#


دمنوش آفتابگردان و اطلاعاتی در این زمینه

دمنوش آفتابگردان و اطلاعاتی در این زمینه
8 ژوئن 2017 بدون نظر 2195 بازدید

دمنوش آفتابگردان و اطلاعاتی در این زمینه

دمنوش آفتابگردان و اطلاعاتی در این زمینه Hehanthus annus (گونه باخان)

گل آفتاب‌گردان گیاهی است یک ساله و تا حدود سه متر رشد می‌کند. گل آن درشت و زیبا و به قطر ۳۵ سانتیمتر می‌باشد. در وسط گل قرمز رنگ آن دایره‌ای قهوه‌ای رنگ وجود دارد که تخم‌های آفتاب‌گردان دورادور آن‌را گرفته‌اند. این گیاه در اکثر نقاط دنیا وجود دارد. از تخم آفتاب‌گردان روغن گرفته می‌شود که اشباع نشده است و برای پخت‌وپز مناسب است. و اکنون ما درباره ی دمنوش آفتابگردان به شما اطلاعاتی می دهیم.

طرز تهیه دمنوش آفتابگردان:

برای تهیۀ این دمنوش مقدار ۵ الی ۱۰ گرم از دانه‌های آفتابگردان را در یک لیوان آب جوش ریخته، ۱۰ دقیقه دم کرده و برای درمان سرماخوردگی و به عنوان داروی ادرار‌آور میل کنید. برای درمان اسهال خونی می‌توانید دمنوش فوق را با مقداری نبات یا قند میل کنید.

طرز تهیه دمنوش ریشۀ آفتابگردان:

دمنوش ریشۀ آفتابگردان برای درمان یبوست، درد معده و ناراحتی‌های سیستم گوارشی کاربرد دارد. برای تهیۀ این دمنوش باید مقدار ۳۰ گرم ریشۀ خشک شدۀ آفتابگردان را در یک لیتر آب جوش بریزید و به مدت ۱۵ دقیقه دم کنید و روزانه یک فنجان در سه وعده میل کنید.

خواص دمنوش:

ملیّن و ضد‌یبوست، ضدعفونی‌کننده و مؤثر برای درمان زخم‌های سطحی، تقویت‌کنندۀ معده، ادرارآور و دافع سنگ کلیه و پاکسازی مجاری ادراری.

مقدار مصرف:

مقدار مصرف این دمنوش سه وعده در روزوهر وعده به میزان یک سوم فنجان یا لیوان است. میزان استاندارد برای مصرف کودکان نصف مقدار ذکر شده است. (نصف فنجان سه وعده در روز)

طول دورۀ درمان:

طول دورۀ درمان با دمنوش آفتابگردان بسته به نوع بیماری متفاوت است و تا زمان درمان کامل می‌توان از آن استفاده نمود.

احتیاط در مصرف:

در منابع طب سنتی و گیاهان دارویی، مورد خاصی برای مصرف دمنوش آفتابگردان ذکر نشده است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *