#


در مورد رفلاکس معده بیشتر بدانید/ نکاتی در مورد رفلاکس معده و درمان آن

19 ژانویه 2018 بدون نظر 2359 بازدید

در مورد رفلاکس معده بیشتر بدانید/ نکاتی در مورد رفلاکس معده و درمان آن

در مورد رفلاکس معده بیشتر بدانید/ نکاتی در مورد رفلاکس معده و درمان آن

افرادی که از غذا های پرچرب و نیز فست فود ها بیشتر استفاده می کنند، احتمال ابتلا به رفلاکس معده در آن ها بیشتر خواهد شد. همین طور افرادی که با معده پر به رختخواب می روند و نیز اشخاصی که تحرک کمی در طول روز دارند به رفلاکس معده دچار می شوند و موجب آسیب رساندن به سیستم گوارشی خود خواهند شد. در این مطلب هر آنچه که باید در مورد رفلاکس معده بدانید بیان شده است.

احساس دردی که بیماران زخم معده به آن دچار می شوند با هم تفاوت دارد، اما عادات غذایی که این گونه افراد رعایت می کنند با هم شباهت دارند.

دکتر سارا صرافی زاده، دکترای تغذیه در مورد این ناراحتی افزود: رفلاکس معده به ناراحتی گفته می شود که معمولا یا بعد از صرف غذا اتفاق می افتد و یا زمانی که معده خیلی خالی باشد، همین طور وی در این باره ادامه داد: با جریان افتادن اسید معده باعث می شود که این حس از مجاری گوارشی و مری تا دهان، کاملا احساس می شود. این احساس برای دستگاه گوارشی، به عنوان عامل تحریک کننده و بسیار آزار دهنده می باشد.

این که دلایل ابتلا به رفلاکس معده کدامند، باید گفت که در مرحله ی اول دارو هایی که برخی از بیماران استفاده می کنند و بسیار رایج هم می باشند از قبیل ویتامی سی، قرص آهن، دارو های ضد التابی غیر استروئیدی و حتی آسپرین می توانند منجر به به وجود آمدن رفلاکس معده شوند پس بهتر است همراه با مقدار زیادی آب خورده شوند.

اغلب اوقات افرادی که به رفلاکس معده دچار می شوند به ضعف های معده نیز مبتلا خواهند شد و بیش از نیمی از اشخاصی که به آسم و آلرژی مبتلا هستند دچار رفلاکس نیز خواهند شد. زمانی که اسید معده ی زیادی ترشح می شود و هم زمان معده هم خالی است، سبب ایجاد زخم در معده می شود و تمامی این عوامل با هم موجب ایجاد رفلاکس معده خواهد شد.

بیشتر افرادی که از غذا های پر چرب و نیز فست فود ها استفاده می کنند به رفلاکس معده دچار می شوند. اشخاصی که مقدار زیادی غذا را به یک باره مصرف می کنند و معده شان را پر می کنند و بلافاصله پس از آن به رختخواب می روند تا بخوابند و یا حتی افرادی که تحرک بسیار کمی دارند و نیز افرادی که بدون در نظر داشتن تاثیرات برخی از مواد غذایی بر بدن آن ها را به صورت یک جا می خورند، سبب آسیب رساندن به دستگاه گوارشی خود خواهند شد و از این افراد بیشترین گزارشات ابتلا به رفلاکس معده گزارش شده است. به این دلیل که این افراد به پر خوری هیجانی عادت کرده اند و هله هوله زیاد مصرف می کنند، پس حجم معده ی آن ها تحمل این همه اسید را نداشته و سبب ایجاد رفلاکس معده خواهد شد.

بهتر است تا سه ساعت پس از صرف غذا به رختخواب برای خوابیدن نروید تا دچار رفلاکس معده نشوید. افرادی که در دستگاه گوارش خود ناراحتی هایی را احساس می کنند مجموعه ای از حساسیت های خاص می باشد و کلی نیست. باید توجه داشته باشید که چه نوع مواد غذایی مصرف می کنید و بر روی یک یک مواد غذایی مصرفی خود تمرکز داشته باشید تا آگاه شوید که چه زمانی دچار رفلاکس معده خواهید شد.

همین طور در برخی از افراد مصرف میوه و سبزیجات خام مانند گوجه فرنگی سبب تحریک پذیری بیشتر معده شده و درصد ایجاد رفلاکس را افزایش می دهد.

وجود این باکتری، بسیار رایج می باشد و می تواند موجب رفلاکس معده شود. در این گونه مواقع، شخص مبتلا با رعایت برنامه ی غذایی درمان نخواهد شد و باید حتما با مصرف دارو درمان شود تا از طریق باکتری را از بین ببرد. نکته ی بعدی پروبایوتیک ها می باشند. این باکتری مفید از بدن حذف می شود و اشخاصی که باکتری های مفید درون روده شان کم می شود اغلب دارای گوارش سالمی نیستند و بهتر است از محصولاتی نظیر کفیر و یا لبنیات دارای پروبیوتیک استفاده کنند و یا در صورت تجویز پزشک از دارو برای درمان استفاده کنند.

در همه افراد تاثیرات نوشابه های سودا، چای و قهوه با هم یکسان نمی باشد. هر شخصی باید از تاثیرات این گونه نوشیدنی ها بر روی بدن خود آگاهی داشته باشد و پس از آن مصرف کند، به ویژه مصرف مواد موجود در سوسیس ها و کالباس و نیز کنسرو ها احتمال دارد که فرد را دچار سوزش معده و استفراغ کند.

همچنین دکتر صرافی زاده در خصوص افراد مبتلا به رفلاکس معده افزود: این افراد نباید از غذا های بسیار حجیم استفاده کنند، همچنین وی در ادامه اظهار کرد: بهتر است این افراد از پر خوری خودداری کنند. باید تعداد دفعات غذای مصرفی فرد زیاد و با حجم کم باشد. تقسیم بندی غذا کار بسیار مشکلی می باشد اما اشخاصی که به این بیماری دچار می شوند بهتر است این موضوع را جدی بگیرند.

افرادی که به رفلاکس معده دچار می شوند بهتر است از خوردن غذا به صورت چند وعده در روز، خوردن غذا های خیلی چرب، فست فود ها، مصرف بیش از اندازه ی مایعات در بین خوردن غذا و نیز استفاده از لباس های بسیار تنگ خودداری کنند.

درد هایی که در بیماران زخم معده و افرادی که به رفلاکس دچار می شوند احساس می شوند، متفاوت می باشد اما رعایت رژیم غذایی آن ها با هم شباهت دارد. افراد در پارامتر های خونی شان دچار التهاب هستند. التهاب سبب ایجاد شرایط دردناک می شود. این اشخاص باید به فکر برطرف شدن التهاب بوده و بر آن تمرکز کنند و نیز از ادیه جاتی نظیر زردچوبه و دارچین بیشتر استفاده کنند و همچنین از امگا سه بیشتر استفاده کنند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *