#


اشتهای کم و رژیم غذایی فقیر در سلامت سالمندان

رژیم غذایی
3 آگوست 2017 بدون نظر 1199 بازدید

اشتهای کم و رژیم غذایی فقیر در سلامت سالمندان

تاثیر میزان و کیفیت غذا بر کیفیت زندگی افراد

استراتژی هایی که برای بهبود اشتهای ما همچنان که سن ما افزایش می یابد شامل کاهش اندازه بخشی غذا ها، افزایش میزان غذا و استفاده از تقویت کننده های طعم دار می شود. تا همین اواخر، با این حال، این گزینه ها اثبات نشده است که مصرف غذا یا کیفیت زندگی افراد مسن را بهبود می بخشد. این بخشی از دلیلی است که چرا گروهی از محققان مطالعه ای را برای بررسی تفاوت مصرف غذا در افراد مسن با سطوح گوناگون اشتها طراحی کرده اند.

چگونگی تاثیر میزان و کیفیت غذا بر کیفیت زندگی

تداشتن اشتهای ضعیف یک نگرانی جدی در سلامت سالمندان است. این می تواند منجر به ناتوانی در تغذیه شود، که می تواند زندگی شما را کوتاه کند یا کیفیت زندگی شما را کاهش دهد. تخمین زده می شود بین ۱۱ تا ۱۵ درصد بزرگسالان مسن که مستقل زندگی می کنند، اشتهای کمتری دارند.

تحقیقات انام شده در مورد میزان و کیفیت غذا در سالمندان

استراتژی هایی که برای بهبود اشتهای ما همچنان که سن ما افزایش می یابد شامل کاهش اندازه بخش، افزایش میزان غذا و استفاده از تقویت کننده های طعم دار می شود. تا همین اواخر، با این حال، ین گزینه ها اثبات نشده است که مصرف غذا یا کیفیت زندگی افراد مسن را بهبود می بخشد. این بخشی از دلیلی است که چرا گروهی از محققان مطالعه ای را برای بررسی تفاوت مصرف غذا در افراد مسن با سطوح گوناگون اشتها طراحی کرده اند. مطالعه آنها در مجله انجمن جراحي آمريكا منتشر شد.

تحقیقات انجام شده در سالمندان ۷۰ تا ۷۹ سال

محققان اطلاعاتی را از ۲۵۹۷ نفر بین ۷۰ تا ۷۹ سال مطالعه کردند. تقریبا ۲۲ درصد از مردم در این مطالعه اشتها خود را “فقیر” توصیف کردند. تا همین اواخر، با این حال، این گزینه ها اثبات نشده است که مصرف غذا یا کیفیت زندگی افراد مسن را بهبود می بخشد. محققان با استفاده از یک نظرسنجی ۱۰۸ مورد برای ارزیابی میزان مواد غذایی که آنها خورده بودند با شرکت کنندگان مشارکت داشتند.

تفاوت غذا های مصرف شده سالمندان و اشتهای آن ها

محققان کشف کردند که افراد مسن با اشتهای ضعیف پروتئین و فیبر غذایی کمتری مصرف کرده اند. آنها همچنین غذاهای جامد کمتری، غذاهای غنی از پروتئین کمتری، غلات کامل، میوه ها و سبزیجات کمتری را خورده اند. با این حال، افرادی که اشتهای کمتری داشتند، بیشتر غذاهای لبنی، چربی، روغن، شیرینی و نوشابه را خورده اند و نوشیده اند، در مقایسه با سالمندان بالغ که اشتهای خوبی داشتند. تا همین اواخر، با این حال، این گزینه ها اثبات نشده است که مصرف غذا یا کیفیت زندگی افراد مسن را بهبود می بخشد.

چگونه می توان با تغییر رژیم غذایی سالمندان به آن ها کمک کرد؟

محققان در این مطالعه نوشتند: “نتایج این مطالعه نشان دهنده تفاوت های مختلفی در مصرف غذا در بزرگسالان مسن تر و مستقل با سطوح اشتهای مختلف است.” این تیم نتیجه گرفت که شناسایی تنظیمات غذایی مخصوص افراد مسن با اشتهای ضعیف می تواند مفید باشد برای یادگیری نحوه کمک به بهبود اشتها ی آن ها و بهبود کیفیت رژیم های غذایی آن ها تا زندگی سالم تری داشته باشند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *