#


سرماخوردگی؛ ۲۶ روش برای غلبه بر سرماخوردگی

14 اکتبر 2017 بدون نظر 1393 بازدید

سرماخوردگی؛ ۲۶ روش برای غلبه بر سرماخوردگی

سرماخوردگی؛ ۲۶ روش برای غلبه بر سرماخوردگی

هر چقدر هم که شجاع ، قوی ، با مزه و باهوش باشید بالاخره سرما می خورید . ویروس سرماخوردگی ما را به انجام سرفه و عطسه مجبور می کند. بدتر از همه ، اینکه درمانی هم وجود ندارد. در اینجا بهترین کارهای درمانی موجود، توسط متخصصان ما آورده شده است.

ویتامین C استفاده کنید و اثرات آن را ببینید.

ویتامین C در بدن به عنوان آشغال خور عمل میکند و هر آشغالی شامل زباله های ویروسی را برمی دارد . این ویتامین میتواند دوره سرماخوردگی را از ۷ روز به ۲ تا سه روز برساند. ویتامین C همچنین ممکن است باعث کاهش عطسه، سرفه و دیگر علایم . شود . در بیمارانی که چهار بار در روز از ۵۰۰ میلی گرم ویتامین C استفاده کردند، نسبت به افرادی که از این ویتامین استفاده نکردند، تنها نیمی از علایم بیماری وجود داشت . پرتقال، گر یپ فروت و زغال اخته منابع سرشار ویتامین C هستند.

سرماخوردگی

خود را با روی تقویت کنید.

محتقان در بریتانیا و ایالات متحده نشان دادند که مکیدن آب نبات حاوی روی می تواند دوره سرماخوردگی را به طور متوسط به چهار روز کاهش دهد؛ همچنین می تواتند به طور قابل ملاحظهای علایمی نظیر گلوی خشک و حساس را کاهش دهد. نکتهٔ متنی این ماده، مزهٔ ناخوشایند آن است. روی در مقادیر بالا میتواند سمی باشد.

خوش بین بانشید۔

احساس خوش ییت ته درباره بهبودی بیماری می تواند سیستم ایمنی بدن تان را فعال کند ، دکتر مارتین با تمرین تکنیک های خیالی به بیمارانش این نظریه را آموزش می دهد. بعد از اینکه خود را در حالت استراحت عمیق قرار دادید، تصور کنید که یک تندباد سفید، سیتوسی های بسته و محتتن شما را باز می کند و یا یک لشکر از خدمتکاران میکروسکوپی ، میکروب ها رايا سطلهای ضد عنونی کننده پاک می کنند.

استراحت کنید و آرام باشید.

استراحت کافی باعت می شود که انرژی را برای بهبود بیماری ذخیره کنید. همچنین از هیتلا شنیدن به عنوت ريه جلوگیری می کند. اگر حال تان خیلی بد است . یکی د و روز مرخصی بگیریند – فعالیتهای روزانه را کم و برای وقتتان دوباره برنامه ریزی کنید . اگر سعی کتیند که برتامهٔ عادی روزانه را انجام دهید، خسته و عصبی خواهید شد ، زیرا در در بیماری، تمرکز پایین میآید و برای انجام کارهای معمول به دو برابر زمان عادی نیاز دارید.

سرماخوردگی

چراغهای میهمانی را خاموش کنید.

هنگامی که مریض هستید، میهمانی و دیگر برنامه ها شما را از نظر بدنی خسته می کند؛ سیستم ایمنی بدن را به خطر میاندازد و سرماخوردگی را طولانی می کند.

خود را گرم نگه دارید.

خود را در برابر سرما خوب بیوشانید؛ این کار باعث میشود سیستم ایمنی برای مبارزه با عفونت سرماخوردگی متمرکز شود، نه اینکه انرژی خود را صرف محافظت در برابر سرما کند.

پیاده روی کنید .

ورزش های سبک، گردش خون را بهبود میبخشد و به چرخش آنتی بادی های ( ذرات ضد میکروبی موجود در گردش خون ) ضد عفونت کمک می کند. یک راهپیمایی سریع نیم ساعته مناسب است .

غذای سبک بخورید .

در مرحلهٔ اول ، ممکن است فکر کنید که غذاهای زیاد و سنگین برای شما مفید است. این کار باعث فشار زیادی روی سوخت و ساز بدن می شود. از غذاهای چرب، گوشتی و محصولات شیری کمتر استفاده کنید.

سوپ مرغ نیز مفید است.

یک فنجان سوپ مرغ می تواند راه بینی را باز کند. در این سوپ، مادهای وجود دارد که باعث افزایش ترشحات بینی می شود. این ترشحات که هنگام فین کردن و یا عطسه خارج می شوند، اولین خط دفاعی بدن برای از بین بردن میکروب ها میباشند.

مایعات فراوان مصرف کنید.

روزانه ۹ تا ۸ لیوان آب، آب میوه و چای بنوشید.

سیگار را ترک کنید. .

مصرف سیگار، گلویی را که قبلاً به علت سرماخوردگی حساس و آزرده شده است بدتر می کند. همچنین در فعالیت دفاعی مژکها (زائدههای انگشتی میکروسکوپی سلولها که باکتریها را به خارج ریه و گلو هدایت می کنند) ، اختلال ایجاد می کند .

آب نمک غرغره کنید.

با غرغره کردن گلوی آزرده و حساس در صبح و شب و یا هر زمانی که بیشترین آزردگی را دارد یا غرغره کردن تسکین دهید. در یک لیوان آب گرم، یک قاشق چای خوری نمک بریزید و غرغره کنید.

خود را در آب داغ قرار دهید .

کنت پیترز میگوید: گرفتن دوش بخار می تواند به کاهش پرخونی کمک کند. در حالی که یک حوله روی سرتان گذاشته اید، بخار آب جوش را تنفس کنید؛ این کار همچنین با مرطوب کردن گلوی خشک، سرفه را آرام می کند.

چرب کنید .

خراشیدگی بینی را که به علت فین فین زیاد ایجاد شده، با مالیدن یک لایه چرب کننده و از لین در سوراخ بینی و اطراف آن نرم کنید.

داروها را شب مصرف کنید .

داروهای بدون نسخهٔ زیادی در دسترس می باشند که دارای اثرات جانبی زیادی مثل تهوع و خواب آلودگی هستند و بهتر است که این درمانها در شب انجام شود تا در خواب اثرات آن را احساس نکنید.

سرماخوردگی

به نکات زیر توجه نمایید:

  • برای رهایی از تب و درد در سرماخوردگی ، از آسپیرین یا استامینوفن استفاده کنید. اما به بچه ها (خصوصاً بچه های بین ۴ تا ۱۲ سال ) آسپیرین ندهید زیرا ممکن است بیماری موجود یک بیماری ویروسی باشد و همانطور که میدانید آسپیرین خطر سندرم ری را در این بیماران افزایش میدهد.
  • برای جلوگیری از آبریزش بینی و خشک کردن چشمهای خیس ، آنتیهیستامین ، مصرف کنید.

هشدار: آنتی هیستامین ها اغلب باعث خواب آلودگی می شود؛ پس مصرف آن را به زمان خواب یا حداقل به زمانی که مشغول رانندگی نیستید، محدود کنید.

  • برای باز کردن بینی از داروهای ضداحتقان استفاده کنید. به دنبال داروهای حاوی مواد فعال نظیر فنیل افرین و سودوافدرین بگردید. از این قطره ها نباید بیش از سه روز استفاده کرد، زیرا مصرف بیش از حد آنها ممکن است اثر معکوس داشسته باشد و بینی دوباره کیپ و پرخون شود .
  • به برای رهایی از سرفه ، از شربت ها و قطره های ضد سرفه استفاده کنید؛ میتوانید از ترکیبات ضد سرفه نظیر دکسترومتورفان و دیفن هیدرامین استفاده کنید.
  • قرصهای مکیدنی نیز می توانند با سرماخوردگی مقابله کنند. بسیاری از آنها حاوی مواد بی حسی موضعی هستند که گلودرد را ساکت می کنند.

عامل اصلی سرماخوردگی

حتماً دوست دارید بدانید چه چیزی در این بیماری مقصر است. عوامل زیر می توانند زمینه را برای سرماخوردگی مساعد کنند:

  • مشترک بودن غذا و یا نوشیدنیها با فرد سرماخورده
  • بوسیدن بیمار سرماخورده
  • نپوشاندن خود در برابر سرما
  • نشستن در برابر باد
  • با سر خیس بیرون رفتن
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *