#


راه جدید درمان سرطان؛ برای اولین بار در ایران

22 فوریه 2018 بدون نظر 4233 بازدید

راه جدید درمان سرطان؛ برای اولین بار در ایران

برای اولین بار در ایران شیوه جدید درمان سرطان انجام شد

دکتر سید هادی مولانا، متخصص آنکولوژیست، شیوه IMRT  را نقطه‌ عطف شیوه های پرتودرمانی دانست که برای نخستین بار در منطقه در ایران تایید شده است.

به گزارش ازمن بپرس، این متخصص آنکولوژِی، بیان کرد: این کلینیک به عنوان یکی از اولین مرکزهای تخصصی و فوق‌ تخصصی خصوصی سرطان در ایران به حساب می آید که با ایده گروهی از متخصصان این رشته و با هدف کمک به آگاهی از سرطان و جلوگیری از شیوع آن ساخته شده است.

مولانا در ادامه افزود: این مرکز درمانی با استفاده از پتانسیل علمی بیش از ده متخصص رشته آنکولوژی و اساتید صاحب ‌نظر تلاش در بالا بردن پتانسیل علمی مرکز درمان سرطان دارد.

رئیس این مرکز درمانی در ارتباط با آغاز به کار دستگاه IMRT برای تشخیص و معالجه سرطان در کشور، اظهار کرد: با اشاره به این که شیوع تومورهای بدخیم سرطانی در کشور در حال افزایش می باشد، نیاز به مراکز تخصصی در این حوزه بیش از پیش احساس می شود و با این وضعیت پرتودرمانی به‌ عنوان یک راه کارآمد و بسیار تاثیر گذار در معالجه شصت تا هفتاد درصد این بیماران جایگاه خاصی پیدا کرده است.

وی با توجه به قسمت های این مرکز تخصصی و فوق تخصصی درمان سرطان، ادامه داد: این کلینیک دارای قسمت ‌های پرتودرمانی، شیمی‌ درمانی و عکس برداری، آزمایشگاه، اورولوژی و گوارش می باشد.

این متخصص آنکولوژیست بیان کرد: قسمت پرتو درمانی با مهیا ساختن آخرین تجهیزات مورد نیاز به‌ منظور اجرای انواع راه ‌های پرتو درمانی توسعه یافته نظیر CRT۳، TSET، IMRT، IGRT و قابلیت اجرای تکنیک VMAT مرکزی فوق العاده در کشور می باشد و آخرین راه ‌های درمانی روز دنیا را در اختیار افراد بیمار قرار می‌ دهد تا این افراد بتوانند در بهترین وضعیت و با دقت بالا در داخل کشور درمان شوند و نیاز به خارج از کشور نداشته باشند.

دکتر مولانا، با اشاره به راه های درمانی که در این مرکز رادیولوژی و آنکولوژی مورد استفاده قرار می ‌گیرد گفت: DCRT3 (پرتودرمانی تطبیقی سه بعدی)، یک شیوه درمانی پایه در گفت و گو پرتودرمانی می باشد که همه ی مراحل طراحی درمان و بارگذاری آن را با استفاده از تصاویر سه‌ بعدی و سیستم ‌های طراحی درمان صورت می گیرد.

این متخصص پرتودرمانی با اشاره به شیوه TSET  (پرتودرمانی همه ی بدن با بیم الکترونی)، ادامه داد: قسمت پرتودرمانی این مرکز جزء اندک مراکزی در کشور می باشد که با کمک این تکنیک و با استفاده از دسته پرتوهای الکترونی معالجه تومورهای پوستی که قسمت گسترده ای از پوست افراد بیمار را در برمی‌ گیرد، تسهیل می ‌کند و در این حوزه از تجارب افراد مجرب و کشورهای اروپایی به کار برده است.

دکتر مولانا در ادامه بیان کرد:IGRT (پرتودرمانی بر اساس تصویر)، این مرکز با توجه به داشتن سیستم عکس برداریaSi_500 این توانایی را دارد که معالجه  بر اساس عکس برداری همزمان را با بالاترین دقت ممکن مهیا شود، با این شیوه دقت درمان به بالاترین حد ممکن که مورد نیاز یک درمان بهینه و با کیفیت می باشد ، می ‌رسد.

این متخصص آنکولوژیست گفته است: IMRT (پرتودرمانی با شدت بهینه ‌شده)، محل ‌عطف شیوه های پرتودرمانی تازه می باشد که در آن اصل درمان بر بالا رفتن دوز تجویزی به بافت تومورال و حفظ حداکثری بافت ‌های سالم پیرامون آن از آسیب ناشی از پرتو، استوار می باشد. تکنیک IMRT برای نخستین بار در ایران با این سطح از کیفیت در حال انجام می باشد.

وی در ادامه افزود: تنها مرکز تشخیصی و درمانی که می‌ تواند به طور تخصصی از دستگاه «IMRT» به کار ببرد، این مرکز می باشد.

دکتر مولانا با توجه به حمایت‌ های دولت از مرکزهای خصوصی درمانی بیان کرد: تا به حال دولت هیچ حمایتی از ما نکرده است و هیچ وام یا تسهیلاتی را در اختیار ما قرار نداده است و تمام هزینه بر عهده خودمان بوده است، امیدواریم تا دولت دید بهتری به مرکزهای خصوصی درمان و مبارزه با سرطان داشته باشد زیرا کیفیت درمان در مرکزهای ما باعث بالا رفتن روحیه و ارائه خدمات بهتر به افراد  بیمار می باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *