#


راه هایی برای سالم ماندن در فصل پاییز

سالم ماندن
15 اکتبر 2017 بدون نظر 1395 بازدید

راه هایی برای سالم ماندن در فصل پاییز

راه هایی برای سالم ماندن در فصل پاییز

به گزارش ازمن بپرس– در فصل پاییز لذت های زیادی وجود دارد ولی اگر از خودتان مراقبت نکنید ممکن است که مشکلاتی در سلامتی تان ایجاد شود. در این مطلب می خواهیم راجع به مشکلاتی که ممکن است در پاییز رخ دهد صحبت کنیم که می توانید برای پیشگیری و درمان خود و اطرافیان تان از آن ها استفاده کنید.

سرفه و سرماخوردگی

در طول فصول سرد سال ممکن است که دچار سرفه و سرماخوردگی شوید. شاید که شما با به وجود آمدن سرماخوردگی در بدن تان چند روزی احساس بد داشته باشید ولی جان هیچ انسانی را تهدید نمی کند.

سالم ماندن

سالم ماندن

درمان سرفه و سرماخوردگی

اگر دچار ویروس سرماخوردگی شده اید باید بگوییم که هیچ آنتی بیوتیکی آن را درمان نمی کند، پس این را بدانید که نیازی نیست به پزشک مراجعه کنید. فقط زمانی که سرماخوردگی بعد از چند روز بدون هیچ بهبودی در بدن تان ماند باید به پزشک مراجعه کنید.

جلوگیری از سرفه و سرما خوردگی

اگر دچار سرفه و سرما خوردگی شده اید به شما پیشنهاد می کنیم که با عمل کردن به چند نکته از آن جلوگیری کنید. برای جلوی سرفه و عطسه گرفتن باید از یک دستمال استفاده کنید و سپس دستمال را دور بیندازید. بعد از این کار دست های تان را تمیز بشویید تا ویروس هایی که در آن وجود دارد از بین بروند. چنانچه دچار تب شدید و داروی پاراستامول آن را خوب نکرد و یا اینکه در نفس کشیدن تان دچار مشکل شده اید باید سریعا به پزشک مراجعه کنید.

کسانی که دچار آسم هستند ممکن است تنفس شان در روزهایی که سرد و مرطوب می باشد تحریک شود. این مسئله را بدانید که اگر مبتلا به بیماری آسم هستید و در طول شب با نشانه هایی از بیماری روبه رو شدید و یا اینکه این علائم در کارهای روزمره تان اختلال ایجاد کرد باید پزشک تان را مطلع سازید. پزشک در قدم اول داروهایی که استفاده می کنید را بررسی می کند. چنانچه نیاز بود دوزی از استروئیدها را برای بهتر نفس کشیدن تان تجویز می کند.

سالم ماندن

سالم ماندن

آنفولانزا

آنفولانزا می تواند تاثیر زیادی بر روی سلامت بگذارد. چنانچه شیوع آنفولانزا واگیردار باشد هشداری را از سوی بهداشت دریافت می کنید. آنفولانزا برای برخی از افراد خطرناک محسوب می شود مانند کودکان، سالمندان و کسانی که دچار بیماری تنفسی هستند. نشانه هایی که تفاوت بین آنفولانزا سرماخوردگی را نشان می دهند عبارتند از:

تب بالا، درد عضلانی که نمی گذارد شما از رخت خواب تان جدا شوید و سرفه های شدید. چنانچه کسی به این بیماری مبتلا شد و تعدا نفس هایش به مراتب بالا رفت و اگر تبش از بین نرفت حتما باید به پزشک مراجعه کند.

درمان آنفولانزا

اولی قدم برای درمان و جلوگیری از آنفولانزا این است که از مسکن های بدون نیاز به نسخه پزشک و مایعات فراوان استفاده کنید. چنانچه متوجه شدید که هیچ بهبودی درون تان به وجود نمی آید باید به دکتر بروید تا داروهای ضد ویروسی را برای تان تجویز کنند.

جلوگیری از آنفولانزا

سالانه کسانی که نسبت به دیگران بیشتر دچار آنفولانزا می شوند توسط مراکز پزشکی واکسن های آنفولانزا را برای شان تزریق می کنند. این افراد عبارتند از:

خانم های باردار، کسانی که از از یک فرد سالخورده و یا معلول مراقبت می کنند، افراد بالای ۶۵سال، کسانی که برای طولانی مدت در خانه تحت مراقبت هستند. چنانچه جزء این افراد نیستید و می خواهید که این واکسن را بزنید باید از داروخانه این واکسن را تهیه و تزریق کنید.

سالم ماندن

سالم ماندن

عفونت گلو

عفونت های ویروسی می توانند باعث زیاد شدن عفونت گلو شوند. چنانچه دچار عفونت گلو شوید باعث درد و التهاب می شود.

درمان عفونت گلو

برخی از داروها هستند که شما می توانید بدون نیاز به نسخه پزشک آن را برای تسکین دادن به در گلوی تان تهیه کنید. اگر به تب مبتلا شدید باعث می شود که غدد متورم و درناک شود و یا اینکه روی لوزه ها نقطه های سفید رنگی را مشاهده کنید. اگر موقع قورت دادن دچار مشکل شدید احتمالاً لوزه تان بزرگ شده و یا آبسه لوزه به وجود آمده است. اگر به این شرایط دچار شدید حتما به پزشک مراجعه کنید.

اسهال و استفراغ

بعضی از ویروس ها می توانند شما را به اسهال و استفراغ و یا هردوی آن ها مبتلا کنند. برای اینکه از این شیوع جلوگیری کنید بهترین راه شستن دست های تان است. برای جلوگیری از این ویروس که باعث به وجود آمدن این علائم شده اند به شما پیشنهاد می کنیم که تا ۴۸ساعت بعد از بهتر شدن تان به مدرسه و یا محل کارتان نروید.

سالم ماندن

سالم ماندن

سلامت روان

وقتی که شب ها بلند می شود بعضی از اشخاص خلق و خوی شان تغییر می کند و دچار اضطراب فراوان می شوند. اگر یک برنامه غذایی سالم به همراه ویتامین Dداشته باشید می توانید با این مشکل مبارزه کنید. به شما پیشنهاد می کنیم که ورز را در برنامه ی روزانه تان قرار دهید که باعث می شود سطح سروتونین را تقویت کند. چنانچه احساس کردید که دچار افسردگی شده اید به شما پیشنهاد می کنیم که برای بهتر شدن تان به یک پزشک مراجعه کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *