#


دو برابر شدن افزایش مرگ بر اثر قرص برنج

19 فوریه 2018 بدون نظر 815 بازدید

دو برابر شدن افزایش مرگ بر اثر قرص برنج

قرص برنج در تهران باعث افزایش مرگ شده است

پزشکی قانونی استان تهران خبر داد که مرگ در تهران به خاطر قرص نان دو برابر افزایش داشته است.

به گزارش ازمن بپرس، در ۹ماهه سال جاری ۱۰۹نفر به خاطر مسمومیت با قرص برنج جان شان را از دست داده ‌اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته که تعداد فوت بر اثر مسمومیت با قرص برنج۱۰نفر گزارش شده بود شده بود دو درصد افزایش داشته است. علاوه بر این از کل افراد فوت شده ناشی از مسمومیت با قرص برنج در ۹ماه سال جاری ،۶۴نفر مرد و ۳۹نفر زن اعلام شده اند.

علاوه بر این درآذر ماه سال جاری دوازده مورد فوتی ناشی از مسمومیت با قرص برنج به مرکزهای پزشکی قانونی استان تهران مراجعه شده است.

آلومینیوم فسفاد که از آن برای ضد عفونی کردن و پیشگیری از آفت زدگی غلاتی مانند برنج مورد استفاده قرار می‌ گیرد، به نام های تجاری گوناگونی مانند کوئیک فوس (Quickphos) و سلفوس (Celphos) می باشد که در ایران به نام قرص برنج معروف می باشد. این قرص به مدت سه تا چهار ساعت دستگاه تنفسی و قلب را با مشکل روبه رو می کند و شخص در اثر مرگی دردناک جانش را از دست خواهد داد. در صورتی که شخص قرص برنج را ببلعد و یا بوی آن را تنفس کند دچار مسمومیت می شود که چنانچه سم از بدن او خارج نشود باعث مرگش خواهد شد.

طبق گزارش سایت پزشکی قانونی تهران ، استفاده اشتباه از قرص موجود در برنج، استفاده قرص های قلابی توهم زا که حاوی ترکیبات قرص برنج یا خود قرص برنج می باشند و استفاده از برای خودکشی از علل عمده مسمومیت با قرص برنج می باشند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *