#


درمان سنتی کبد چرب

کبد چرب
20 می 2017 بدون نظر 1653 بازدید

درمان سنتی کبد چرب

درمان سنتی کبد چرب

بهترین راهی که برای درمان کبد چرب وجود دارد استفاده از روش های طب سنتی و داروها ی گیاهی است . این راه با اطمینان تر است و عوارض و دردی به دنبال ندارد .

برای اینکه از کبد چرب در امان بمانید و بتوانید کبد چرب را درمان کنید باید تغییراتی را در برنامه غذایی خود ایجاد کنند و با استفاده کردن از عرقیات و مواد غذایی طبیعی بدن خود را به سمت سلامت هدایت کنید . آن دسته از افرادی که دیابت و بیماری قند نوع یک یا دو دارند اما بد نشان انسولین را پس می زند حتی اگر انسولین تزریقی باشد این افراد دچار کبد چرب می شوند چه انسولین کریستال بزنند و چه انسولین شیری .

آن دسته از افرادی هم که مصرف چربی زیادی دارند همون سرخ کردنی ، تفت دادنی ، بو دادنی چند بیماری می آورد حتی سوزش چشم ، خارش چشم و حتی ایجاد کبد چرب می شود . آن دسته افرادی هم که تخم مرغ نیمرو . یا آبپز زیاد می خورند نیز در معرض کبد چرب هستند . افرادی هم که از پیش خودشان کاهش وزنی سریع دارند و به طور مثال در هفته بیش از دوکیلو وزنشان را کم می کنند این کار برایشان عوارض سوء دارد علاوه بر سکته باعث ایجاد کبد چرب نیز می شود .

افرادی که آب آلوده ، شیر آلوده و یا حتی جگر سیاه مانده گوسفند و یا گاو مصرف می کنند نیز در معرض ابتلا به کبد چرب هستند . چون هر تکه از جیگر سیاه به مقدار نیم کیلو پی و دنبه کلسترول بد دارد . برای اینکه از شر کبد چرب درامان باشید سعی کنید از خوردن این غذاها پرهیز کنید .

چای ، سرخ کردنی ، غذاهای چرب و پر حجم ، سیر داغ ، پیاز داغ ، آب همراه غذا ، دوغ همراه غذا ، تخم مرغ ، تنقلات شور ، دارو ، پفک ، یخمک ، روغن سرخ کردنی ،  شیرینی ، غذای فریز شده ، نمک زیاد ، ترشیجات ، رب ، سس و…

درمان کبد چرب با تغذیه خوب

کبد چرب

کبد چرب

خوردن ا ین غذاها به درمان سریع کبد چرب کمک بسیار می کند .

غذاهایی که برای کبد مفید است عبارتند از : آب ، میوه جات ، لیمو ترش ، روزی ۴ تا ۵ مرتبه سبزیجات ، ترشیجات طبیعی همچون زرشک ، انواع مرکبات ، غلات سبوس دار، نخود ، سیب ، به ، انگور ، کرفس  ، دارچین ، بالنگ ، زعفران ، ماش ، شقاقل ، زیتون ، زنجبیل ، زرد چوبه ، انجیر ، کاهو ، اسفناج ، هویج و کدو .

به غیر از استفاده از مواد غذایی که نام بردیم توصیه ما به شما اصلاح تغذیه و شیوه زندگیتان است . سعی کنید مصرف گوشت و چربی و مواد قندی را کاهش داده و بیشتر میوه و سبزیجات مصرف کنید . به جای گوشت از سویا استفاده کرده و به جای شام از سالادی شامل هویج ، کلم ، کاهو ، ترب ، تربچه ، سرکه ، سیب ، آبغوره ، پرهیز از آب خوردن در بین غذا ، استفاده بیشتر از سیر ، پیاز ، سبزیجات تازه ، لیمو ترش در رژیم غذایی روزانه بسیار مورداستفاده قرار گیرد .

سعی کنید هرروز یک مشت برگ زردآلو بخورید ؛ خوردن ۷ برگ کاسنی یا یک استکان عرق کاسنی را در برنامه ی روزانه خود بگنجانید .

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *