#


دندان مصنوعی؛ پیشنهاد برای لبخند زدن بهتر

دندان مصنوعی
25 نوامبر 2017 ۴ نظر 1159 بازدید

دندان مصنوعی؛ پیشنهاد برای لبخند زدن بهتر

دندان مصنوعی ؛ پیشنهاد برای لبخند زدن بهتر

اگر یک سری دندان جدید بگذارید، ممکن است با بعضی مشکلات مختص دوران پنجه نرم کنید. زخم های دهانی ، مشکل در خوردن و صحبت کردن، یک دست دندان شل و احساس اینکه شاید دندان مصنوعی ، واقعی به نظر نیاید.

امروزه انواع گوناگونی از دندان های مصنوعی موجودند ؛ دندان های مصنوعی کامل و ناکامل ، متحرک و یا آنهایی که داخـــل استخوان کاشته می شوند و شبیه دندان واقعی اند اشاره نمود. دکثر جرج مورل و دیگر متخصصان توصیه هایی دارند :

دندان مصنوعی

دندان مصنوعی

در آینه نگاه کنید.

لبخند بزنید، اخم کنید، خوشحال شوید، غمگین شوید، جدی شوید، حالت های خود را تمرین کنید تا در برابر مردم با اطمینان بیشتری حاضر شوید.

صحبت کردن را تمرین کنید .

حرفب صدا دارو ہی صدا را تلفظ کنید. این تمرین ها باعث تعلیم صحبت کردن به وسیلهٔ ابزار داخلی دهان می شود .

از خود، فیلم بگیرید.

ویدئو اجازه می دهد شما از دید یک غریبه به خود نگاه کنید. علاوه براین شما میتوانید نوار را به یک دندان پزشک نشان دهید تا از بین تصاویر ، مشکلات موجود در فکها و لب ها را کشف کند.

مراقب خلال دندان ها باشید.

تکه های چوب کوچک، مخصوصاً برای کسانی که دندان مصنوعی دارند، خطرناک است . شما حس لامسه خود را با گذاشتن دندان مصنوعی از دست می دهید. یعنی خلال دندان را گاز می گیرید ولی متوجه آن نمی شوید بنابراین ممکن است در گلوی شما گیر کند.

دندان مصنوعی

دندان مصنوعی

کتاب بخوانید.

بلند بخوانید، دندان مصنوعی را باید به عنوان یک عضو مصنوعی در نظر بگیرید و برای استفاده درست از آن، تمرین کنید. برای خودتان بلند بلند بخوانید. به تلفظ و سبک کنار خود توجه کنید و آنجایی را که به نظرتان درست نمی آید تصحیح کنید.

به آرامی و با مواد نرم شروع کنید.

لازم نیست که تا آخر عمر، غذای کودک بخورید، اما با غذاهای نرم شروع کنید و به تدریج بافت و سختی غذا را افزایش دهید تا لثهها و توانایی شما برای به کار بردن دندان مصنوعی بهتر شوند.

با آب و صابون بشویید.

بعد از غذاخوردن، دندانها را بیرون بیاورید و آن را با آب ولرم و صابون ساده بشویید.

دندانهای مصنوعی را تمیز نگه دارید.

اگر ایمپلنت کاشته اید، باید همانند دندانهای واقعی ، آنها را نیز روزی دوبار تمیز کنید. همانند نوزادان دهان تان را تمیز نگه دارید .

کودکان در هنگام تولد، دارای پلاکی در دهانشان هستند، حتی اگر دندان نداشته باشید، مجبورید برای برداشتن پلاک ، لثه ها را بشویید. یک مسواک نرم بردارید و با حرکات نرم روی لثه تان حرکت دهید. شما نباید محکم مسواک بزنید تا مبادا داخل دهان تان زخم شود.

دندان مصنوعی

دندان مصنوعی

از قرص های مکیدنی استفاده کنید.

یکی از شکایت های شایع ، بزاق زیاد در چند هفتهٔ اول استفاده از دندان مصنوعی است. این مشکل را با مکیدن یک قرص مکیدنی یا آب نبات به طور مکرر در روزهای اول، حل کنید . این کار باعث افزایش قورات دادن می شود و از بزاق اضافی رهایی مییابد.

لثه ها را ماساژ دهید.

انگشت شصت و اشاره تان را روی لثه ها قرار دهید ( انگشت اشاره بیرون ) و ماساژ دهید؛ این کار باعث گردش خون بهتر می شود و لثه را به حالت سلامت درمی آورد.

دندان مصنوعی

دندان مصنوعی

آب نمک غرغره کنید.

برای کمک به تمیزی لثه ها، دهان تان را با یک لیوان آب گرم که یک قاشق چای خوری نمک در آن حل شده است ، شستشو دهید. به لثه ها استراحت دهید .

هر وقت توانستید، دندانهای مصنوعی را در آورید و لثه ها را برای مدتی استراحت دهید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *