#


دلیل محرمانه بودن گزارش ارزیابی کیفیت آب شرب تهران چیست؟

آب شرب
7 دسامبر 2017 ۷ نظر 669 بازدید

دلیل محرمانه بودن گزارش ارزیابی کیفیت آب شرب تهران چیست؟

دلیل محرمانه بودن گزارش ارزیابی کیفیت آب شرب تهران چیست؟

به گزارش ازمن بپرس، کارشناس تجاری فناوری کشاورزی سازمان تحقیقات کشاورزی، دکتر مجیدی اشاره ای به وضعیت نامطلوب ایران در حوزه مدیریت منابع آب کرد و گفت: در اکثر نقاط کشور محصولاتی را می کاریم که به طور کلی با شرایط آب آن منطقه همخوانی ندارد. به این معنا که در جایی که آب به میزان کافی وجود ندارد محصولاتی را می کاریم که نیاز به آب فراوان دارند.

دکتر مجیدی پیشنهاد داد و بیان کرد: یکی از راه هایی که می توان با انجام آن آب شرب را تامین کرد این است که دولت چاه هایی که کشاورزان دارند را از آن ها خریداری کنند و برای تامین آب شرب و بهداشتی همان شهر استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه رتبه ایران در بین ۱۳۳کشور در رده ۱۳۲در مدیریت منابع آب قرار دارد گفت: این رتبه علاوه بر منابع آب شهری برای مدیریت کل منابع آبی داده شده است. زمانی که از نبود مدیریت صحبت می شود یعنی آب شرب استانی از استان دیگر تامین می شود و آب کشتی که در استان استفاده می کنند از داخل همان استان تامین می شود و این کشت هیچ ارزش اقتصادی ندارد. زمان برداشت باید به تفکیک سهم بزرگ کشاورزی، صنعت، خدمات و شرب بپردازیم و مدیریت هر قسمت را مورد بررسی قرار دهیم.

آب شرب

آب شرب

دکتر زهرایی، عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی عمران دانشگاه تهران در ادامه با توجه به رتبه بندی مدیریت منابع آب کشورهای دنیا و رتبه کشورمان گفته است: برای اینکه جایگاه ایران را بررسی کنیم باید ببینیم که این رتبه بندی چه شاخص هایی دارد. سپس باید به بررسی آن بپردازیم و ببینیم که اطلاعاتی که مربوط به این شاخص ها هستند به درستی اعلام شده است و یا خیر. دلیل این پیچیدگی این است که اصولا روند آمار و اطلاعات در ایران واضح نمی باشد و به خاطر همین مسئله برخی افراد رتبه ایران را در مدیریت منابع آب درست و واقعی نمی دانند.

همچنین در یک برنامه رادیویی صحبت می کرد و گفت: هیچ یک از سیستم های موفق منابع آب و مدیریت محیط زیست در حوزه منابع طبیعی با مخفی کردن اطلاعات منابع طبیعی قادر نیستند که به موفقیت دست پیدا کنند. در واقع آسان ترین روشی که می توانید مردم را در حفاظت و مدیریت بهره برداری از آب به عنوان یک سرمایه گذار اجتماعی ارزشمند سهیم کرد، این است که اطلاعات و بحران های آب و محیط زیست را در کشور شفاف سازی کنند.

دکتر زهرایی با اشاره به اینکه شاخص های بهره مندی مردم از آ شرب مناسب می باشد، بیان کرد: البته گزارشی که برای ارزیابی کیفیت آب شرب تهران که از طریق وزارت بهداشت به شکل دوره ای تامین می شود همیشه محرمانه می باشد و تا به این زمان نتوانسته ایم که به این گزارش دسترسی پیدا کنیم.سوالی که برای مان پیش آمده است این است که اگر کیفیت آب که طبق ادعای وزارت نیرو بسیار خوب است پس چرا باید گزارش آن محرمانه باشد؟

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *