#


دلایلی برای لزوم وجود مواد غنی از آنتی اکسیدان ها در رژیم غذایی

رژیم غذایی
16 آگوست 2017 بدون نظر 971 بازدید

دلایلی برای لزوم وجود مواد غنی از آنتی اکسیدان ها در رژیم غذایی

 

قدرت آنتی اکسیدان ها در برابر رادیکال های آزاد

رادیکال های آزاد خواب و یا تعطیلات ندارند. یک متخصص که در مورد معجزه آنتی اکسیدانی نقل قول کرده است، تخمین زده می شود که DNA در هر سلولی در بدن انسان روزانه حدود ۱۰،۰۰۰ بازدید از رادیکال های آزاد را تجربه می کند. تعجب آور نیست که استرس اکسیداتیو که می تواند در زمانی که پشتیبانی آنتی اکسیدان شما به قدر کافی قدرت نداشته باشد می تواند مجموعه ای از شرایط ناتوان کننده را ایجاد کند.

با این حال، اگر رژیم غذایی خود را عقلانه انتخاب کنید و از مکمل ها در صورت لزوم استفاده کنید (همیشه تحت هدایت پزشکان)، این مزایای زیر برای خوردن بیشتر آنتی اکسیدان ها وجود دارد.

دفاع در برابر زوال عقل

سلول های مغزی افرادی که با شرایط شناختی ویرانگر تشخیص داده می شوند شواهدی از آسیب رادیکال های آزاد را نشان می دهند. به نظر می رسد که رادیکال های آزاد یکی از علل کلوپ های پروتئین در مغز هستند که آمیلوئید نامیده می شوند که مشخصه بیماری آلزایمر است.

هیچ کس مطمئن نیست که چگونه از آلزایمر جلوگیری کند، اما خوردن پرتقال بیشتر و نان کامل می تواند آغاز خوبی باشد. مطالعات انسانی نشان می دهد که ویتامین C و E ممکن است بهترین دفاع مغز شما باشد. محققان هلندی از بیش از ۵،۰۰۰ نفر بالای ۵۵ سال در مورد رژیم غذایی خویش تحقیق کرده اند، سپس به مدت شش سال آنها را تحت نظر داشته اند. در نهایت، افرادی که بیشترین ویتامین C مصرف می کردند ۳۴ درصد خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش می دادند، در حالی که رژیم غذایی با ویتامین E غنی موثر تر بوده و تقریبا نیمی از خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش می داد.

زوال عقل و ویتامین ها

روشن نیست که مصرف دوزهای بالا آنتی اکسیدان ها یک کار بهتر برای حفاظت از مغز را انجام می دهد. یک مطالعه منتشر شده در مجله پزشکی نیوانگلند نشان داد که مصرف مکمل های روزانه حاوی ۲۰۰۰ واحد ویتامین E یا حدود ۶۶ برابر بیشتر از مولتی ویتامین ، باعث کاهش سرعت شروع آلزایمر می شود. با این حال، مطالعات دیگر نشان داده اند که قرص های ویتامین E از مغز محافظت می کنند.

بینایی خود را محافظت کنید

جوک های خسته در مورد خرگوش ها که عینک نمی زنند به کنار، هویج برای سلامتی چشم شما مناسب است (هرچند برای تیز شدن چشم کاری نمی کند). همانطور که هر کسی که تمایل به باغبانی دارد می داند، خرگوش ها علاوه بر هویج گیاهان دیگری را می خورند و بنابراین شما باید این دلایل را نیز در نظر بگیرید. هویج سرشار از بتا کاروتن است که بدن آن را به ویتامین A تبدیل می کند که مواد مغذی ضروری برای چشم های سالم است.

اما آخرین تحقیقات نشان می دهد که دیگر فیتوکمیکال های آنتی اکسیدان نیز ممکن است برای حفظ بینایی حیاتی باشند. لوتئین، یکی دیگر از کاروتنوئید مانند بتا کاروتن است که به مقادیر زیادی در سبزیجات اسفناج، کلم و گلاب یافت می شود. سلول های شبکیه ای در پشت چشم، لوتئین را جذب می کنند، ظاهرا برای جلوگیری از رادیکال های آزاد.

خوراکی های غنی از مواد مفید برای چشم

هنگامی که محققان رژیم های غذایی بیش از ۱۷۰۰ داوطلب زن را در ایالت آیووا، اورگان و ویسکانسین تجزیه و تحلیل کردند، آنها دریافتند که زنان زیر ۷۵ سال که غذاهایی که از لوتئین و زاکسنتین (یکی دیگر از کاروتنوئید) غنی هستند می خورند، خطر دوگانه ماکولا که رادیکال های آزاد ایجاد می کنند را  از بین می برند.

خوردن غذاهای پر از این آنتی اکسیدان ها ممکن است به جلوگیری از آب مروارید نیز کمک کند. بنابراین هویج بخورید، اما سبزیجات، اسکواش، ذرت یا نخود فرنگی که همه آنها منبع خوبی از لوتئین و زاکسانتیین هستند، مانند زرده تخم مرغ، عسل و کویو نیز استفاده کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *