#


سرفه سیگار ی ها : علائم، علل و درمان های خانگی

سیگار
21 آگوست 2017 بدون نظر 4879 بازدید

سرفه سیگار ی ها : علائم، علل و درمان های خانگی

سرفه در افراد سیگاری

افرادی که سیگار می کشند اغلب سرفه می کنند. این سرفه برای پاک کردن مواد شیمیایی است که از طریق استفاده از تنباکو وارد راه هوایی و ریه ها می شوند.

اگر سرفه ماندگار شود، بیش از ۳ هفته طول بکشد، به عنوان سرفه سیگاری شناخته می شود. در حالی که سرفه ممکن است به عنوان یک سرفه خشک آغاز شود، در نهایت می تواند باعث ایجاد خلط شود. سایر علائم عبارتند از گلودرد و درد قفسه سینه.

چندین درمان خانگی ممکن است به درمان علائم سرفه سیگاری کمک کند.

مطالب این مقاله:

چند نفر سیگاری سرفه سیگاری دارند؟
علائم
علل سرفه سیگاری
درمان و درمان خانگی؟
عوارض جانبی
چشم انداز

حقایق سریع در سرفه سیگاری:

همه سیگاری ها سرفه سیگاری ندارند.
سیگار کشیدن موجب سرفه سیگاری می شود.
این می تواند منجر به انواع مختلفی از جمله برونشیت شود.
موثرترین درمان برای سرفه سیگاری ترک سیگار است.

چند نفر سیگاری سرفه سیگاری دارند؟

سرفه سیگاری مشکل رایج در میان افراد سیگاری است.

یک مطالعه در مورد پرسنل نظامی جوان نشان داد که بیش از ۴۰ درصد از شرکت کنندگان روزانه سیگار می کشند و ۲۷ درصد آنها که سیگار کشیدند گاهی اوقات سرفه و تولید خلط مزمن را تجربه کردند.

همانطور که شرکت کنندگان در این مطالعه ۱۸-۲۱ ساله بودند و سرفه سیگاری بیشتر در میان افراد سیگاری طولانی مدت شایع است، احتمال دارد درصد واقعی سیگاریهای مبتلا به سرفه سیگاری بیشتر از این باشد.

همه سیگاریها سرفه سیگاری را ندارند، اما بیشتر از کسانی که از مصرف طولانی مدت تنباکو استفاده میکنند، بیشتر احتمال دارد به این بیماری دچار شوند.

علائم

کمبود نفس و درد قفسه سینه ممکن است علائمی باشد که در کنار سرفه سیگاری رخ می دهد.

در مراحل اولیه سرفه سیگاری، سرفه تمایل به خشک شدن دارد. در مراحل بعد سرفه باعث ایجاد خلط های زیر می شود:

بی رنگ
خونی
زرد و سبز
سفید

علائم دیگری که همراه با سرفه رخ می دهد عبارتند از:

صدای سوزش در هنگام تنفس
درد قفسه سینه
تنگی نفس
گلو درد
خستگی

سرفه سیگاری اولین بار در روز صبح بدتر می شود و روز به روز به تدریج بهبود می یابد. علائم سرفه سیگاری در طول زمان به طور مداوم بدتر می شود، مگر اینکه فرد سیگار را ترک کند.

سرفه سیگاری در مقایسه با سرفه های دیگر

سرفه سیگاری ممکن است از انواع سرفه های دیگر از جمله علائم مانند تولید خلط، صدا در قفسه سینه و خس خس متمایز باشد.

با این وجود، سخت است که سرفه های مرتبط با شرایط ریه، مانند سرطان یا COPD، از سرفه سیگاری ایجاد شود. این واقعیت اهمیت بررسی های منظم پزشکی را، مخصوصا برای افراد سیگاری، را برجسته می کند.

علل سرفه سیگاری

به گفته انجمن سرطان آمریکا، هزاران مواد شیمیایی در تنباکو، حداقل ۷۰ مورد از آنها به سرطان ایجاد می کند.

پس از وارد شدن به بدن، بسیاری از این مواد شیمیایی، با تارها، ساختارهای کوچک مانند مو، که به فیلتر کردن سموم در هوای تنفسی کمک می کنند، دخالت دارند. تحقیقات نشان می دهد که فرمالدئید و سایر مواد شیمیایی، حرکت ماهیچه ها را کاهش می دهند و حتی طول آنها را کاهش می دهند و سموم بیشتری را وارد ریه می کنند.

این فرآیند ناشی از سیگار کشیدن منجر به التهاب می شود. در نتیجه، بدن تلاش می کند مواد را از طریق سرفه حذف کند. سرفه سیگاری ممکن است پس از بیدار شدن ناخوشایند باشد، زیرا در طول خواب دچار دود سیگار نمی شود و بنابراین قادر به گرفتن و اخراج مواد شیمیایی است.

درمان و درمان خانگی؟

برخی از چیزهایی که فرد می تواند برای سرفه های سیگاری، و همچنین برخی از درمان ها برای کاهش علائم انجام دهد وجود دارد.

ترک سیگار

بدون شک، موثرترین درمان برای سرفه سیگاری، ترک سیگار است. با این حال، در ابتدا سرفه ممکن است پس از ترک – معمولا تا ۳ ماه، اما در بعضی موارد برای مدت بیشتری طول بکشد – ممکن است همچنان ادامه یابد یا افزایش یابد، زیرا بدن از ایجاد سموم از راه های هوایی جلوگیری می کند.

سایر درمان ها

ترک سیگار بهترین درمان برای سرفه سیگاری است.

نکات زیر ممکن است کمک به تحریک و علائم دیگر مرتبط با سرفه سیگاری شود:

مصرف آب
غر غره کردن
عسل با آب گرم یا چای
لوزن خوردن
تمرینات تنفس عمیق را تمرین کنید
استفاده از بخار
یک مرطوب کننده را امتحان کنید
ورزش
خوردن سالم
سر را بالا ببرید در هنگام خواب

سرفه کمک می کند تا سموم را از ریه ها حذف کنید، بنابراین سرکوب سرفه معمولا مفید نیست. قبل از مصرف سرکوب کننده سرفه برای سرفه سیگاری، همیشه با پزشک مشورت کنید.

عوارض جانبی

عوارض زیادی در رابطه با سیگار کشیدن و سرفه سیگاری وجود دارد، و بسیاری از مشکلات ناشی از آسیب به پوست بیمار است. احتمال ایجاد یک یا چند عارضه بستگی به این دارد که چه کسی سیگار می کشد، شدت سرفه و وضعیت سلامتی آنها.

عوارض عبارتند از:

افزایش خطر ابتلا به عفونت های تنفسی باکتری و ویروسی
آسیب به گلو
تغییر صدای، مانند خفتگی
سرفه و سوزش درازمدت

آسیب به بافت پوست ممکن است منجر به ایجاد مواد شیمیایی در ریه ها و راه های هوایی شود که می تواند نقش مهمی در توسعه:

برونشیت

برونشیت یک التهاب از پوشش لوله های برونش – لوله هایی است که ریه ها را به بینی و دهان متصل می کند. علائم شامل تنفس به علت کم بودن ظرفیت حمل هوای داخل و خلط در مسیرهای هوایی است.

اگر برونشیت به مدت ۳ ماه یا بیشتر ادامه پیدا کند یا حداقل به مدت ۲ سال برگردد، به عنوان برونشیت مزمن شناخته می شود. در سال ۲۰۱۵، ۹.۳ میلیون نفر در ایالات متحده با برونشیت مزمن تشخیص داده شدند. سیگار کشیدن شایع ترین علت این بیماری است.

بیماری مزمن انسدادی ریه (COPD)

COPD یک بیماری پیشرونده است که دشوار است تنفس. واژه COPD شامل هر دو آمفیزم و برونشیت مزمن است. علائم عبارتند از سرفه، خلط، خس خس، و تنگی در قفسه سینه.

با توجه به موسسه ملی قلب، ریه و خون، COPD – که در درجه اول بواسطه سیگار کشیدن است – سومین عامل اصلی مرگ در ایالات متحده است.

امفیزم

یک نوع COPD ناشی از آسیب به آلوئول – کیسه هوا در ریه ها. در نتیجه، بدن برای دریافت اکسیژن مورد نیاز خود تلاش می کند. علائم شامل تنفس و سرفه مزمن است.

بی اختیاری

در زنان، سرفه سیگاری ممکن است باعث بی اختياری ادرار شود. برخی تحقیقات نشان می دهد که زنان که شدیدا سیگار می کشند بسیار بیشتر احتمال دارد که نیازمند ادرار ناگهانی و شدید نسبت به زنان غیر سیگاری باشند.

سرطان ریه

سرطان ریه علت اصلی مرگ و میر سرطان در آمریکا است و سیگار کشیدن یکی از علل سرطان ریه است. با توجه به مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، تا ۹۰ درصد از سرطان های ریه در ایالات متحده با سیگار کشیدن همراه است و حتی خطر ابتلا به سرطان افزایش می یابد.

پنومونی

استفاده از تنباکو حساسیت به عفونت های ریه های باکتریایی مانند پنومونی را افزایش می دهد. علائم پنومونی عبارتند از سرفه، تب و دشواری تنفس.

بعضی از افراد، به ویژه کسانی که با مشکلات بهداشتی در معرض خطر هستند، نیاز به بستری شدن برای پنومونی دارند. امفیزم و شرایط خاص دیگر می تواند این عفونت را تشدید کند.

تأثیر اجتماعی و عاطفی

به غیر از اثرات فیزیکی، داشتن سرفه مزمن سیگاری میتواند بر عملکرد عاطفی و اجتماعی تأثیر بگذارد.

به عنوان مثال، سرفه مداوم می تواند با خواب و اختلال در دیگران مواجه شود. این ممکن است در برقراری ارتباطات دخالت کند و ممکن است به خانواده، دوستان و همکاران خود آسیب زند.

چشم انداز

سرفه های سیگاری تا زمانی که فرد سیگار می کشد، ادامه پیدا می کند. در حالیکه برخی داروهای خانگی برای کاهش علائم سرفه سیگاری در دسترس هستند، آنها این وضعیت را حل نمی کنند.

حتی پس از ترک، سرفه ممکن است چند ماه ادامه یابد.

چه زمانی دیدن یک دکتر لازم است؟

مهم است که دکتر را ببینید اگر:

سرفه بیش از ۲-۳ هفته ادامه دارد. سرفه های مزمن یکی از شایع ترین نشانه های سرطان ریه هستند.
علائم در زندگی روزمره دخالت دارند. علائم می توانند شامل شوند
مشکل خواب
درد مداوم در گلو یا قفسه سینه
کاهش شدید وزن
سردرد
خلط زرد سبز

درمان فوری پزشکی برای:

بی اختیاری مثانه
سرفه کردن خون
خفگی پس از سرفه
درد در دنده ها

همچنین توصیه می شود با پزشک برای اطلاعات در مورد ترک سیگار و در نظر گرفتن استفاده از سرکوب کننده سرفه برای سرفه سیگاری صحبت کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *