#


روش نوین و اعجاب انگیز کم کردن وزن به طور طبیعی

4 می 2019 بدون نظر 1909 بازدید

روش نوین و اعجاب انگیز کم کردن وزن به طور طبیعی

اولین سؤالی که ممکن است هرکس درباره پلان رژیم غذائی جدید بپرسد آن است که، تفاوت این برنامه غذائی» با دیگر رژیم هائیکه تاکنون وجود داشته است چیست؟

چطور ممکن است این روش موفقیت آمیز باشد، در حالیکه دیگر رژیم هائیکه تاکنون بکار گرفته شده مردود شناخته شده است؟

ظاهرا تمام این سؤالات به طور کامل منطقی به نظر میرسدا و من مايلم سریعا به آنها پاسخ گویم. اما جوابی که می خواهم بیان کنم بدینگونه است که ابتدا هشت بیانیه درباره وزن کم کردن برای شما طرح میکنم و سپس از شما میخواهم که به طور کامل آنرا بخوانید و درباره آن کمی فکر کنید و آنگاه بگویید، «کدام یک درست و کدام نادرست است. لطفا قبل از پاسخ به دقت درباره آن فکر کنید و جواب گویید.

۱- مشکل من آن است که باید ۱۰ الی ۱۵ کیلو و یا حتی خیلی وزن کم کنم. درست یا نادرست

۲- هنگامی که من از یک رژیم غذائی پیروی میکنم هیچ نیروئی نمی تواند مانع اراده ام شود. درست یا نادرست

٣- برای پیروی از یک رژیم غذایی موفقیت آمیز، من نیازمند به یک برنامه مخصوص غذائی و غذای کم کالری هستم. درست یا نادرست

۴- از محسنات یک رژیم غذایی خوب آن است که حداقل بتوان در هفته یک و نیم کیلو وزن کم کرد. درست یا نادرست

۵ – از نظر کلی علاقمندان به لاغر شدن باید از غذاهای نشاسته ای نظیر: نان ، سیب زمینی ، برنج ، غلات و اسپاگتی پرهیز کنند.

رژیم غذائی

درست یا نادرست

۶- برای هدر دادن کالری یک تکه کیک خامه ای باید ۵۰ بار کلاغ پر، ۱۰۰ بار بالا و پائین پریدن و ۲۰۰ بار نشستن و برخاستن انجام دادی و بعد از همه این تمرینات ورزشی باید چند دور هم اطراف حیاط منزل دوید. درست یا نادرست

۷- هنگامیکه من از یک رژیم غذائی پیروی میکنم، بهتر است که هر روز خود را وزن کنم. زیرا برای پیشرفت در این برنامه و تقویت روحی باید هر روز ناظر موفقیت جدید باشم. درست یا نادرست

۸- برای کسب موفقیت در یک رژیم غذائی ، تعصب و هواخواهی قوی ضرورت دارد، و اگر نتوانم مقاومت کنم ممکن است تمام زحماتم به هدر رود. درست یا نادرست

حالا که به این پرسشها پاسخ گفتید. راستش را بگویید به چند مورد آن جواب مثبت داده اید؟ حدس من چنین است : تمام افرادی که از یک رژیم غذائی پیروی میکنند، حداقل به پنج الی شش حالت از این بیانیه جواب درست را انتخاب کرده اند و احتمالا عده زیادی نیز به تمام پرسشها پاسخ مثبت میدهند. حدس من کاملا درست است، ولی حقیقت جز این است! بله پاسخ تمام ایسنا پرسشها «نادرست» میباشد.

و اضافه میکنم که نه فقط نادرست است بلکه حتی اگر اعتقاد داشته باشید که جواب یک مورد آن درست باشد ، همین یک انگار به سهم خود میتواند عامل تمام شکستهائی باشد که در رژیم های غذائی گذشته داشته اید.

این یک حقیقت محض است، و اغراق آمیز نیست، حقیقتی است که براساس مشاهدات و تجارب من و دیگران واقع شده است. برای مثال اگر شما به خود گفته اید : بله مشکل واقعی من آن است که باید ۱۵ کیلو لاغر شوم. و من در جواب به شما میگویم که بله همین اعتقاد احتمالا تمام کوششهای شما را به هدر داده است، بدون آنکه خود از آن با خبر باشید. بله درست میگویم : همین امر به تنهائی سبب عدم موفقیت شما شده است و امروز اضافه وزن دارید.

اگر به صراحت بگویم که اکثر قریب به اتفاق کتابهای رژیم های غذانی و حتی غالب پزشکان باور دارند که پاسخ این هشت بیانیه باید درست باشد، و همین طرز برداشت تعجب آور است، سپس خواهید گفت پس لاغر شدن و کنترل چاقی چقدر مشکل است؟!

اگر مغز و افکار شما از چنین اعتقاداتی انباشته شده باشد، مثل آن است که بگویم : شما با چنین اعتقادی سوار کشتی اقیانوس پیما شده اید و میخواهید برای اکتشاف به قطب شمال بروید، در حالیکه فکر می کنید : قطب شمال دارای جنگلهای انبوه و آب و هوای گرمسیری است. البته با چنین فکری شما بنای شکست خود را پی ریزی کرده اید ، زیرا قلمرو مسافرت خود را نشناخته اید!

دلیل اساسی که چرا این پلان کنترل وزن به طور طبیعی نسبت به هر روش دیگری که داشته اید موفقیت آمیز میباشد آن است که ما تمام قدرت ها و توانائی هایی که افکار شما را در برگرفته و سبب شکست شما شده از مغزتان خارج میکنم و همینطور که مشغول خالی کردن افکار شما هستیم، اطلاعات جدید و بصیرت های نوئی درباره واقعیات کنترل وزن جایگزین آن می نمائیم.

از همه مهمتر آنکه، ابزار و مهارتهائی که مخصوصا برای موفقیت و فائق آمدن بر مشکلات کنترل وزن طرح ریزی شده در اختیار شما قرار میدهیم. نظير: لوازمی که برای کاشف اقیانوس پیما و یا کوهنورد طراحی شده تا بتواند محیط خود را بشناسد و موفقیت بدست آورد.

برای آنکه خیال شما را از هر جهت راحت کنم به شما میگویم، راز موانست این روش جدید آن است که شما نیازی ندارید که از هیچ رژیم غذائی پیروی کنید، به جای کوشش های ساختگی و تغییر نوع و مقدار غذائی که برای رژیم خود انتخاب و بدان عادت کرده اید و تا کنون از آن نتیجه ای نگرفته اید و «محکوم به شکست میباشد و بجای تمام این باورها شما را تغییر میدهیم».

منظور من آن نیست که سعی در تغییر روانی و یا شخصیت شما دارم، نه چنین نیست، زیرا اگر چنین روشی را در پیش داشته باشم مشکل را پیچیده تر و بدتر خواهم کرد.

از هم اکنون به شما اعلام میدارم، درحقیقت همینطور که مشغول مطالعه این کتاب هستید، شما تعلیم مییابید و به حقایق نیرومندی درباره کنترل وزن دستیابی پیدا می کنید. این روش به همین اندازه که مهم بنظر میرسد به همین اندازه نیز آسان و پیش پا افتاده است، و شما تعجب می کنید که چرا فقط عده بسیار کمی از این روش آگاهی دارند.

با خواندن این کتاب و به مرور شما عادات «پنهانی» که سبب شکست تمام کوشش های شما برای کم کردن وزن شده کشف میکنید. شما فرا خواهید گرفت تا به سرعت تمام آن عادات غلط را بدون بکارگیری نیروی اراده در خود تغییر دهید. حال ممکن است از خود بپرسید، آیا این روش نیاز به هوش و ذکاوت یا قوه تخیلی دارد؟ در پاسخ باید بگویم ؛ «جواب مثبت است. اما خوشبختانه شما نیازی در بکارگیری نیروی اراده ندارید. و هیچگاه مانعی در سر راه خود نخواهید یافت.

شما یاد خواهید گرفت که چطور تمرینات ورزشی بیشتری داشته باشید، بطوریکه هرگز در رویای خود چنین تحرکی را سراغ نداشته اید، تا ورزش را شروع کنید.

شما یاد خواهید گرفت که در مقابل نخوردن غذا رنجش پیدا نکنید، و یا از اشتهای خود ترسی نداشته باشید.

این بصیرت ها و مهارت ها از هر رژیم غذایی دیگر موثرتر است، و اختصاصا برای شما طراحی شده و شما را به مقصود و هدف نهایی خواهد رسانید.

احتمالا به همین زودی شما در مقابل آینه اندام موزون خود را ورانداز می کنید، در مقابل دوست و فامیل خود که یکی پس از دیگری از شما خواهند پرسید، از چه رژیمی پیروی میکنید؟ تا آنهمه وزن کم کرده اید؟» و شما لبخند میزنید و میگویید، «چطور مگه من از هیچ رژیمی پیروی نمیکنم ! و آنها هرگز باور نمیکنند و بقول معروف از تعجب شاخ در می آورند.

رژیم غذایی و قدرت ارادی دو عاملی که نیازی به آنها نداریم

شاید شما نیز نظیر مردمی که این کتاب را قبلا خوانده اند فکر کنید که چرا این جمله مشکل من آنست که باید وزن کم کنم، باید نادرست» تلقی شود؟

آنچه ما در اختیار شما قرار میدهیم نتیجه تحقیق سالها تجربه و آزمایش است و امروز به عنوان یک اصل مورد بهره برداری تمامی آنهایی که از اکثر رژیمهای غذایی سر خورده شده اند قرار گرفته است.

اگر شما از این کتاب چیزی عایدتان نشود میباید از آگاهی مطالبی که به غلط در مغزتان جایگزین شده و مانند دامی در سر راهتان قرار گرفته ابراز خوشحالی کنید، زیرا خواننده عزیز، اگر شما مانند ۹۹ درصد از مردمی باشید که ۱۵ کیلو اضافه وزن دارید و سنگین تر از حد مجاز هستید، میبایست تا کنون موفق به کم کردن وزن شده باشید. البته اگر تاکنون حداقل سه الی چهار بار خود را درگیر رژیم غذایی سخت کرده باشید و یا شاید مانند بعضی ها سی الى چهل بار آنرا آزمایش نموده و با تهدید و خودکشی توانسته باشید پس از مدتها به وزن طبیعی خود برسید، تا جائیکه توانسته اید ۱۰ کیلو از وزن خود را کم کنید.

اما بعد چه اتفاق افتاده است؟ ببینید منظور من چیست؟ اگر مشکل شما واقعا این بود که «میبایست وزن کم کنید، خوب بود این مشکل مدتها قبل حل شده باشد و در حقیقت میبایست خیلی زودتر از اینها به مقصود خود رسیده باشید.

به تجربه ثابت شده اکثر رژیم گیرندگان یعنی چهار نفر از پنج مورد به مجردیکه ترک رژیم کرده اند در مدت کمی به وزن اولیه خود بازگشته اند و به این حقیقت تلخ توجهی نداشته اند که تا حال چندین بار به چنین تجربه تلخی دستیابی پیدا کرده اند و هیچوقت تشخیص نداده اند که تا کنون فقط شکست نهایی خود را تضمین کرده اند، و بجای آنکه عادات خود را عوض کنند فقط درفتار خود را تغییر داده اند.

من شخصا دارای ۵/ ۸۰ کیلو وزن ۵/۱۵ کیلو اضافه وزن غیر مجاز داشتم، ابتدا رژیم غذایی روی من اثر گذاشت ولی به مجردیکه دست از رژیم غذایی خود برداشتم مواجه با شکست شدم و این شکست نتیجه تغییر رفتار من بود. اما تاکنون ۶۵ کیلو وزن دارم و بدون هیچ زحمتی سالهاست که وزنم ثابت مانده است آنچه من بدان دستیابی پیدا کرده ام «عالی» است و این تمام ترفندها و تجربه هایی است که در اختیار شما قرار میدهم و شما باید از این کتاب یاد بگیرید.

تصور اینکه تغییر رفتار ممکن است مشکل و یا حتی هراس انگیز باشد کاملا غلط است. نمونه های مخصوصی از رفتاره را که در اختیار شما قرار میدهم فقط مواردی است که بطور مستقيم با وزن شما ارتباط پیدا میکند. برای اکثر موارد تغییر نمونه های رفتاری فقط جنبه اصلاح عادت معینی است که دارید؛ غالبا عاداتی که شما از آن بی خبرید و نمیدانید که چنین عادتی در شما وجود دارد، و بطور ناخودآگاه چنین رفتاری از شما سر میزند.

از نظر اکثر ما اهمیت توجه داشتن به بدن باید نظير توجه خاص به منزلمان باشد، اما متأسفانه وقتی میخواهیم بدن خود را بازسازی کنیم، بجای آنکه سراغ پروژهای عظیم و موفقیت آمیزی که بتواند برای بدن ما خوشی، لذت زندگی کردن را به ارمغان داشته باشد، سراغ پروژهای ناشناخته میرویم نظير آنکه بخواهیم بازی احمقانه ای را شروع کنیم. برای این کار ما بدون مهارت ها و لوازم مورد نیاز کار خود را شروع میکنیم و اکثر موارد دیده شده از رژیم های غذایی که در مجلات و کتاب های غذایی نوشته شده پیروی میکنیم، بدون آنکه به عاقبت کار بیندیشیم.

استفاده از نیروی اراده به عنوان ابزار اصلی در رژیم غذایی نظیر آهن سرد کوبیدن است. ممکن است نیروی ارادی در جميع جهات جایی برای خود داشته باشد، اما تنها به اتکاء آن احتمالا اشتباه بزرگی است. تصور آنکه «نیروی ارادی» بر رژیم غذایی میتواند نقشی داشته باشد برآورد ارزشی بیش از واقعیت و از نظر کلی مردود شناخته شده است.

من و شما میدانیم که دیگر هیچکس براساس نیروی ارادی شعر نمی سراید، بادبانی برای کشتی نمی سازد، و یا فرزندانی تربیت نمی کند. اما آمال و آرزو، استقامت و پایداری، صبر و بردباری مهارت ها و سرمایه هایی است که میتوان با آن کارهای مهمی انجام داد و تمام اینها برای کم کردن وزن لازم و باید بکار گرفته شود. گرفته شود.

چرا رژیم غذائی وقتی تکرار شد انسان چاق تر میشود؟

پروفسور کلی براونل’ محقق چاقی و فربهی از دانشگاه پنسیلوانیا در فيلادلفيا نتیجه مطالعات خود را درباره رژیم های غذایی چنین گزارش نموده است که بعضی از بیماران علی رغم آنکه تحت رژیم غذایی کم کالری هستند و در روز بیش از ۷۰۰ کالری غذا مصرف نمیکنند، برای کم کردن وزن با مشکلات فراوانی روبرو می شوند. کم شدن وزن به تأنی صورت میگیرد، و در صورت قطع رژیم سریعتر به وزن اولیه خود با بیشتر بر میگردند. این مشکل بیشتر در نزد افرادی مشهود است که در گذشته چندین بار تحت رژیم های غذایی قرار گرفته اند. بنابراین تعجب آور است که با وجود استفاده از غذای کم کالری برای کم کردن وزن با مشکلات فراوانی روبرو بوده اند!

پروفسور کلی براونل برای این منظور تعدادی از موشهای آزمایشگاهی را تحت رژیم غذائی قرار داد. ابتدا به آنها غذاهای چرب خورانید تا کاملا خپل شدند، سپس آنها را در دو سیکل رژیم غذائی قرار داد، تا ابتدا به وزن طبیعی خود رسیدند و سپس در سیکل دوم وزن از دست رفته را بدست آوردند. اینطور بنظر میرسید که در طول مدتی که موشها به وزن اولیه خود میرسیدند، با وجودیکه تحت رژیم غذائی بودند بدنشان نسبت به جمع آوری چربی حریص تر شده بودئ

در طول اولین دوره از سیکل اول ۲۱ روز طول کشید تا موشها به وزن طبیعی خود رسیدند و مدت سیکل دوم ۴۵ روز بود تا موشها دوباره چاق و خپل شدند، در حالیکه تحت همان برنامه غذایی و کالری قرار داشتند.

بعد از مدتی همین گروه از موشها تحت رژیم غذائی مجدد قرار گرفتند. ابتدا ۴۵ روز طول کشید تا موشها به وزن طبیعی رسیدند، و دوره مجدد سیکل دوم فقط ۱۴ روز بود. برای موشها این خبر بدی بود، ولی آیا انسان نیز چنین وضعیتی را دارد؟ جواب با توجه به تحقیقات بعدی روی انسان نیز مثبت است. در را در دو مورد از مطالعات اخیر در دانشگاه هاروارد نشان داد که مردمی که تحت رژیم کم کالری هستند، ابتدا وزن خود را در مدتی مشخص و طولانی بدست می آورند و در دوره دوم رژیم غذایی سریعتر به وزن اولیه خود میرسند.

از نتیجه این تحقیق چنین برآورد شده که بدن ما سعی در خنثی کردن رژیم غذایی دارد. بدن فکر میکند که شما در حال تحمل گرسنگی به سر میبرید و برای حفاظت شما از قحطی مکرر وظیفه خود را خوب انجام میدهد، و شروع به جمع آوری چربی میکند. کاربرد بدن بر این اساس قرار میگیرد که متابولیسم بدن را به تأخیر میاندازد و سعی میکند از هر کاری که به بدن میرسد حداکثر استفاده را بنماید و آنرا ذخیره می کند.

برای از دست دادن وزن راه درست را انتخاب کنید.

ضمن اینکه شما تحت رژیم غذائی مکرر بوده اید، امید خود را از دست ندهید، اهمیتی ندارد که تاکنون چندین بار رژیم غذایی را تحمل کرده اید، به شما ثابت میکنیم که میتوانید وزن خود را کم کنید، ممکن است که مدت زیادی طول بکشد ولی امکان دارد.

پروفسور براویل میگوید: «تحقيقات من ممکن است بنظر دلسردکننده باشد، اما در توصیه مثبت دربردارد. اول آنکه شما باید تصمیم جدی بگیرید، و سعی نکنید رژیم خود را در هنگام جشن های سال نو شروع کنید و یا این رژیم یک هوس موقتی باشد، زیرا احتمالا زحمات شما به هدر میرود، و در مدت کمی دوباره وزن اولیه خود را بدست خواهید آورد. برای گرفتن رژیم صبر کنید تا صددر صد آمادگی داشته باشید.

دوم آنکه برای شروع رژیم خود از بهترین برنامه ها که تا کنون موفقیت آمیز بوده استفاده کنید و تمام کوششها باید پایه گذار رفتار شما باشد. توصیه من آن است که شما باید حداقل غذای کم چربی، پر فیبر، با کالری متوسط مصرف کنید، بطور مرتب ورزش کنید. عادت خوب و قابل قبول برای غذا خوردن داشته باشید، تا بطور دائم وزن کم کنید. در غیر اینصورت مانند قحطی زده ها خواهید شد و به مجردیکه روش خود را ترک کردید دوباره به وزن اولیه خود می رسید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *