرفت در درون دهان به کار گرفته خواهد شد. استفاده از مواد ضد حساسیت در روش مطبی در حدود ده دقیقه بر روی دندان ها قرار داده می شود که این عمل توسط دندانپزشک صورت می گیرد تا نظارت کاملی بر انجام صحیح روند درمان داشته باشد.

یکی دیگر از عوارضی که عمل بلیچینگ می تواند داشته باشد فرسودگی مینای دندان است که به وسیله مسواک به وجود می آید و اغلب پس از انجام این عمل زیبایی خود را نشان می دهد. کیت هایی که در خصوص سفید کردن دندان ها در منزل مورد استفاده قرار می گیرند و بدون نسخه پزشک می توان آن ها را از داروخانه ها تهیه کرد دارای غلظت مواد کمی در مقایسه با مواد مورد استفاده در کلینیک های دندانپزشکی هستند و بر همین مبنا افراد باید دفعات بیشتری از این مواد استفاده کنند و هر بار نیز مقدار بیشتری از مواد سفید کننده را به کاربگیرند؛ ناگفته نماند در اینصورت این مواد تهاجم بیشتری در خصوص دندان ها خواهند داشت و این مساله می تواند موجب تضعیف دندان ها شود.

گاهی نیز پیش می آید که دندان بیمار کمی لق است که در این صورت احتمال ایجاد حساسیت در برابر گرما و سرما دیده خواهد شد که در این صورت باید توصیه های دندانپزشکان بسیار مورد توجه قرار بگیرد.

انجام عمل بلیچینگ علاوه بر عوارضی که دارد فواید بسیاری نیز دارا می باشد که یکی از مهم ترین آن ها انجام عمل سفید کردن دندان ها در مدت زمان کمتر از یک ساعت می باشد. این روش می تواند نتیجه قابل قبولی داشته باشد و لبخندی جذاب و زیبا را برای افراد علاقه مند فراهم نماید. مهمترین مزیتی که این روش زیبایی دارد تاثیر مثبت آن بر روی سفیدی دندان و مدت زمان دوام آن می باشد. نتایجی که عمل بلیچینگ بر روی دندان ها دارد بیشتر از روش های دیگری است که برای سفید کردن دندان ها مورد استفاده قرار می گیرد. علت این مساله نیز مواد شیمیایی است که در این روش زیبایی به کار گرفته می شود اما حتما دندانپزشک باید در طول دوره درمانی حضور داشته باشد. این روش زیبایی به قدری کارایی دارد که می توان در خصوص دندان هایی که رنگ آن ها زرد شده و جرم زیادی بر روی آن ها به وجود آمده از این روش استفاده کرده و دندان هایی سفید داشت.

بلیچینگ موجب می شود تا دندان ها سفید شوند اما در صورتی که نسبت به استفاده از مواد غذایی و رنگ دار توجهی نشود دندان ها مجددا می توانند دچار تغییر رنگ شده و به این ترتیب بیمار باید عمل بلیچینگ را مجددا تکرار کند تا بتواند دندان هایی سفید درخشان داشته باشد که این مساله مشمول هزینه دوباره ای خواهد شد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *