#


دریافت آرامش با استفاده از برخی غذاها

14 آوریل 2018 بدون نظر 1063 بازدید

دریافت آرامش با استفاده از برخی غذاها

چه غذاهایی برای رسیدن به آرامش مفید هستند؟

استفاده از کربوهیدارت های با کیفیت بالا مانند برنج قهوه ای، سیب زمینی شیرین، و کدو مسما را در برنامه غذایی خود بگنجانید. گوناگونی فیبر مصرفی به جمعیت باکتریایی روده در کنترل هورمون های استرس کورتیزول و کورتیزون می تواند کمک کند.

به گزارش ازمن بپرس، رژیم غذایی یکی از اصلی ترین عوامل موثر در وضعیت سلامت جسمانی و روانی بدن انسان می باشد. در واقع، غذا حاوی تاثیر بیوشیمیایی بر خلق و خو و انعطاف پذیری انسان می باشد.

بر اساس گزارش “اکسپرینس لایف”، استفاده از مواد غذایی کامل که سطوح قند خون را ثابت نگه می دارند و درشت مغذی ها و ریزمغذی ها را در دسترس بدن قرار می دهند در پایداری خلق و خو نیز نقش به سزایی دارد. به منظور دریافت آرامش می توانید استفاده از مواد غذایی که در ادامه آن ها را شرح می دهیم را مد نظر قرار دهید.

به مقدار زیاد پروتئین های گیاهی، به خصوص انواع گوناگون لوبیاها را استفاده کنید. لوبیاها منبع خوبی برای فیبر و آنتی اکسیدان ها می باشند که دو مبارز فوق العاده در مقابل التهاب به حساب می آیند.

غذاهایی دارای مقدار زیادی منیزیم هستند استفاده کنید. مواد غذایی از جمله بادام، اسفناج، بادام هندی، دانه های کدو تنبل، و آووکادو از انتخاب های خوب در این زمینه به حساب می آیند. منیزیم برای بیش از سیصد واکنش بیوشیمیایی در بدن انسان ضرورت دارد که کارکردهای متابولیک، مانند التهاب هم در بین آن ها قرار دارند.

ویتامین های خانواده B را استفاده کنید. شواهد قوی از پیوند میان اضطراب و کمبود ویتامین های B، به خصوص B12  و B9 (فولات) موجود می باشند. از منابع غذایی مفید برای ویتامین B12 می توان جگر و قلوه، صدف چروک، صدف دو کپه ای، و ماهی خالمخالی را نام برد. از منابع خوب برای فولات هم می توان ادامامه، اسفناج، مارچوبه، عدس، و جگر را نام برد. در صورتی که نیاز شد می توانید استفاده مکمل های ویتامین B را هم در نظر داشته باشید.

استفاده از کربوهیدارت های پالایش شده را به حداقل برسانید. کربوهیدارت های پالایش شده می توانند انسان را با یک چرخه معیوب زیاد شدن اضطراب از طریق زیاد شدن و کاهش های زود و ناگهانی قند خون روبه رو کنند. جهت از بین بردن هوس های قندی تان می توانید استفاده از شکلات تلخ را امتحان کنید. استفاده از شکلات تلخ منجر به تراوش کمی سروتونین می شود، ولی مدار آن به اندازه ای نمی باشد که منجر به زیاد شدن زود و ناگهانی قند خون و پیرو آن افت ناگهانی گردد. علاوه بر این، آنتی اکسیدان های موجود در شکلات تلخ با التهاب مقابله می کنند.

استفاده از کربوهیدارت های با کیفیت بالا مانند برنج قهوه ای، سیب زمینی شیرین، و کدو مسما را در برنامه غذایی تان قرار دهید. گوناگونی فیبر مصرفی برای جمعیت باکتریایی روده در مدیریت هورمون های استرس کورتیزول و کورتیزون موثر می باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *