#


دارویی که تولید انسولین را ۴۰ برابر افزایش می‌دهد کشف شد

25 دسامبر 2018 بدون نظر 2003 بازدید

دارویی که تولید انسولین را ۴۰ برابر افزایش می‌دهد کشف شد

دارویی که تولید انسولین را ۴۰ برابر افزایش می‌دهد کشف شد

 افرادی که به دیابت مبتلا هستند با مشکل کمبود سلولهای بتا که اصلی ترین عامل در تولید انسولین شناخته می شوند مواجه هستند و زمانی که انسولین کافی وجود نداشته باشد آنها به سادگی و به درستی امکان تولید گلوکز را نخواهند داشت. پژوهشگران دارو ادعا کردند که یک ترکیب داروی جدیدی را کشف نموده اند که باعث افزایش سلول‌های تولیدکننده انسولین می‌شود می‌تواند منجر به درمان دیابت گردد.

 افرادی که مبتلا به دیابت هستند دارای کمبود سلول های بتا که سلول‌های انسولین را تشکیل میدهد می باشد بدون انسولین کاهش آنها به خوبی و به درستی نمی‌توانند گلوکز را تولید کند.

 یک نوع از سلول هایی که در لوزالمعده قرار دارند سلولهای بتا می باشد. این سلولها در بخشی به نام جزایر لانگرهانس وجود دارند .که ۶۵ تا ۸۰ درصد این ناحیه را شامل می‌شوند ترشح انسولین وظیفه اصلی این سلولها می باشد.انسولین

در دیابت نوع ۱ زمانی که سلول های بتا در پانکراس دچار مشکل شوند  نقص تولید انسولین به وجود آمده و در دیابت نوع ۲ مقاومت پیشرونده بدن به انسولین ایجاد می‌شود که ممکن است باعث تخریب سلولهای بتای پانکراس و نقص کامل تولید انسولین شود.

در دانشکده پزشکی آیکان درماونت ساینای  نیویورک پژوهشگران پیش از این داروی را به نام هارمین کشف کرده بودند که می توانست روزانه سلول های بتای انسولین ساز تولیدی توسط پانکراس را تا ۱۰ برابر افزایش بدهد.

 اکنون دانشمندان داروی هارمین دریافتند که اگر داروی هارمین را با یک داروی دیگر که سبب افزایش رشد استخوان می شود ترکیب کند باعث می‌شود این ترکیب دارویی تولید انسولین را ۴۰ برابر کند.

 لازم به ذکر است که این داروی تجربی در مراحل اولیه آزمایش قرار دارد اما پژوهشگران معتقدند که می‌توانند با این دارو اثر قدرتمندی بر سلولهای تولید کننده انسولین در درمان دیابت نوع ۱ و نوع ۲ داشته باشند.

 با توجه به آماری که مراکز مدیریت و پیشگیری بیماری ارائه داده است از۳ میلیون آمریکایی حدود ۹.۴ درصد از جمعیت از دیابت رنج می‌برند.

 با عدم درمان دیابت می توان به عوارض های جدی مانند آسیب چشم ،بیماری های قلبی ،از دست دادن بینایی ،سکته مغزی و آسیب کلیه اشاره کرد.

 از دست دادن سلول های بتا که در آن سیستم ایمنی به اشتباه سلول های بتا را به عنوان مهاجم شناسایی کرده و آنها را نابود می کنند.

دانشمندان اخیرا کشف کردند که داشتن تعداد کمی از سلولهای بتای فعال و می‌تواند منجر به بروز دیابت نوع ۲ شود.

 مدیر موسسه دیابت دکتراندر واندرواستوارت   گفت داروهای موجود در بازار که برای دیابت تولید شده اند نمی توانند سلول های بتا را در افرادی که به این بیماری مبتلا شده اند تجدید  کنند. مطالعه که در سال ۲۰۰۷ منتشر شد ناهنجاری ژنتیکی در انسولینومای ، تومورهای پانکراس یافت می شود که از انسولین و سلول های بتا ترشح می گردد. در این مطالعه آنان موفق شدند تا داروهایی را که باعث می شود سلول های بتای انسانی به سرعت در هنگام ترکیب با هارمین دوباره تولید شوند را توسعه دهند .استوار در انتها افزون در مورد این کشفیات بسیار هیجان زده هستیم زیرا برای اولین بار می توانیم میزان سلول های سلولی انسان را که برای تکمیل توده سلولی بتا در انسانها مناسب است دریابیم.

 ما یک ترکیب دارویی شگفت انگیزی را کشف کرده ایم که می تواند سلول های بتا را با سرعت هایی که برای درمان مناسب است بازسازی کند ما باید اکنون روش هایی را برای ارایه این داروها به طور خاص به سلول بتا در انسان ها ایجاد کنیم.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *