#


روانشناسی رنگ ها

روانشناسی رنگ ها
20 می 2017 بدون نظر 1297 بازدید

روانشناسی رنگ ها

روانشناسی رنگ ها

رنگ ها : زبان شخصیتی افراد

سراسر زندگی ما پوشیده از رنگ ها است و هررنگی داستانی برای خودش دارد و هررنگی و حس خودش را نیز دارار می باشد . روانشناسی رنگ ها می تواند وضعیت روحی و ضمیر ناخودآگاه فرد را بشناساند .

سبز : کنجکاوی

سبز

سبز

یکی از پرطرفدارترین رنگ ها برای دکوراسیون منزل که مظهر طبیعت نیز هست رنگ سبز است . ملایم ترین رنگ برای چشم رنگ سبز است و می تواند قدر دید را افزایش دهد . نشاط آور و آرام بخش است . در بیمارستان ها اغلب از رنگ سبز استفاده می شود چون این رنگ موجب آرامش بیماران خواهد شد .

اگر به رنگ سبز علاقه دارید زندگی با شما آسان است . روابطی که با دیگران دارید بر پایه ی اصول و قراداد است . سبز تیره مربوط به مردان و محافظه کارانه است و نشان دهنده ثروت است .

رنگ قرمز : مظهر خوش قلبی اما خودپرستی است

یکی از دسته های رنگ گرم قرمز است که نماد هیجان ، توانگری ، عشق  و افراط است . وجود این رنگ می تواند به هضم مواد غذایی کمک می کند به همین دلیل در رستوران ها و فست فودها از این رنگ استفاده می شود . قرمز رنگی انرژی زا و نیرو بخش است .

استفاده ی طولانی مدت از این رنگ باعث بروز پرخاشگری و ایجاد حرکات تَکانه ای در افراط می شود . قرمز ، پرشورترین و تندترین رنگ است که باعث می شود ضربان قلب و تنفس بیشتر می شود . از آن جا که قرمز رنگ تندی است در مذاکرات و درگیری ها نمی تواند کمکی به مردم بکند . این رنگ مظهر شدت و زیاده روی است که گاهی در جهت مخالف آن است . قرمز رنگ عشق و تنفر و فداکاری و خون و خشونت و آتش است .

ارغوانی : رنگ عارف ها و روانگران

ارغوانی

ارغوانی

این رنگ یک رنگ سلطنتی است که نشانگر تجمل ، ثروت و ظرافت است . رنگ ارغوانی با وجود اینکه یک رنگ زنانه و رویایی است در طبیعت نادر است و تصنعی به نظر می رسد . ارغوانی که یکدست باشد رنگ خاک است و در طبیعت نیز فراوان است . رنگ ارغوانی می تواند غم انگیز و یأس آور است .

پرتقالی : صداقت آری ، هوسبازی هرگز

رنگ پرتقالی رنگی است ترکیبی و آن هایی که این رنگ را دوست دارند متکی به نفس نیستند ، اجتماعی و خوش خلق هستند و با مردم خوب رفتار می کنند . در این گونه افراد نفوذ کردن مشکل است کسی که این رنگ ها را دوست دارد می توان به آسانی با او ازدواج کرد . اهل هوسبازی نیستند و با افرادی که دوستی می کنند صداقت و فداکاری دارند . ازدواج این افراد با همتایان اخلاقی خودشان سعادتمندی را برای آن ها به دنبال دارد .

آبی : نظم و پشتکار ، تنهایی

یکی از پرطرفدارترین رنگ هایی است که باعث ایجاد آرامش می شود . اغلب افراد برای اینکه آرامش بیشتری داشته باشند از این رنگ برای اتاق خوابشان استفاده می کنند . این رنگ می تواند سرد و یأس آور باشد .

طبق توصیه ی مشاوران  مد در مصاحبه های شغلی رنگ آبی بپوشید چون این رنگ نشان دهنده وفاداری است . این رنگ نماد تازگی ، صلح ، آزادی ، آرامی و سلامت نیز است . این رنگ می تواند باعث کاهش تعداد تنفس شود به همین دلیل افرادی که دارای استرس و فشارهای عصبی هستند توصیه می کنیم که از این رنگ در فضای خانه و محیط کاری استفاده کنند .

آن افرادی که از این رنگ طرفداری می کنند افرادی زیرک ، وفادار ، برون گر و صادق هستند . اگر طرفدار رنگ آبی هستید می توانید کاملاً هوس ، احساسات و هیجانات خود را کنترل کنید .

رنگ قهوه ای : قابل اعتماد

افرادی که علاقه وافری به رنگ قهوه ای دارند کاملاً قابل اعتماد هستند و می توان روی آن ها حساب باز کرد . با ثبات و مقدس ، شاعر پیشه و کمی فیلسوف مَآب هستند . این گونه افراد به ندرت تغییر عقیده می دهند و با آنکه کمتر تصمیم می گیرند اما هرتصمیمی که می گیرند آن را به مرحله عمل می رسانند .

اینگونه افراد هرگز در عشق بدبین و تند نیستند . شخصی منطقی هستند و ترجیح می دهند قبل از عمل به هرکاری در مورد آن خوب فکر کنند . در پول خرج کردن ذره ذره خرج می کنند و مواظب پولشان هستند .

زرد : شاد و فعال

رنگ زرد آفتابی شاد است و جلب توجه می کند . با وجود اینکه رنگ زرد یک رنگ خوش بینانه به حساب می آید اما مردم در اتاق های زرد رنگ بیشتر عصبانی می شوند و گودگان بیشتر گریه می کنند . اگر استفاده از رنگ زرد زیاد باشد می تواند مقهور کننده باشد ، این رنگ تمرکز را افزایش می دهد ، بنابراین برای دفترچه های حقوقی مورداستفاده قرار می گیرند . همچنین سوخت و ساز را سرعت می بخشد . علاقه مندان به این رنگ همیشه حرفی برای گفتن دارند و عاشق صحبت کردن با دوستان خود هستند و همیشه با آن ها در تماسند .

صورتی : مورد علاقه دیگران

صورتی

صورتی

یکی از رویایی ترین رنگ ها ، رنگ صورتی است و تأثیر آرامبخشی فراوانی دارد . افراد علاقه مند به این رنگ تمام صفات رنگ قرمز را دارند البته کمی ملایم تر از آن ،  با گذشت بوده و د رعشق تندی نشان نمی دهند . در مورد درک دیگران خوب عمل کرده و با ملایمت و با لطف با اطرافیان خود رفتار می کنند . تحمل افرادی که به این رنگ علاقه دارند در مقابل شکست ها ، خشونت ها و دشواری های زندگی بسیار است و با مشکلات فراوان خوب مواجه می شوند .

رنگ فیروزه ای : اسرار آمیز و پند ناپذیر

دوست داران رنگ فیروزه ای اسرار آمیزند و احساساتی و کارهای شخصی خود را به خوبی اداره می کنند . دارای پشتکار هستند و با ثباتند و به نصایح دیگران در مورد کارهای خود کمتر توجه دارند .

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *