#


روش های تسکین دهنده نفخ لاکتوزی

نفخ لاکتوزی
1 دسامبر 2017 يك نظر 1163 بازدید

روش های تسکین دهنده نفخ لاکتوزی

روش های تسکین دهنده نفخ لاکتوزی

آیا هنگامی که شیر می نوشید دچار نفخ شکم می شوید؟ در مورد بستنی خوردن چالور؟ شده باشید. روده کوچک شما به اندازه کافی لاکتاز تولید نمی کند؛ لاکتوز مادهٔ قندی طبیعی است که در فرآورده های شیری یافت میشود، هرگز نترسید خطرناک نیست.

شما تنها کسی نینیستید که دچار نفخ می باشد ، اکثر مردم تا سن ۲۰ سالگی دچار درجه ای از این اختلال می شوند. اما اخبار خوبی وجود دارد؛ شما می توانید بستنی بخرید و بخورید و اما چگونگی آن در ذیل آمده است:

تست تحمل پذیری بدهید.

از آنجا که تحمل پذیری هر فرد به لاکتوز متفاوت است، شما باید بفهمید تا چه حد می توانید با لذت از این فرآورده ها مصرف کنید.

کاری که باید انجام دهید کاهش مصرف شیر و فرآورده های شیری است تا آنکه علایم نفخ در شما از بین برود ، بعضی از افراد به یک چهارم لیوان شیر نیز حساسیت دارند.

نفخ لاکتوزی

نفخ لاکتوزی

کلسیم را فراموش نکنید.

فرآورده های شیری ، منبع اصلی کلسیم هستند. اکثر مردم باید معادل کلسيم دو ليــوان شیر را روزانه دریافت کنند. اگر شیر منبع اصلی تأمین کلسیم بدن شما می باشد و شما مصرف آن را کاهش دادید، باید غذاهای دیگر را جایگزین آن کنید.

هرگز شیر را خالی نخورید.

بعضی از افراد در صورتی که فرآورده های شیری را با غذاهای دیگر بخورند. علایم نفخ پیدا نمی کنند. شاید ارزش آن را داشته باشد که در ابتدا روزانه میزان بسیار کمی فراوردہ های شیری مصرف کنید ، سپس برای ایجاد تحمل پذیری میزاں آں را به تدریج افزایش دهید. در صورت ظاهر شدن علایم نفخ، به تدریج مصرف آن را قطع کنید.

ماست بخورید.

ارگانیسم هایی که ماست را ایجاد می کنند، لاکتاز نیز تولید می کنند که باعث هضم لاکتوز داخل ماست می شود. ثانیاً احتمالا باکتری ها لاکتوز موجود در خود شیر را میشکنند. اکثر افراد دچار نفخ لاکتوزی، دچار نوع شدید این بیماری نیستند. شاید حدود ۷۰ تا ۸۰٪ این افراد قادر به تحمل ماست باشند . ماست در حدود ۷۵٪ لاکتوز شیری را دارد ؛ مصرف روزانه ۱۵۰ گرم ماست شما را از نفخ و گاز معده دور نگه می دارد.

در ذیل نکات دیگری در مورد ماست آمده است:

از نوع معمولی به جای یخ زده استفاده کنید.

تنها مشکلی که ماست یخ زده دارد، زمانی است که دوباره پاستوریزه می شود . ماست از شیر پاستوریزه درست می شود اما گاهی وقت ها ، تولیدکنندهها قبل از یخ زدن ماست ، آن را دوباره پاستوریزه می کنند. این کار ارگانیسمهای مفید مولد لاکتاز را از بین میبرد. بنابراین سعی کنید ماستی را بخرید که دوبار پاستوریزه نشده باشد.

نوع بی چربی آن را انتخاب کنید.

چربی ، تخلیه معده را کند می کند. ماست چربی دار مدت طولانی تری در معده باقی می ماند یعنی اسید معده فرصت بیشتری دارد تا باکتریهای مفید را نابود کند و از آنجایی که هضم لاکتوز در روده کوچک صورت میگیرد بنابراین شما مایلید که باکتریها هرچه سریع تر به روده کوچک برسند به شرط اینکه اسید معده آنها را از بین نبرد. اگرچه این فقط یک نظریه است ولی بهتر است از ماست بی چربی استفاده کنیم.

هر روز بخورید.

ما مطالعه ای انجام دادیم که در آن افراد مورد آزمایش روزانه ماست مصرف می کردند و نتیجه مطالعه بهبود در سیستم گوارش آن افراد بوده است.

نفخ لاکتوزی

نفخ لاکتوزی

قبل از خوردن باستالی، ماست مصرف کنید.

اگر شما ۵ تا ۱۵ دقیقه قبل از خوردن بستنی (یا هرگونه فرآورده شیری ) ماست مصرف کنید، احتمالاً هرگونه علامت نفخ ناشی از لاکتوز در شما کاهش پیدا می کند.

خودتان لاکتاز را اضافه کنید.

برخی از کارخانه ها آنزیم لاکتاز را میسازند و به شیر اضافه می کنند و یا شما می توانید آن را به صورت مایع بخرید و به شیر اضافه کنید. چند قطره مایع لاکتاز در یک لیتر شیر، شیر را ضد نفخ و مزه آن را کمی شیرین تر می کند.

تنها مشکل این است که چه مقدار لاکتاز کافی است. افراد مختلفی درجه تحمل نا پذیری متفاوتی دارند. بنابراین، این مسأله نوعی آزمون و خطاست. قرص ها و قطره های لاکتاز در داروخانه ها موجود است.

پنیر را امتحان کنید.

پنیر نسبت به شیر لاکتوز کمتری دارد. پنیرهای سفت بهترند، چرا که بهتر تخمیر شده اند. پنیر سوئیسی و پنیر چدار میزان کمی لاکتوز دارند و بنابراین احتمال ایجاد ناراحتی های گوارشی در آنها کمتر است .

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *