#


سرطان سینه را بشناسیم

سرطان سینه
13 می 2017 بدون نظر 1415 بازدید

سرطان سینه را بشناسیم

سرطان سینه را بشناسیم

سرطان سینه چیست؟

از جمله بیماری هایی که در میان زنان احتمال بروز زیادی دارد بیماری سرطان سینه است . ۳۵ سالگی سنی است که همه خانم ها باید یک مامو گرافی پایه انجام بدهند و ارزیابی های بعدی از سن ۴۰ سالگی به بعد شروع می گردد که تا ۷۵ سالگی ادامه یابد . اگر فردی در بستگان درجه یک خود سابقه ی سرطان داشته باشد باید غربالگری ۵ تا ۱۰ سال زودتر از سن آن خویشاوندی که مبتلا شده است شروع کند.

جلوگیری از سرطان سینه

یکی از سرطان های خطرناکی که بیشتر در خانم ها به وجود می آید سرطان سینه است . اما اگر این سرطان زود تشخیص داده شده و درمان آن به موقع و سریع آغاز گردد بهبودی بیمار تا حدودی قطعی خواهد بود.

سعی کنید این کارها را وارد زنگی روز مرده خود کنید

چکاپ

تمام خانم ها باید بعد از سن ۵۰ سالگی برای چکاپ به پزشک متخصص مراجعه کنند اما اگر در خانواده شان کسی سابقه سرطان سینه داشته باشد باید سن چکاپ را به ۴۰ سالگی کاهش دهند .

بهترین کار این است که هر ۳ سال یک بار آزمایشات کاملی را انجام دهید. درمان موفق سرطان سینه بستگی به تشخیص و شناسایی زود آن دارد .

خودتان را معاینه کنید

در اغلب موارد خود فرد مشکلات سینه را شناسایی می کند . بنابر این توصیه می شود هرز از چند گاهی خودتان را معاینه کنید و از

سرطان سینه

سرطان سینه

تغییرات به وجود آمده اطلاع پیدا کنید . غدد لنفاوی را بررسی کرده و هرگونه تغییر در پوست را جدی بگیرید .

خطر در درمان های هورمونی بعد از یائسگی

ارتباط بین اکثر سرطان های سینه با استروژن مسلم است . درمان های هورمونی ای که بعد از دوران یائسگی انجام می شود پس از ۲ سال احتمال ابتلا به سرطان سینه را بسیار افزایش می دهد . به مدت ۱۰ سال از ترکیب این داروها استفاده کنید خطر ابتلا ۲ برابر خواهد شد . پس توصیه ما به شما این است که سعی کنید زمان مصرف این دارو ها و دوره مصرف را کوتاه کنید و از راه های دیگری برای کنترل علائم یائسگی استفاده کنید . اگر بتوانید شیوه های در مانی را متوقف کنید طی ۵ سال خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش خواهید داد.

طی روز تحرک داشته باشید

یکی از راه های جلوگیری از خطر ابتلا به سرطان سینه داستن تحرک است که باعث تعادل هورمون ها شده و میزان هورمون های بد را که باعث ابتلا به سرطان می شوند را کاهش می دهید . سعی کنید حداقل هفته ای ۵ مرتبه و هر مرتبه ۳۵ تا ۴۵ دقیقه ورزش کنید و وقت خود را به این امر مهم اختصاص دهید.

مراقب باشید اضافه وزن پیدا نکنید

داشتن اضافه وزن در بزرگسالی خطر ابتلا به سرطان سینه را تا ۶۰ در صد بالا می برد پس همیشه سعی کنید وزن خود را کنترل کرده و متعادل نگه دارید . تحقیقات نشان داده زنانی که لاغر هستند و یا وزن خود را کاهش می دهند کمتر به سرطان سینه مبتلا می شوند.

سراغ م

واد غذایی بروید که کم چرب هستند

استفاده از محصولات لبنی غنی از کلسیم و ویتامین D  بدن را در مقابل ابتلا به سرطان سینه محافظت می کند به شرط آنکه از محصولاتی استفاده کنید که کم چرب و یا بدون چربی باشند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *