#


درباره زالو بیشتر بدانیم/ درمان برخی امراض با زالو

زالو درمانی
14 ژوئن 2017 بدون نظر 1241 بازدید

درباره زالو بیشتر بدانیم/ درمان برخی امراض با زالو

درباره زالو بیشتر بدانیم/ درمان برخی امراض با زالو

در کلمبیا گیاهی کشف شده که دارای هورمون استروژن می باشد که به نام می پی کو تاتا  Mipicutataاست و باز در کوههای کرمان نیز گیاهی است که به زبان محلی نروک خوانده می شود. خوردن آن مرد را برای همیشه عقیم می کند. پلنگ هرگاه زایمان سخت داشته باشد با خوردن آن خود را عقیم می کند. آگاهی غریزی در حیوانات موجب استفاده از این نوع داروهاست. استفاده از گیاهان دارویی در حیوانات بسیار دقیق و عاری از خطا انجام می پذیرد، حیوانات در صورت بیماری، اقدام به درمان خود می کنند.

یک نمومنه آزمایشی

دکتر بنیامین گیلوردهاوزر، متخصصی و غذاشناسی عالیقدر آمریکایی و مولف کتاب همیشه جوان بمانید، مینویسد: یک اسب مسابقه مشهور و سالم استرالیایی موسوم به سیلنت به طرز عجیبی خود به خود معالجه با زالو را به کار برده است. این اسب مشهور در ضمن یک مسابقه ناتوان و مجروح شده صاحبش آن را در صحرا برای استراحت رها کرد. نگهبانان با کمال تعجب مشاهده کردند که حیوان در آن وادی، غدیری پر از زالو کشف کرده است و هر روز داخل آب می شود، چند ساعتی بدن، مخصوصاً پای مجروحش را در آب قرار می دهد، به طوری که هر دو پایش پر از زالو می شود.

بعد از گزارش نگهبانان دیدند که ظرف چند هفته اسب بهبود کامل یافته، و دگرباره به سلامت و تندرستی رسیده است. در این ماجرا که بازگو کننده ی آن دکتر هاوزر است، نکات دقیقی وجود دارد که حائز اهمیت بسیار است، زیرا در جریان شط عروقی شریانی و شط عروقی وریدی در حیوان که با رساندن مواد غذایی و اکسیژن ولای روبی مواد زاید به وسیله ی کلیه ها و ریه ها انجام می پذیرد، و شط وریدی که در انسان به طول ۹۳ هزار کیلومتر است که اگر در اثر سانحهای جراحت و عفونت در آن پیدا شود، بیماری عفونت وریدی، که به فلبیت موسوم است، ایجاد می شود و به علت مسدود شدن قسمتی از اوره، زندگی به خظر میافتد.

عفونتهای دندان، لوزه ها، سینوزیت، و غیره موجب بیماریهای بسیاری مثل ورم مفاصل و واریس و سایر امراض خطرناک مانند سکته می شوند؛ در همه این گونه بیماریها که اثر غلبه ی خون ناپاک وریدی حاصل می شود، و در برابر درمان بسیار مقاوم است و اغلب درمانها در انها اثر نمی کند، تنها میتوان با ایجاد تعادل طبیعی در جریان خون بیمار را از خطر مرگ نجات داد. چراکه سلامت و حسن عمل هر عضوی به جریان منظم و متعادل خون بستگی دارد. اولین بار اهمیت این مسأله را دکتر «اونومیر» متخصص قلب و عروق پس از ۲۵ سال تحقیق به جهانیان متذکر گردید. و در سخنرانیهای خود درمان با زالو را برای برطرف کردن عارضه پیشنهاد کرد، درمانی که قرنها پیش در شرق و مخصوصاً در ایران شناخته شده بود.

روش درمان با زالو

پزشکان قدیم که آنان را حکیم میخواندند، روش درمان بازالو را از طبیعت آموخته بودند و آن را در معالجه ی برخی از بیماریها به کار میبرند و بعدها اساتید و محققان مثل دکتر «آلتن آختر آلمانی و دکتر کتل، چشم پزشک شهیر سوئیسی آن را جزو بهترین راه علاج پذیرفتند.»

شگفت انگیزتر این است که حیوانات به طور طبیعی و تکوینی این گونه درمانها را می شناسند و برای نجات خود از بیماریها به کار میبرند. قدرت خلاقه در حیوانات بسیار حیرت آور است. کلیه ی مواد غذایی در طبیعت فساد پذیرند، ولی زنبورعسل با افزودن اسید فورمیک به آن و تکمیل فعل و انفعالهای شیمیایی، عسل را از این قانون طبیعی مستثنی کرده است، زنبورعسل تغییری در غذای ملکه می دهد که عسل سلطنتی به دست میآید Royalgel و ملکه با تغذیه ی آن چند برابر بیشتر از دیگر زنبوران یعنی ۷ سال عمر میکند.

از قرنها پیش مردم به تصور این که مرده پس از مرگ بار دیگر زنده خواهد شد، در گور مردگان و در کنار تابوت آنان مواد خوردنی و از جمله دانه های گندم قرار می دادند. بعضی از دانه های گندم از قبور این گونه مردگان به دست آمده است که همچنان سالم و قابل تغذیه بوده و پس از کاشتن سبز شده است. این آزمایش نشان میدهد که مورچه و موریانه می توانند جوانه را حفظ کنند و به مواد دیگر نیز خاصیت پایداری ببخشند. موریانه همچنین می تواند با تغذیه ی مناسب تغییر شکل دلخواه را در نسل خود یه وجود آورد و از همین رهگذار افراد موریانه را به نحوی تکوین کنند که پس از تولد مدافع یا باربر یا کارگر باشند، یا به کار فرماندهی بپردازند.

زالو درمانی

زالو درمانی

همه میدانیم که پوسته ی تخم مرغ از کلسیم ساخته شده است و مرغ خانگی که تخم می گذارد به ناچار باید کلسیم زیاد مصرف کند و به همین دلیل است که بیشتر از خاک تغذیه میکند. در یک انسانی مرغ خانگی را از خوردن کلسیم به کلی محروم کردند، بدین ترتیب که مرغ را در قفسی جای همراه خوراکی غیر از کلسیم در آن وجود داشت.

پس از مدتی دیدند که مرغ همچنان تخم می گذارد و نخوردن کلسیم اثری در تخم گذاری مرغ ندارد، وقتی به آزمایش ادامه دادند. با محاسبات دقیق مقدار کلسیم موجود در پوسته تخم مرغ را اندازه گیری کردند، به این نتیجه رسیدند که مقدار کلسيم پوسته تخم مرغ بیشتر از مقداری است که مرغ دریافت کرده است، و چون دنباله ی این آزمایش را ادامه دادند، متوجه شدند که مرغ از عنصر پتاسیم که در بدنش وجود دارد، کلسیم ایجاد می کند، باید دانست که بروز تغییر در اتم الکترونهای یک عنصر شبیه به کیمیاگری نیست، چرا که درکیمیاگری از عنصر مس یا آهن طلا به دست میآورند.

چگونه انسان پی به خواص گیاهان می برد

انسان مانند بعضی از حیوانات، نیروی خلاقه ندارد و باید مواد مورد نیاز خود را از گیاهان حاصل کند و چون قادر به شناسایی مواد مورد نیاز بدن خود نیست، با مصرف کردن غذاهای نامناسب و گاه سمی بدن خویش را به سوی ناپاکی و نادرستی سوق میدهد و باعث میشود که جسم و جانش از سلامت باز ماند و رو به سوی بیماری گذارد.

خوشبختانه، انسان اندیشمند که از نعمتهای بیشتری برخوردار است، طبع بلندش به ظواهر حیات بسنده نمیکند، و دل دیر پسندش در پی شکافتن پوسته ها و دست یافتن به عمق و باطن هر چیزی است. نه به محسوسات سطحی قناعت میکند و نه با دگرگونی یا از دست دادن چیزی نومید میگردد. قدرت اندیشه و طبع بلند و سرشت حنیف انسان کافی است که او را به مدد اندیشه به بیرخی از مجهولات برساند و به سیر در ملکوت اعلی قادر سازد. کشف اسرار از مواهب طبیعی و شناسایی خواص اغذیه و آگاهی و عمل به آنچه فراگرفته او را در رسیدن به اهداف عالی انسانی موفق میکند. علم تغذیه جزیی از علم خودشناسی است و انسان هر چه بیشتر خود را بشناسد، بهتر و موفق تر زندگی خواهد کرد.

علم تغذیه انسان را به عهد نوینی بشارت و سوق می دهد که در آن رموز سعادت و سلامت، زیبایی، توفیق و غلبه بر تمام مشکلات زندگی و طول عمر نهفته است.

درمان امراض با زالو

زالو، زلو، دیوچه، علق، این چهار اسم نامبرده، تمامی اسامی زالو میباشد. بدانید برای دردهای شدید بهترین مداوا زالو انداختن به محل درد است از برای درد فرق سر، زالو پشت گوشها بیندازید. در دردسر شدید دو روز یک مرتبه به قدری زالو بر گوشی بیندازید تا دردسر برطرف شود. زالو را بتدریج بیندازید تا بی خطر باشد. اگر مریضی دیفتری دو عدد زالو از خارج به گلو بیندازد و در شب هفتم زالو بر پشت گوش بیندازد، بسیار سودمند است. در دیفتری سهل انگاری جایز نیست «علت مرضی دیفتری این است که گلودرد میگیرد و توی دهن بیخ گلو سفید است» از برای مرضی سرطان و یا درد کمر و سایر دردها که از حرارت باشد زالو بسیار مداوای خوبی است.

«پرهیز کردن از غذاهای نامناسب و تمام گرمیها» با خنکیها غرغره بکنید. مخصوصاً آب جوشانده تره فرنگی که ضد عفونتهاست و خنکی بخورید، مخصوصاً آش زرشک، لیمو شیرین، آب پرتقال، آب انار، عناب و سایر خنکیهای دیگر مفید است. اگر سینه درد با سرفه باشد، خنکیهایی را که ترشی نداشته باشد بخورید. وقتی زالو توی آب خوردن باشد، موقع خوردن آب متوجه نباشند به گلو می چسبد. فورا یک لیوان آب نارنج با آب لیمو به او بدهید و بگویید جرعه جرعه بنوشد تا زالو کنده شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *