#


راهکارهایی برای کاهش کمردرد

کمردرد
16 نوامبر 2017 بدون نظر 1181 بازدید

راهکارهایی برای کاهش کمردرد

راهکارهایی برای کاهش کمردرد

تلاش ناگهانی برای حرکت یک جسم ساکن، علت اصلی کمردرد می باشد. این کار باعث بلند کردن ، کشیدن ، خم کردن، به جلو هل دادن و چرخاندن شما از راه هایی می شود که اصلاً فکر آن را نکرده بودید. بعضی از پزشکان ادعا دارند که از هر پنج نفر، چهار نفر در طول زندگی خود کمردرد را تجربه کرده اند.

راه هایی برای بهبود کمردرد

خلاص شدن از کمردرد

دو نوع کمردرد داریم : حاد و مزمن. درد حاد، ناگهانی و شدید می باشد. این درد هنگامی ایجاد می شود که شما کاری را که نباید انجام میدادید، انجام دهید. درد می تواند به علت رگ به رگ شدن ، کشیدگی یا فشار روی عضلات پشت باشد و ممکن است برای چند روز به شدت درد کند.

کمردرد

کمردرد

به پای تان استراحت دهید.

در کمردرد حاد، اول کاری که شما باید انجام دهید، استراحت در رختخواب است. هرگونه فعالیت بدنی حتی رفتن به حمام ، باعث عود درد می شود ؛ بنابراین در دو روز اول ، فعالیت تان را به حداقل برسانید .

با ورزش کردن ، درد را از خود دور کنید.

شاید ورزش آخرین راهی است که در کمردرد به آن فکر می کنید، اما متخصصان می گویند ورزش بهترین راه حل برای از بین بردن کمردرد مز افرادی که هر روز کمردرد دارند و دردشان در طول روز، کم و زیاد می شود، ورزش بهترین اثر را دارد. بعضی از این ورزش ها در زیر آمده است .

حرکت کرانچ

به پشت بخوابید در حالی که دو پای تان روی زمین و زانو خم شده است . دست ها را به صورت متقاطع از هم بگذرانید و روی شانه ها قرار دهید. در حالی که قسمت تحتانی بدن روی زمین است ، سر را بالا ببرید و شانه ها را تا آنجا که می توانید از زمین جدا کنید. یک ثانیه در همین حالت مکبث کنید و دوباره این عمل را تکرار کنید .

شنا بروید.

حرکت شنا را روی زمین انجام دهید. روی زمین به شکم بخوابید، لگن تان را صساف بر روی زمین نگه دارید و خود را با دستان تان به بالا ببرید و هنگامی که شانه های تان از زمین جدا می شود ، به کمر تان قوس بدهید .

این حرکت باعث قوی شدن قسمت تحتانی تنه تان می شود. دکتر منیکو توصیه می کند که این ورزش را یک بار در صبح و یک بار در بعد از ظهر انجام دهید.

کمردرد

کمردرد

روی زمین خشک، شنا کنید .

روی شکم بخوابید و دست چپ و پای راستتان را بالا ببرید، یک ثانیه مکث کنید؛ سپس همین حرکت را با دست راست و پای چپ انجام دهید، انگار که دارید شنا می کنید.

این حرکات باعث استحکام قسمت زیرین کمرتان خواهد شد.

به استخر بروید .

شنا کردن ورزش بسیار خوبی برای کمر تان میباشد.

تمام تلاش تان را روی پدال بگذارید .

روی یک دوچرخه ساکن ، به همراه آینه ای که خودتان را در آن می بینید، پدال بزنید. مطمئن شوید راست و بدون قوز نشسته اید. اگر لازم شد، دسته های دوچرخه را بالا آورید تا مجبور نشوید به جلو خم شوید.

یادتان باشد تا تلاش نکنید و درست نیندیشید، هیچ سودی نخواهید برد.

اگر ورزش کردن باعث آسیب یا بدتر شدن بیماری تان می شود، دیگر آن را انجام ندهید. اگر بعد روز ، احساس خوبی داشتید، این ورزش برای شما بدون خطر و ایمن می باشد.

زیادی استراحت نکنید.

مدتی را که در رختخواب می گذرانید، باید متناسب با شدت درد تان باشد. اکثر مردم فکر می کنند که با یک هفته استراحت در رختخواب ، درد آنها از بین میبرد، اما در حقیقت چنین نیست . به ازای هر هفته استراحت در رختخواب ، دو هفته زمان برای بازپروری نیاز است.

کمردرد

کمردرد

محققان ۲۰۳ بیمار را که به علت کمردرد مراجعه کرده بودند، مورد مطالعه قرار دادند؛ به بعضی از آنها دو روز و به بعضی ها هفت روز استراحت دادند. نتیجهٔ جالب اینکه ، آنهایی که روز سوم از رختخواب بلند شدند، خیلی زودتر از گروه دیگر به سر کار خود برگشتند.

با یخ در دتان را درمان کنید.

به عقیده بعضی پزشکان بهترین راه تسکین درد حاد، یخ درمانی است . این کار باعث کاهش تورم و کشش عضلات کمر می شود . برای رسیدن به بهترین نتیجه ، با یخ ماساژ دهید. به این صورت که یک بسته یخ در محل درد بگذارید و محل مورد نظر را هفت تا هشت دقیقه به مدت یک یا دو روز ماساژ دهید.

برای تسکین درد از گرما استفاده کنید.

بعد از روز اول و استفاده از یخ درمانی به توصیه دکتر میلتون ، از گرما درمانی استفاده کنید. یک حوله نرم بگیرید و آن را داخل آب گرم بگذارید. سپس آن را بچلانید و صافش کنید، طوری که چروکی در آن باقی نماند. حوله را دور بخش دردناک کمرتان بپیچید و یک پوشش پلاستیکی روی آن قرار دهید؛ اگر ممکن بود، روی این ها وسیلهای بگذارید که فشار ایجاد می کند، مانند کتاب تلفن ؛ این مراحل گرمای مرطوب ایجاد می کند و گرفتگی عضلات را کاهش میدهد.

گرما و سرما را توام به کار ببرید.

اگر شما جزء کسانی هستید که نمیتوانند از این دو روش ، یکی را انتخاب کنند، می توانید از هر دو روش به صورت متناوب استفاده کنید. ۳۰ دقیقه از سر مادرمانی با یخ و ۳۰ دقیقه از گرمادرمانی استفاده کنید.

حرکات کششی باعث رها شدن گرفتگی عضلات می شود.

ایجاد کشش در کمر دردناک، بهبودی را تسریع می کند. یک حرکت کششی مناسب برای کمردرد این است که زانوها را از رختخواب به طرف سینه تان حرکت دهید، در همین حال به زانوهای تان مقداری فشار بیاورید؛ کشش و استراحت را تکرار کنید.

با چرخش از رختخواب بلند شوید.

هنگامی که میخواهید از رختخواب بلند شوید، به آرامی و با غلتیدن این کار را انجام دهید.

رهاشدن از دردی که مدت زیادی طول کشیده است.

برای بعضی مردم ، کمردرد جزئی از زندگی است؛ بعضی از افراد، از دردهای عود کننده رنج میبرند. هر حرکت کوچکی می تواند باعث درد شود. نکات زیر دربارهٔ دردهای مزمن مفید است:

از تخته چوب استفاده کنید.

قرار دادن تخته چوب در زیر تشک، به کمر کمک می کند که در هنگام دراز کشیدن در سطح بالا قرار بگیرد و وسط تشک فرورفتگی پیدا نکند.

با رختخوابهای آبی ، دردتان را غرق کنید.

یک رختخواب آبی پیشرفته که قابلیت تنظیم شدن دارد و موج های زیاد ایجاد نمی کند برای اکثر مشکلات کمر مفید است. در رختخواب های آبی، تغییرات متوازن فشار بر روی اعضای مختلف بدن وارد می شود.

در حالت لیزیس (LAZYS) بخوابید.

یک کمر دارای مشکل، تحمل خوابیدن روی شکم را ندارد. بهترین حالت در رختخواب ، وضعیتی است که ما آن رالیزیس مینامیم . یک بالۂ گردن خود بگذارید . پشت تان را تقریبا به صورت صاف روی رختخواب قرار دهید و سپس یک بالشت زیر زانوهای تان بگذارید. چون هنگامی که پاها را صاف می کنید عضلات پشت ران روی کمر فشار می آورند.

از الگوی خوانب نوزادان پیروی کنید.

خوابیدن به پهلو ، الگوی خواب نوزادان است. در این حالت یک بالشست بین زانوهای تان بچسبانید؛ این بالشت از حرکت رو به جلوی ساق پا و حرکت چرخشی باسن که منجر به فشار اضافی به کمر می شوند جلوگیری می کند.

هر روز یک آسپیرین مصرف کنید.

مصرف روزانه آسپیرین ، میتواند درد را برطرف کند. کمردرد اغلب با التهاب همراه است و داروهای ضد التهاب نظیر آسپیرین و ایبوپروفن به از بین بردن آن کمک می کند. اما استامینوفن به این اندازه مؤثر نیست .

پوست یک درخت مناسب را بکنید .

اگر شما به دنبال یک داروی طبیعی ضد التهاب هستید، پوست بید سفید را امتحان کنید که به صورت کپسول هایی در بازار موجود است . این ماده ، یک سالیسیلات طبیعی است . ماده طبیعی ای که در آسپیرین هم موجود است و خاصیت ضد التهابی قوی ای دارد. بعد از غذا آن را مصرف کنید تا به معده آسیب نرساند؛ این دارو بهترین اثر را در کمردردهای خفیف تا متوسط دارد و در افراد دارای زخم و سوزش معده منع مصرف دارد.

در بعضی مواقع، کمر به مراقبت پزشکی نیاز دارد.

چه زمانی کمر شما احتیاج به درمان پزشکی دارد؟ هنگامی که شما یکی از علایم زیر را داشته باشید:

  • کمردردی که بی هیچ دلیل خاصی ، ناگهان بروز می کند.
  • کمردردی که با علایم دیگری نظیر تب ، دل درد، درد سینه و اشکال در تنفس همراه باشد.
  • یک درد حاد که بدون آرام شدن ، بیشتر از دو تا سه روز متوالی ادامه داشته باشد.
  • درد مزمنی که بدون ساکت شدن ، بیش از دو هفته طول بکشد.
  • دردی که از کمر به پا و زانو تیر بکشد.

صندلی راحت ماشین

آیا وقتی کمربند ایمنی را می بندید، کمرتان اذیت می شود؟ آیا ممکن است شسما روی صندلی مشکلات نشسته باشید؟

کمردرد

کمردرد

اگر شما کمردرد دارید، شاید علت آن ، صندلی ماشین باشد.

صندلی ماشینهای آلمانی و آمریکایی معمولاً بد هستند. اما ماشینهای ژاپنی بهترین صندلی ها را دارند و بعد از آن، ماشین های سوئدی مثل ولوو خوب هستند.

اتومبیلی را انتخاب کنید که صندلی آن دارای تکیهگاه قابل تنظیم است و تا آنجا که می توانید تکیه گاه را پایین بیاورید.

در خیال خود ، از درد رهایی یابید.

اواسط شب، بدترین موقع درد است و باعث بیدار شدن می شود. به عقیدهٔ بعضی پزشکان خیالپردازی در این مواقع اثر مناسبی خواهد داشت. چشمان تان را ببندید و یک لیمو را روی بشقاب سفید چینی تصور کنید. فکر کنید با کارد کنار بشقاب، لیمو را برش میزنید و صدای آن را می شنوید ؛ بوی آن را حس کنید. لیمو را به دهان تان نزدیک کنید و مزهٔ آن را بچشید. هر چه مسئلهٔ خیالی شما ، جزئی تر باشد، سریع تر میتوانید درد را فراموش کنید.

دردتان را برعکس کنید.

معکوس کردن جاذبه، اثر شگفت انگیزی بر کمردرد دارد. در این تکنیک درمانی، خود را به دستگاهی آویزان می کنید که شما را سر و ته نگه می دارد. انجام این روش با یک دستگاه ایمن و صحیح به مدت پنج تا ده دقیقه در روز، واقعاً در رها شدن از کمردرد، به شما کمک می کند. اگر دیسک کمر دارید حتماً باید با نظر مثبت پزشک این کار را شروع کنید. افرادی هم که به گلوکوم (بالارفتن فشار کرهٔ چشم) مستعد هستند نباید اصلاً از این تکنیک استفاده کنند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *