#


سرمامردگی؛ روش هایی برای مقابله با این مشکل

سرما مردگی
12 نوامبر 2017 بدون نظر 1023 بازدید

سرمامردگی؛ روش هایی برای مقابله با این مشکل

سرما مردگی ؛ روش هایی برای مقابله با این مشکل

موارد خفیف سرما مردگی بافت ها میتواند در هوای سرد ایجاد شود: هنگامی که شما در حال پارو کردن برف ها و یا عوض کردن تایر ماشین هستید . همچنین مثال های زیادی از موتور سوارانی که گم شده اند و سرگردان باید با سرما مقابله کنند، وجود دارد. بنابراین آنچه که شما باید دربارهٔ سرما مردگی بدانید از درد خفیف روی بینی تان تا موارد شدیدتر در اینجا آورده شده است .

علایم را بشناسید .

سرمازدگی از سرما مردگی خفیف تر است و به طور معمول تا حدودی باعث کرختی و سفیدی پوست می شود. گونه ها، نوک بینی و گوشها مستعدترین مناطق سرمازدگی هستند. بعد از اینکه منطقه سرمازده گرم شد، پوسته پوسته شدن و تاول زدن قابل انتظار است . تاول و پوسته بعد از گرم شدن ، بیشتر در سرما مردگی سطحی دیده میشود که وضعیت جدی تری است. سرما مردگی یک آزردگی است که در آن بافت های بدن بخ میزند و منجر به آسیب بافت ها می شود، پوست نیز از حالت سرمازدگی سخت تر می شود؟ اما آن افتاد در عمیق نیست که انعطاف پذیری آن را کاملا از بین ببرد، سرما مردگی روش دفاع بدن برای حفظ گرماست که این کار را با قطع جریان خون به دست و با انجام می دهد، متاسفانه و فنی که دچار سرما مردگی می شوید ممکن است به علت بی حسی ، متوجه گسترش آن نشوپد.

خود را از باد پنهان کنید.

به طور واضح ، قرار گرفتن در مکان گرم، فکر مناسبی است ؛ اما اگر همگن نباشد؛ حداقل خود را دور از باد نگه دارید. سرمای حاصل از باد به طور قابل ملاحظه ای منجر به سرما مردگی می شود.

سرما مردگی

قبل از گرم کردن فکر کنید .

از گرمای خشک نظیر گرمای لامپ و یا آتش برپا شده در اردو استفاده نکنید، اگر پوست تان حالت سرما مردگی داشته باشد، به راحتی دچار سوختگی می شود،

از خودتان کمک بگیرید.

اگر نمی توانید به جای امنی وارد شوید، از گرمای بدن تان کمک بگیرید، برای مثال برای گرم کردن دست ها و انگشتان ، آنها را زیر بغل بگذارید و یا خود را به صورت قلمبه در آورید، این کار انرژی تان را حفظ و کارآمدتر می کند ،

به خود برف نمالید.

زیرا این کار باعث اصطکاک پوست می شود، به علاوه هنگامی که مرطلوب هستید گرمای بیشتری را از دست می دهید.

خود را خیس نکنید .

تماس با آب باعث تسریع از دست رفتن گرما می شود،

توصیه مادرتان را گوش کنید .

به جای دستکش های معمولی ، دستکش های یک انگشتی بپوشید چرا که گرم ترند و برای محافظت از گوشهای تان کلاه پشمی بر سرتان بگذارید.

الکل نخورید .

اگر فکر می کنید الکل باعث گرم کردن شما از داخل به محیط خارج می شود، بدانید که الکل تنها باعث از دست رفتن بیشتر گرما می شود.

سیگار نکشید .

سیگار کشیدن، جریان خون سطحی را کاهش میدهد و اندام های دست و پا را حساس تر می کند.

از روش رفاقتی استفاده کنید .

برای تشخیص هرگونه تغییر رنگ قابل ملاحظه، به صورت، مخصوصاً به گوش ها، بینی و گونههای دوست تان نگاه کنید و او نیز همین کار را برای شما انجام دهد.

هایپوترمیا « کاهش دمای بدن »: سرمای درون

بدن انسان طوری طراحی شده که در دمای ۳۷ درجه سانتیگراد می تواند به وظایف خود عمل کند. افت ۹/۵ درجه ای که در دمای اتاق به سختی قابل تشخیص است ، کافی است تا باعث مرگ انسان شود. دمای زیر ۳۳ می تواند منجر به ایست قلبی شود.

دکتر استام میگوید: هایپوترمیا ، کاهش دمای بدن است که نوع خفیف آن از دمای شروع می شود. علایم هایپوترمیا شامل لرزش ، نبض آهسته ، خستگی و کاهش سطح عمومی هوشیاری است. اگر دمای بدن بیش از حد افت کند، عضلات سفت می شود و فرد هوشیاری خود را از دست می دهد.

افتادن در دریاچهٔ آب یخ در عرض یک ساعت انسان را دچار هایبوترمیا می کند، اما اکثر موارد وقتی اتفاق می افتد که شخصی به مدت طولانی در برابر دمای سرد قرار بگیرد. افراد مسن در خطر فزایندهٔ هایپوترمیا می باشند چرا که بدن آنها نمی تواند به طور مؤثر، دمای خود را تنظیم کند.

سرما مردگی

سرما مردگی

اگر هایپوترمیا اتفاق افتاد این توصیه ها را انجام دهید و هرچه سریع تر به پزشک مراجعه کنید :

* شخصی را به مکان گرم تر ببرید.

* فرد را با پتو بپوشانید.

* به مریض مایعات گرم بدهید، اما الکل ندهید چرا که الکل گرمای مصنوعی ایجاد می کند.

از تماس با فلز ، دوری کنید.

فقط چند لحظه تماس در سرمای شدید با آچار فلزی کافی است تا دچار سرما مردگی شوید.

داخل وسیله نقلیه بمانید.

اگر شما در شب یخبندان با وسیله نقلیه گم شدهاید، بهترین کار ماندن در ماشین و خارج نشدن از آن است. با خروج ممکن است دچار کاهش دمای بدن و افت غیرعادی دمای بدن شوید. بسیاری از افراد گم شده ای را می شناسیم که جان خود را به علت رفتن برای کمک آوردن از دست داده اند.

سرما مردگی : به تأخیر نیندازید.

سرما مردگی شدید نیاز به کمکهای پزشکی دارد. بافت ها در حال خشک شدن هستند و دری را به سوی احتمالات تاریک باز می کنند؛ عفونت و از دست دادن انگشتان و در موارد شدیدتر قطع پا یا دست . در سرما مردگی عمیق ، پوست سرد، سخت ، سفید و بی حس می شود. هنگامی که گرم می شود به رنگ آبی یا صورتی در میآید. ممکن است متورم شود یا تاول بزند. هدف ما درمان سرما مردگی بدون تاول زدگی و تورم و از دست دادن زمان می باشد. تا وقتی که کمک های پزشکی برسد این کارها را انجام دهید:

یخ بدن تان را آب کنید.

این کار معمولاً با قرار دادن اندام یخ زده در آب ۴۰ تا ۲/۴۲ درجهٔ سانتیگراد صورت می گیرد. دکتر آیهولدا میگوید: آب گرما را بهتر از هوا منتقل می کند.

اجازه ندهید که عضو سرما مرده دوباره یخ بزند.

دکتر آیهولدا توصیه می کند: هرگز نگذارید این اتفاق بیفتد، زیرا در یخ زدگی دوباره کریستال های آب بزرگتری تشکیل میشود که باعث آسیب بیشتر بافتی خواهد شد.

از فکرتان برای نجات پاها کمک بگیرید.

راه رفتن توصیه نمی شود، ولی بهتر از این است که پای یخ زده تان، آب شود و دوباره یخ بزند. اگر فکر می کنید که راه رفتن تنها راه نجات و زنده ماندن شماست، کفش با چکمه را در نیاورید زیرا پای تان میتواند متورم شده و تاول بزند، آن وقت شما نمی توانید کفش یا چکمه تان را دوباره بپوشید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *