#


راههایی برای کنترل آلرژی در برابر پیچک و بلوط سمی

کنترل آلرژی
13 نوامبر 2017 بدون نظر 1873 بازدید

راههایی برای کنترل آلرژی در برابر پیچک و بلوط سمی

راههایی برای کنترل آلرژی  در برابر پیچک و بلوط سمی

خارش آزاردهنده و قرمزی مشخص ، به دلیل مادهٔ سمی ای به نام روغن اورنتیول ایجاد می شود که در پیچک و بلوط سمی وجود دارد. بعضی از مردم نسبت به دیگران حساس ترند و بعضی ها اصلاً به آن حساسیت ندارند و تقریباً به آن سازگارند و هیچ گونهواکنشی در آنها ایجاد نمی کند. اما متخصصان ما توصیه نمی کنند که برای امتحان ایمان بودن خود آن را امتحان کنید. حساسیت به روغن اورنتیول می تواند هر زمانی اتفاق بیفتد. راه حل موجود، نابود کردن اثر سم اورنتیول است . اما یادتان باشد چیزی که در مورد دیگری مؤثر است ممکن است در مورد شما کارایی نداشته باشد.

خارش را نابود کنید.

اگر در حال قدم زدن در داخل یک کشتزار سمی هستید. به زودی خواهید فهمید که به این سم ایمن هستید یا خیر : خارش ضایعه می تواند شما را کلافه کند. برای درمان آن ، ابتدا از درمانهای دانشگاهی شروع می کنیم.

پیچک و بلوط سمی

با استفاده از کالامین آسوده شوید.

درمان موجود، محلول کالامین است ؛ یک محافظ پوست که اثر تسکین دهندگی دارد که سرما تولید می کند و احساس خارش را از بین میبرد. به وسیله سم پیچک و بلوط سوراخ هایی در رگها ایجاد می شود که از طریق آن مایعات نشست پیدا می کنند و منجر به تاول و ترشحات می شوند. هنگامی که شما پوست را سرد می کنید، رگ ها منقبض می شوند و دیگر مایعی را تراوش نمی کنند. علاوه بر این محلول کالامین ، یک باقی مانده پودری به جا می گذارد که ترشحات را جذب و کبره ایجاد می کند و از چیدن ضایعه به لباسها جلوگیری می کند ، محلول کالامین را ۳ تا ۶ بار در روز استفاده کنید. محل کهیر را از خشک شدن دور نگه دارید چرا که باعث تحریک خارش بیشتر می شود. هنگامی که ترشحات قطع شد، کالامین را قطع کنید.

مواد اضافی را حذف کنید .

آنتی هیستامین ها و ضد دردهایی مثل بنزوکائین و لیدوکائین ، اغلب به محلول کالامین اضافه می شود. ممکن است در بعضی از افراد مؤثر باشد اما نسبت به هزینه آن ، نمیارزد و خطر ایجاد کهیرهای آلرژیک نیز در اثر مصرف این مواد وجود دارد.

از مواد خشک کننده دیگر استفاده کنید .

اگرچه به شهرت و تسکین دهندگی کالامین نیستند، ولی میتوانند به همین اندازه مؤثر باشند. بعضی از آنها مقدار زیادی الکل دارند و باعث سوزش پوست می شوند. انها را تا موقعی استفاده کنید که ترشحات قطع شود و گرنه باعث خشکی بیش از حد کهیر و موجب ترک خوردگی و خارش بیشتر می شود. اکسید روی ، محلول بارو (آلومینیوم استات ) و جوش شیرین از مواد خشک کننده معروف هستند .

پیچک و بلوط سمی

پیچک و بلوط سمی

با کمپرسی بپوشانید .

یک دستمال پنبه ای را در آب سرد بخیسانید و آن را روی کهیر قرار داده و بگذارید که باد پنکه به آن بخورد.

از مواد ضد حساسیت استفاده کنید .

مواد ضد حساسیت نظیر منتول و فنول ، پایانه های عصبی را گمراه می کنند و اثر سردکننده دارند؛ اما گاهی وقتها پوست را میسوزانند و آنقدر قدرت ندارند که اثر تسکین دهندگی لازم را به جا بگذارند. منتول و فنول در کرمهای ضد خارش نیز موجودند.

با استفاده از کورتیزون در برابر کهیر مقابله کنید .

کورتیزون های تجاری ضعیف هستند و نمی توانند اثر زیادی روی کهیرهای شدید داشته باشند . اما می توانند تا حدود کمی ، خارش را کاهش دهند . دکتر اپستین توصیه می کند که در دو هفته اول هنگامی که ضایعه در حال التیام ، پوسته پوسته شدن و خارش است ، از کورتیزون استفاده کنید .

بلغور جوی دو سر را امتحان کنید .

بلغور جوی دو سر که حالت کلوئیدی دارد ، تاول ترشح زا را خشک میکند .

از معجون گیاهی استفاده کنید.

درمان طبیعی دیگر ، برگ گیاه تاج ریزی سیاه می باشد ( که نباید با تاج ریز سمی اشتباه شود ) . آن را خرد کنید و به صورت پودر در آورید و با شیر یا کرم مخلوط کنید و روی کهیر به کار برید.

واکس بزنید .

ممکن است واکس سفید کفش زیاد طبیعی نباشد، ولی حاوی خاک پیپ است که دارای اثراتی شبیه کالامین می باشد. نظیر کالامین از آن استفاده کنید. خاک پیپ در واکسهای تکان دادنی قدیمی پیدا می شود؛ ماده دیگری که در واکس کفش دارای همی اثر است اکسید زینک (اکسید روی ) می باشد .

هرگز ، دیگر هرگز

شما میتوانید به سادگی از سم پیچک یا بلوط ( با دوری کردن از این گیاهان ) ، اجتناب کنید. به طور کلی ، این گیاهان خوشه های ۳ برگی درخشان دارند و در مناطق مختلف یافت می شوند. در زمستان برگهای این گیاه می ریزید اما سموم در ساقه و ریشه های گیاه وجود دارد و منتظر تماس هستند. سگ و گربه می توانند آنها را به داخل خانه اتان انتقال دهند.

باید از کارخانه NLOTLERNATURE متشکر بود که محصولاتی را تولید کرده که حتی بعد از تماس با گیاه جلوی اثر سمیت اورنتیول را می گیرد.

به خوبی بمالید .

شستشوی پوست ، با میزان زیادی الکل بعد از بازی کردن در محلی که پر از پیچک سمی بوده ، روغن اورنتیول را از پوست خارج می کند. اما از دستمال برای مالیدن الکل استفاده نکنید زیرا ماده سمی ( روغن اورنتیول ) را پخش می کند.

پیچک و بلوط سمی

صبر کنید تا زمانی که امکان برخورد شما با گیاه تمام شود.

هرگز در طول پیکانیک یا راهپیمایی از الکل استفاده نکنید. چرا که این کار چربی محافظ پوست را برمی دارد و تماس با ماده سمی در طول پیکانیک به مراتب بدتر خواهد بود.

به خوبی شستشو دهید.

آب ، اورنتیول را غیر فعال می کند، پس استفاده از صابون غیرضروری است۰ اما بعد از تماس باید بلافاصله خودتان را با آب بشویید. بهترین درمان ممکن به کارگیری الکل بعد از ا تحمام است و باز هم تذکر داده می شود که از دستمال یا حوله استفاده نکنید.

همه چیز را بشویید.

یعنی همه چیزهایی که در تماس با گیاه سمی قرار گرفته است از قبیل لباس ها و کوله پشتی را بشویید.

علايم اورژانس

 ۴تا ۱۲ ساعت پس از تماس ، کهیرها روی پوست ظاهر می شود. چشمها ممکن است به دلیل تورم بسته شود و یا روی پوست شان تاول زده شود که یکی از موارد نادر اورژانس در پوست می باشد . در این حالات سریعاً به بیمارستان مراجعه کنید. تزریق کورتیکواستروئیدها، تورم را کاهش می دهد.

تورم را کاهش می دهد .

قبل از بازی کردن ، اسپری بزنید .

اکثر ضد بوها، حاوی مادهٔ زمینهای فعال شده ای هستند که مواد دیگر داخل آن را به صورت محلول نگه می دارد. تقریباً همه ضد عرق ها نیز دارای این ماده زمینه ای به علاوه آلومینیوم کلروهیدرات هستند. به گفته دکتر اسپتین هر دوی این مواد ، در خنثی کردن اورنیتول مؤثرند. ضد عرق ها بهترند زیرا هر دو ماده را دارند .

نسوزانید .

سعی نکنید با سوزاندن این گیاهان ، حیاط خانه را پاک کنید. اورنتیول به وسیله آتش در هوا پخش می شود و ممکن است قطره های روغن را تنفس کنید و دچار عفونت جدی ریه ، تب و دانه های قرمز در پوست بدن شوید ؛ به همین علت است که نباید در اطراف آتشهای برپا شده در جنگل پرسه بزنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *